• Anonym (TS)

Hur få en flicka? Vill ha ett barn av varje kön

Hej! Jag förstår att jag kommer få en massa påhopp nu men jag har ingen annanstans att vända mig. Det är så att jag har alltid sett framför mig att jag ska ha två barn och ett av varje kön, det är ju normen. Jag har en perfekt son och snart börjar det bli dags för syskon, men jag börjar bli så stressad över att det kanske blir en till pojke. Det är inte det att det är en pojke utan att jag vill ha ett barn av varje kön.
    Så ni som har lyckats hur har ni gått tillväga för att få en flicka? Det där med sex långt innan ägglossning funkar inte så jag söker andra teorier och tips.

• Svar på tråden Hur få en flicka? Vill ha ett barn av varje kön
  • Anonym (TS)
    Anonym (G-van) skrev 2022-03-01 21:44:37 följande:
    Min gamla kollega är en av 12 bröder på raken. Sedan kom en syster som avslutning...
    Oj! Det måste vara ovanligt att ha skaffa så många barn nuförtiden? De ville verkligen ha en flicka verkar det som. Undra om det kan vara så att vissa män har fler pojk eller flickspermier eller kan det verkligen bara vara slumpen när 12 barn på raken blir pojkar?
  • Anonym (TS)
    Ocdmänniska skrev 2022-03-03 18:41:52 följande:

Tror inte du kan göra nått för att det ska bli ett visst kön. Och när man skaffar barn måste man vara redo att älska det barnet än vad, annars skaffar man inte.

Plus är normen 2 barn inte nått om kön, plus vem bryr sig om nån slags "norm" det betyder inget 

Klart jag kommer älska barnet ändå!
  • Ocdmänniska
    Anonym (TS) skrev 2022-03-03 23:05:22 följande:
    Klart jag kommer älska barnet ändå!
    Bra, men man kan inte naturligt styra vilket kön det blir.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (TS) skrev 2022-03-03 23:04:06 följande:
    Oj! Det måste vara ovanligt att ha skaffa så många barn nuförtiden? De ville verkligen ha en flicka verkar det som. Undra om det kan vara så att vissa män har fler pojk eller flickspermier eller kan det verkligen bara vara slumpen när 12 barn på raken blir pojkar?
    Tror typ inte det är slumpen. Tror antingen att vissa män har fler/starkare spermier av en sort eller så är kvinnans miljö i slidan mer gynnsam för en viss sorts spermier. Tänker att vi har fått bara tjejer. Känns inte som en slump.
  • Anonym (Kaa)

Finns ett bra sätt!

Adoption. På så sätt kan ni bestämma mer vad ni vill ha. Ni gör dessutom en god gärning dels för barnet, men också för att ni inte populerar världen med fler barn (särskilt om det så skulle bli en stackars pojke som skulle vara oönskad... Usch tänk att växa upp och känna sig oönskad av sin familj....) 

• Anonym (TS)
    Anonym (Normenvadå) skrev 2022-03-02 21:44:04 följande:
    Nope. Nu citerade du halva av det jag sa för att veida mitt argument.

Jag skulle hemskt gärna ha en son till. Jag skulle också hemskt gärna ha en dotter. Jag ser bara att jag kommer skaffa två barn. Kön är alltså oviktigt.
    Nej, jag citerade endast den meningen för att det var det jag ville svara på. Du skrev att du gärna ville ha en pojke till. Nu försöker du rädda upp situationen genom att tillägga att du även Göran skulle vilja ha en dotter. Oavsett är det dina egna ord som jag citerade och det är dubbelmoral att du tycker det är okej att önska sig ett till barn av samma kön men inte ett barn av motsatt kön. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Kaa) skrev 2022-03-04 19:37:52 följande:

Finns ett bra sätt!

Adoption. På så sätt kan ni bestämma mer vad ni vill ha. Ni gör dessutom en god gärning dels för barnet, men också för att ni inte populerar världen med fler barn (särskilt om det så skulle bli en stackars pojke som skulle vara oönskad... Usch tänk att växa upp och känna sig oönskad av sin familj....) 

Varför skulle barnet bli oälskat? Har man inte rätt att önska? Du har massa fördomar du, det är ett tecken på låg intelligens 
  • Anonym (Bakifrån?)
    Anonym (TS) skrev 2022-03-01 14:47:30 följande:
    Hur få en flicka? Vill ha ett barn av varje kön

Hej! Jag förstår att jag kommer få en massa påhopp nu men jag har ingen annanstans att vända mig. Det är så att jag har alltid sett framför mig att jag ska ha två barn och ett av varje kön, det är ju normen. Jag har en perfekt son och snart börjar det bli dags för syskon, men jag börjar bli så stressad över att det kanske blir en till pojke. Det är inte det att det är en pojke utan att jag vill ha ett barn av varje kön.
    Så ni som har lyckats hur har ni gått tillväga för att få en flicka? Det där med sex långt innan ägglossning funkar inte så jag söker andra teorier och tips.

Hade en arbetskamrat för 20 år sedan som menade att det blir en flicka om "Han sätter på henne bakifrån".
  • Anonym

Ha samlag varje fredag samt varannan tisdag

• Embla twopointoh
    Anonym (......) skrev 2022-03-03 06:02:19 följande:

Ja va många knasiga inlägg i denna tråd... "jag gjorde si och så". Det är ju hela tiden 50% chans för det ena eller det andra och har ju därför garanterat noll med olika metoder att göra..

Har en av varje. Fantastiskt, men hade varit lika lycklig med två av samma. Förstås. Bägge är älskade barn.

Ts, du blir inte mer lyckad av en sorts norm om du nu tror det. Kul kan det vara, men det är inte det som spelar någon roll i ens dagliga liv. 

Nej, det är mer komplicerat än att det är 50/50. Det föds fler pojkar än flickor, så det är 51/49 till pojkarnas fördel. Sedan är det något större sannolikhet att andra barnet blir av samma kön som det första. En annan faktor är att XX-spermier är långsammare än XY, men lever något längre, så om man har sex nära ägglossningen är sannolikheten något större för en pojke eftersom XY statistiskt sett kommer fram till ägget först, men om ägglossningen sker ett tag efter sexet är det större sannolikhet att en mer långlivad XX befruktar ägget. En del män verkar också ha mer livskraftiga spermier av ena varianten.

Så, i alla fall en del av dessa "knep" för att få till ena eller andra könet är inte helt tagna ur luften, men till syvende och sist så har man mycket liten kontroll över barnets kön om man blir gravid på naturlig väg. Men, det är inte samma sak som att det är 50/50.

• Anonym (......)
    Embla twopointoh skrev 2022-03-06 01:24:22 följande:

Nej, det är mer komplicerat än att det är 50/50. Det föds fler pojkar än flickor, så det är 51/49 till pojkarnas fördel. Sedan är det något större sannolikhet att andra barnet blir av samma kön som det första. En annan faktor är att XX-spermier är långsammare än XY, men lever något längre, så om man har sex nära ägglossningen är sannolikheten något större för en pojke eftersom XY statistiskt sett kommer fram till ägget först, men om ägglossningen sker ett tag efter sexet är det större sannolikhet att en mer långlivad XX befruktar ägget. En del män verkar också ha mer livskraftiga spermier av ena varianten.

Så, i alla fall en del av dessa "knep" för att få till ena eller andra könet är inte helt tagna ur luften, men till syvende och sist så har man mycket liten kontroll över barnets kön om man blir gravid på naturlig väg. Men, det är inte samma sak som att det är 50/50.

Men jisses en procent hit eller dit. Man kan ändå säga det är 50 procent... sen att nån spermie är långsammare än en annan, du kan fortfarande ändå inte styra kön av de (så länge som du inte plockar ut en och parar med ett ägg typ..). Vi pratar här om miljarder "individer"
  • Mimmiimimmii

Läste på i flera år och jämförde tester. Beställ aci jel från Australien. Det är en salva som håller pH värdet nere på perfekt nivå. Ligger här och har precis gett min lilla flicka välling. Hade 2killar innan och jag skulle ljuga om jag sa att det inte är fantastiskt roligt med både killar o tjejer. Struntar i va folk säger det finns roligare kläder till tjejer och jag ser att hon är mer lik mig även om jag gör på samma sätt som med killarna. Så lycka till, jag är glad jag testade och när jag gjorde ul så ville jag bara skrika ut ett glädjetjut

• Mimmiimimmii

Läste på i flera år och jämförde tester. Beställ aci jel från Australien. Det är en salva som håller pH värdet nere på perfekt nivå. Ligger här och har precis gett min lilla flicka välling. Hade 2killar innan och jag skulle ljuga om jag sa att det inte är fantastiskt roligt med både killar o tjejer. Struntar i va folk säger det finns roligare kläder till tjejer och jag ser att hon är mer lik mig även om jag gör på samma sätt som med killarna. Så lycka till, jag är glad jag testade och när jag gjorde ul så ville jag bara skrika ut ett glädjetjut

• Embla twopointoh
    Anonym (......) skrev 2022-03-06 01:36:23 följande:
    Men jisses en procent hit eller dit. Man kan ändå säga det är 50 procent... sen att nån spermie är långsammare än en annan, du kan fortfarande ändå inte styra kön av de (så länge som du inte plockar ut en och parar med ett ägg typ..). Vi pratar här om miljarder "individer"
     Att man inte kan kontrollera könet är helt sant och det skrev jag också, men du uttalade dig tvärsäkert om att det var 50/50 och att det garanterat hade noll med någon metod att göra, och det är inte sant. Det där med 51/49 är bara en möjligt faktor som spelar in, och finns det fler faktorer som påverkar blir det också mer komplicerat och även att sannolikheten kan öka/minska mer än "en procent hit eller dit", beroende på dessa faktorer.
    Att det är miljarder är också fel, det handlar om miljoner. Du kanske tycker att det är typ samma, men det du säger är att det är tusen gånger fler än vad det egentligen är.
    Något säger mig att matte och sannolikhetslära inte riktigt är din grej.
  • Anonym (Förstår dig)

Jag förstår att frågan kan provocera men varför måste man hoppa på TS. Låt bli att kommentera om man inte har svar eller på hennes fråga eller funderingar. 

Ts, måååånga önskar sig kön men vågar aldrig erkänna det. Min granne hamnade i depression efter hennes fjärde son, en annan bekant kör till hon får son. Man läser många trådar här på önskan efter ena eller det andra. Jag förstår dig och dömmer ingen för vad man vill eller önskar. Att det inte alltid blir så får man vara medveten men försöka kan man. 

• Anonym (TS)
    Anonym skrev 2022-03-06 00:42:25 följande:

Ha samlag varje fredag samt varannan tisdag

Du vet inte att man endast kan bli gravid när man har ägglossning? 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Förstår dig) skrev 2022-03-06 10:38:49 följande:

Jag förstår att frågan kan provocera men varför måste man hoppa på TS. Låt bli att kommentera om man inte har svar eller på hennes fråga eller funderingar. 

Ts, måååånga önskar sig kön men vågar aldrig erkänna det. Min granne hamnade i depression efter hennes fjärde son, en annan bekant kör till hon får son. Man läser många trådar här på önskan efter ena eller det andra. Jag förstår dig och dömmer ingen för vad man vill eller önskar. Att det inte alltid blir så får man vara medveten men försöka kan man. 

Jag tycker det ändå är lite underhållande att så många blir provocerade och så kommer det fram att de själva har önskan om kön, men tydligen är det mer ok att önska sig ett till barn av samma kön än ett till barn av motsatt kön. Jag tror också att många som blir provocerade är de som fått fler barn av samma kön. 

Ja helt säkert har de flesta önskan om kön även om man älskar barnet lika mycket vad det än blir
  • Anonym (TS)
    Mimmiimimmii skrev 2022-03-06 01:38:58 följande:

Ja jag struntar i vad folk säger :)

Jag tror inte riktigt på sånt dära men tack för rådet ändå :)
  • Gasellen87

Det är mer tabu att önska sig en flicka än en pojke upplever jag. Tror även de flesta önskar sig en av samma kön som de själva har, män önskar ofta söner utan att det är något konstigt med det. Men som kvinna är det tabu att önska en dotter för man är mamma känns de som. 

Jag har flicka, pojke, pojke och var nu gravid för sista gången. Tyckte det skulle vara kul med en flicka trots att jag redan har av båda könen, men det vågar man ju inte prata om högt.. 

Svar på tråden Hur få en flicka? Vill ha ett barn av varje kön