• Kassadin

    Vad är de för fel på Tattuerare?

    Jag skulle tattuera mig för första gången, jag kommer med en tattuering jag velat göra jättelänge, som jag har skissat själv. Jag visar skissen till tattueraren han säger att han kan göra bättre. Han kommer med en helt annan bild till mig, jag säger då direkt, du får ursäkta mig men är de du eller jag som ska ha tattueringen? Han brusar upp sig o säger att hans bild är mycket finare, jag fattar ingenting... Han säger att jag kommer bli mer nöjd med denna bild, hur fan ska jag bli nöjd med något han vill jag ska ha? Jag säger tack och adjö. Jag går till en annan studio och exakt samma sak händer. 


    Tror alla tattuerare att dem är konstnärs gudar o bara deras arbete är vackert och fint? Tar dem illa upp när någon annan har skissat något o vill ha de tattuerat? Eller vill dem bara visa att dem är något, jag börjar avsky tattuerare, jag tål dem inte. Det går inte att prata med dem, jag kommer nog aldrig att tattuera mig. Har ni varit med om liknande?

  • Svar på tråden Vad är de för fel på Tattuerare?
  • Gameofthrones

    Det hänger på vem du hår till och vilken tatuerare du pratar med hur du kommunicerar med personen i fråga. Har du redan en uppfattning om tatuerare bör du lägga ner dina fördomar på en gång.

    Du kanske har en dröm om din bild. Men du kanske målar fult, oestetiskt, opersonligt, vad vet du? En riktig konstnär ser mer nog än du? Tecknar du generellt bra erfarenhet. Då hade jag inte lagt då mkt energi som en tatuerare?!

    Du kanske har mött fel person. Sådana personer som kanske tror att de är bäst o världen som du beskriver. Finns överallt, kontor, restaurang, handeln, Mäklare etc. 

  • Dexter dot com

    Tatueraren ska ju kunna stå för sitt arbete och håller inte din skiss måttet har dom självklart all rätt att neka . 

  • Forumdeltagaren

    Låter ju verkligen som att du hade otur med dessa!
    Så ska det ju naturligtvis inte vara.
    Men kanske inte så dum idé heller att avstå helt....
    Det är inte säkert att man känner sig nöjd hela livet och det är ju inte bara att tvätta bort i framtiden.
    Personligen är jag helt emot att tatuera mig.

  • Jemp

    Underligt. Självklart ingen man får förtroende för att anlita till sin tatuering. 
    Har de inte haft nån anledning heller? Alltså att det är för smått etc? Det vet jag däremot de som velat göra om egenritande för att för smått eller detaljerat inte blir bra när tatueringen åldras.

  • Plantmilk

    Jag har flera tatueringar och har alltid haft en bra upplevelse med tatuerare där de gör precis så som jag vill ha det och på mina villkor, däremot så dejtade jag en tatuerare en gång och jag vet att han tackade nej till kunder hela tiden då han vägrade göra kliché tatueringar där folk ville ha motiv på den där klassiska fjädern som blir till svalor och carpe diem mm. Personligen så tycker jag att det är lätta pengar men samtidigt så förstår jag att han ser sitt tatuerande som ett konstverk där varje motiv han gör ska vara något som han vill stå bakom. 
    Tror att man helt enkelt måste hitta rätt. Ett tips är att mejla tatuerare innan och skicka bild på motivet så kan de redan där säga nej eller ja så slipper du slösa din tid på att mötas face to face bara för att träffa någon som du inte klickar med 

Svar på tråden Vad är de för fel på Tattuerare?