• Anonym (Ledsen)

Sveket under graviditeten

Det kom fram när jag var gravid i vecka 35 att min man försökt vara otrogen. han flirta med en brud och sen erkände min man att han hade en sexuell attraktion till henne. 

det Hände inget för tjejen ville inte ha honom. Men känslan av att det kunde ha hänt äcklar mig.. har går man vidare? 

• Svar på tråden Sveket under graviditeten
  • Anonym (Mman)

Man öppnar ytterdörren och ber honom dra åt helvete 

• Anonym (Du är värd bättre)

Fy fan vilket svin, lyckades han inte kommer han garanterat försöka igen. Vidrigt överlag att göra så men ännu värre när ens partner är gravid!

Du och ditt barn är värda så mycket bättre, skickar all styrka till er att ni ska orka och klara av att lämna den idioten. Stackars, stackars dig!

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Du är värd bättre) skrev 2022-02-16 20:53:53 följande:

Fy fan vilket svin, lyckades han inte kommer han garanterat försöka igen. Vidrigt överlag att göra så men ännu värre när ens partner är gravid!

Du och ditt barn är värda så mycket bättre, skickar all styrka till er att ni ska orka och klara av att lämna den idioten. Stackars, stackars dig!

Ja skulle inte förvåna mig heller om han nu skulle försöka igen. Försöker man när sin tjej är höggravid så har man nog ingen spärr skulle jag tro. Man blir nog bara bättre på att dölja det. Men han har inte visat nåt tecken på att han försökt igen på länge. Han skaffade även Tinder men tog bort den när jag kom på honom. 
  • Drottningen1970
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-02-16 21:06:55 följande:

Ja skulle inte förvåna mig heller om han nu skulle försöka igen. Försöker man när sin tjej är höggravid så har man nog ingen spärr skulle jag tro. Man blir nog bara bättre på att dölja det. Men han har inte visat nåt tecken på att han försökt igen på länge. Han skaffade även Tinder men tog bort den när jag kom på honom. 

De gånger du kommit på honom är garanterat bara toppen på isberget.
    Han har garanterat lyckats komma undan fler gånger än du kommit på honom. Det enda du behöver ta ställning till är om du vill leva med en sådan man eller inte. 

Du befinner dig i ett sårbart läge där du snart ska få barn. Själv skulle jag spela fult. Jag skulle vara kvar och spela dum under föräldraledighet samtidigt som jag planerade min exit vid lämpligt tidpunkt. Jag skulle heller inte skriva på för gemensam  vårdnad så att det var fritt fram för mig att dels flytta med barnet till egen bostad när det var läge och dels för att kunna få kontroll över alla föräldradagar.

Anonym (Ledsen) skrev 2022-02-16 21:06:55 följande:

Prova läs din tråd och låtsas att det är en av dina närmsta vänner som skrivit? Hur hade du sett denna situationen från ett objektivt perspektiv? Vilka råd hade du gett henne? 

Tänk och följ råden själv, hoppas att du inser ditt värde. Lämna honom innan han faktiskt går hela vägen, för det kommer han? :( Du förtjänar kärlek och en som aldrig skulle göra illa dig, speciellt inte medvetet. Ta stöd av dom runt omkring dig och sök hjälpen där du behöver det, den här killen är verkligen bottenskrap:(

• Tukt

Framför allt lyssnar man inte för mycket på vad folk på Familjeliv skriver. I synnerhet inte de som är anonyma och ständigt värker ur sig avsky och hat och tycker alla ska göra slut vid minsta grej.
    De gör det ju inte av omsorg av dig, utan för att mätta sina egna bittra behov.

• Anonym (Ledsen)

Han erkände nyss iaf att ha va otrogen elelr försökte ligga med andra under min graviditet för att jag var stel och så under graviditeten och inte hjälpte till så mycket. att jag var rätt passiv i sängen. Sen sa han att det är nog rätt förståeligt då du var höggravid och hade foglossning och bar på vår bebis. Nu brast det för mig, gick iväg och grät :(

• Anonym (Teddy)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-02-16 22:53:10 följande:

Han erkände nyss iaf att ha va otrogen elelr försökte ligga med andra under min graviditet för att jag var stel och så under graviditeten och inte hjälpte till så mycket. att jag var rätt passiv i sängen. Sen sa han att det är nog rätt förståeligt då du var höggravid och hade foglossning och bar på vår bebis. Nu brast det för mig, gick iväg och grät :(

Ursäkta men va...! Han anklagar dig för att vara stel och passiv i sängen under graviditeten? Är du hans sexdocka eller?
    Jag kan bara konstatera att din man är en iskall, empatistörd jä-l. Ni behöver hjälp. Kontakta familjeterapeut. Du behöver stöd i detta. Ge dig inte - kräv terapi. Och som någon annan tipsade om - skriv inte på för delad vårdnad ifall du inte blir respekterad.
  • Tukt
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-02-16 22:53:10 följande:

Ni behöver hjälp av en kunnig person. Antingen kommunens familjerådgivning, eller om ni har råd, av någon privat och förhoppningsvis bättre.
    Försök inte lösa det här själva. Det är i princip omöjligt. Har ni någon vettig närstående som kan hjälpa er kan det funka också.
    Tukt skrev 2022-02-16 22:39:40 följande:

Framför allt lyssnar man inte för mycket på vad folk på Familjeliv skriver. I synnerhet inte de som är anonyma och ständigt värker ur sig avsky och hat och tycker alla ska göra slut vid minsta grej.
    De gör det ju inte av omsorg av dig, utan för att mätta sina egna bittra behov.

Det är inte att göra slut för minsta grej när ens partner beter sig så? Gör den en av dom sakerna som man ABSOLUT inte gör under en relation, än mindre när ens partner är gravid så är det ett bra bevis på vad personen har för karaktär. Han ursäktade liksom inte ens sig, han VILL ju vara otrogen verkar det som. Jag har inget bittert behov av att andra ska göra slut, där emot har jag insett MITT värde efter att ha lämnat en relation. Vill därför också att andra ska inse sitt värde och inte nöja sig
    med ett svin som honom.
  • Gameofthrones

Alltså ärligt?? Vad fan ser du hos honom? Är han sexberoende? Eller tycker han att gravida kvinnor är osexiga? Det är absolut ingen bortförklaringar som han håller på med.

Gör slut med honom och han kommer aldrig lära, sugcatt förstå konsekvenserna? Han är riktigt omogen kille och tänker med kuken.
    Män som tänker med kuken är inget och ha. Jag tycker att du hör slut. Du är värd bättre. Stå på dig. Även om du är gravid. Så stå på egna ben. Det finns gott om självständiga människor och du kan bli en utav de.

Han har gjort så förut. Låt han få stå för de han har gjort mot dig. Äh fy fan. 

Be han dra. 

• Anonym (Ledsen)

Han har även Skaffat onlyfans och fansly:( men de är hans rättighet tydligen 

• Anonym (Liv)

Det blir Bara värre och värre(eller bättre och bättre?) för varje inlägg verkar det som. Hmmm... 

• Anonym (jaha)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-02-16 20:23:40 följande:
    Sveket under graviditeten

Det kom fram när jag var gravid i vecka 35 att min man försökt vara otrogen. han flirta med en brud och sen erkände min man att han hade en sexuell attraktion till henne. 

det Hände inget för tjejen ville inte ha honom. Men känslan av att det kunde ha hänt äcklar mig.. har går man vidare? 

Ok, så har är ett asshole... check!

Men varför är du kvar med en sån idiot? För det är väl den verkliga frågan här?
    Vi kan ägna 1000 inlägg åt att diskutera honom, vad han säger, vad han gjorde... men det spelar ju i slutändan ingen roll. Den verkliga frågan är... varför är du kvar med en sån idiot?
  • KimLinnefeldt

Om han ber om förlåtelse och medger att han betett sig illa, och lovar att inte göra det igen, och om du kan förlåta honom och lita på honom så kanske ni kan läka det här såret tillsammans. 

Svar på tråden Sveket under graviditeten