• Un1x

Vad är det dyraste era barn haft sönder?

Vad är det dyraste era barn haft sönder?

Ikväll hade vår yngsta son sönder en iPad, han tog av skalet och kastade den rakt i golvet allt vad hand kunde. Blev skrot utav den. Gråter
    Han har en släng utav NPF, då han får anfall och blir väldigt arg. Ibland helt oannonserat, utan förvarning.

• Svar på tråden Vad är det dyraste era barn haft sönder?
  • Anonym (Inte ok)

Inte okej att göra så oavsett diagnos. 

Det dyraste mina barn haft sönder skulle vara någon leksaksbok eller leksak. Omedvetet då. Skulle dom göra som ditt barn skulle dom absolut inte få använda ipad. 

• Mortiscia80

En unik skulptur av en konstnär som dessutom är död nu, skulpturen var över 50 år gammal och måste ha kostat flera tusen.

• Anonym (Reneé)

Bilstol som sparkats sönder
    Fönsterruta (spelade bandy med stenar).
    Dyra hörlurar
    Högtalarelement på makens högtalare som kostar rejält. 
    Videokamera

• Anonym (lipa)

En tandpetare.
    Den kommer han få betala på 18 årsdagen

• lövet2

Jag är lite tveksam. En fönsterruta eller en dammsugare kanske.

• nnnnnnnn

Ett barn har förstört väldigt många hörlurar, då barnet inte kan sluta peta,dra i sladden osv.
    Får använda dem med dåligt ljud och glapp i sladden tills det blir födelsedag eller jul då brukar farmor/farfar/mormor/morfar förbarma sig och köpa nya till barnet som älskar att lyssna på ljudbok men inte kan sluta peta sönder dem...

För övrigt småsaker som att råka stöta till en lampa eller liknande, bara småsaker/småsummor och inte med flit.

• Anonym (M)

Släng av NPF? Din son låter bara oerhört ouppfostrad. Han tog av skalet och slängde så hårt han kunde = han visste precis vad han gjorde.

Mina barn har aldrig haft sönder något med avsikt. Och oavsiktligt har det inte varit några dyra saker. Men de är uppfostrade med att vara rätt om sina saker.

• Anonym (pkej)
    Anonym (Inte ok) skrev 2022-02-14 21:21:51 följande:

Inte okej att göra så oavsett diagnos. 

Det dyraste mina barn haft sönder skulle vara någon leksaksbok eller leksak. Omedvetet då. Skulle dom göra som ditt barn skulle dom absolut inte få använda ipad. 

Det är klart att ingen tycker det är okej att barnet har sönder dyra saker. 

Men, man vet ju oftast inte innan det händer att det ska hända. Så även om barnet nu inte får ha Ipad mer, så hade det inte förhindrat det som hände med Ipaden som är trasig. Lätt att vara efterklok, särskilt åt nån annan. 
Svar på tråden Vad är det dyraste era barn haft sönder?