• Accio

    Vad had du saknat under pandemin?

    Ja, frågan är som rubriken lyder. Vad har du saknat att göra under pandemin? 

  • Svar på tråden Vad had du saknat under pandemin?
  • Anonym (Nilla)

    Kroglivet, fast nu är det äntligen tillbaka!
    Resor, samma där och var i Grekland i september.

  • Anonym (Smått)

    Betala kontant överallt. Bli utsläppt från Willys utan kvitto. Vår lokala loppis som hade stängt länge. F.ö har inget ändrats i mitt liv pga coronan.

  • Anonym (H)

    Jobbet. Var det enda jag hade i mitt liv. Får fortfarande ej gå dit trots restriktionerna är hävda. Jävligt dumt av mig att tro det. Hade ju betytt att något positivt hänt i mitt liv, men så kan vi ju inte ha det

  • Anonym (inget egentlligen)

    Att inte vara rädd för att bli smittad och kunna besöka min familj som bor långt bort. Annars inget. Det mesta har varit som vanligt i min vardag.

  • fjanten

    Mest av allt: Resa till makens hemland och umgås med svärfamiljen och -släkten, ha svärfamiljen på besök här (Australien). Vi håller tummar och tår för att kanske få bli insläppta i Australien över jul...

    Utöver det, bara rent allmänt att strosa runt i gallerior, att umgås i stora sällskap (inomhus, som förr), barnens kalas (för deras skull, varit lite småskönt för egen del att slippa hålla i, men barnen har tyckt det varit ledsamt). 

  • Anonym (Äntligen)

    Kulturarrangemang
    Föreningslivet
    Min klubbträning
    Resor
    Större privta tillställningar

  • fjanten
    fjanten skrev 2022-02-16 12:19:15 följande:

    Mest av allt: Resa till makens hemland och umgås med svärfamiljen och -släkten, ha svärfamiljen på besök här (Australien). Vi håller tummar och tår för att kanske få bli insläppta i Australien över jul...

    Utöver det, bara rent allmänt att strosa runt i gallerior, att umgås i stora sällskap (inomhus, som förr), barnens kalas (för deras skull, varit lite småskönt för egen del att slippa hålla i, men barnen har tyckt det varit ledsamt). 


    Svärfamiljen är alltså från Australien, vi bor i Sverige.
  • Anonym (.)

    Pandemin eller generellt så mycket resande har det i alla fall inte blivit.
    Det, och krogen har man inte heller varit på länge, så det ska man njuta av nu igen i Sommar. i mån om plats fortsatt på uteserveringarna.
    Pandemin finns ju fortfarande, men inte restriktionerna!"
    Vilket är skönt om inget annat..

  • Pentra

    Har saknat den hjärtliga gemenskapen med mina nära vänner. 

  • Johannus

    Saknat Normalt liv utan rädsla att ta hem smitan till mina nära och kära. Saknat vänner och bekanta som har hälsat på. Saknat kramar och handskakning. Helt enkelt saknat gemenskapen som man hade normalt innan. Livet har varit jobbigt i alla lägen och är det fortfarande då man inte vet om pandemin är över.

  • Matilda03

    Ingenting. Ingen påverkan på jobbet eller privatlivet, annat än att en del kollegor/familjemedlemmar tjatat om det då. 
    Mitt liv har sett likadant ut, hade det inte slagits upp så stort i media hade jag inte ens vetat om det. 

Svar på tråden Vad had du saknat under pandemin?