• Anonym (Anton)

Sambo otrogen ??

Min sambo sedan många år tillbaka har "relation" med en kollega som hon försöker dölja för mig. Dom hörs via samtal-sms-messenger-whatsup flera gånger varje dag, även på nätterna ibland. Har inte sett några direkta tecken på fysisk otrohet men hon raderar deras historik i stort sett efter varje AW. Hon gillar inte om jag skickar för många sms då hon säger att hon har svårt att svara mig då hon har så mycket att göra på jobbet. Men om hennes kollega är ledig så skickar dom 5-10 sms på en dag o då svarar hon nästan direkt oavsett om hon har rast eller inte. Mig hinner hon knappt svara ens på lunchen. Senast när han skickade ett meddelande på Messenger en kväll så skrev hon att det inte var läge att svara på hans meddelanden just nu, kanske för att jag var i närheten. När det plingar i hennes mobil och jag frågar vem hon fick sms ifrån så ljuger hon o säger att det var från någon annan. Varför skickar dom meddelanden på så många olika plattformar? Räcker det inte med sms kan man undra? Dom går promenader o lunchar tillsammans o hon säger att hon gör detta själv. Klart man får skicka sms o ringa o ta en lunch med en kollega, men ljuger man om det så känns det  som hon döljer nåt. Min sambo har tidigare haft en affär med en kollega på sin gamla arbetsplats o hennes nya kollega har också en historia med otrohet, så det gör mig extra orolig. Nu till helgen har dom AW o jag är orolig att nåt ska hända.... Skulle vilja se vad som händer under kvällen o på vägen hem, bor i någorlunda samma område så de följs säkert åt på vägen hem. Men vill inte sänka mig så lågt att smyga på dom. Vad skulle ni gjort o har ni några råd ??

• Svar på tråden Sambo otrogen ??
  • Anonym (Whatsapp)
    Anonym (Anton) skrev 2022-03-02 11:18:17 följande:

"Hade hon en affär med en kollega på sin gamla arbetsplats när ni var tillsammans?

Hur fick du reda på det? "

Hon betedde sig precis som nu, tar avstånd o är kylig mot mig, mindre sex, har ljudet avstängt på mobilen osv. Hon var på firmafest o alla bodde på hotell, där var hon otrogen. Förstod att nåt var fel när hon kom hem, fick ur henne lite. Kontaktade andra som var på festen, bla den tjej hon skulle delat rum osv. Hon hade raderat alla samtal o alla sms, men jag fick fram utdrag från hennes mobiloperatör så då föll de sista bitarna på plats o jag konfronterade henne.

Hur fick du detta utdrag? Utan hennes vetskap?

Om hon vet att du kan göra det sedan tidigare finns det ju ingen mening i att radera något nu? Varför inte använda appar där detta är omöjligt om inte annat?

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta. Jag vet att din typ av snokbeteende att maniskt kolla telefoner och annat definitivt är frånstötande och avtändande. 
    Å andra sidan påstår du att det finns fog för det.

Vad gör du i detta förhållande öht? Det verkar dubbelt destruktivt. 

• Anonym (sådär)
    Anonym (Anton) skrev 2022-03-03 13:04:35 följande:

"Hur i hela Hälsingland lyckades du få ut trafikdata från hennes abonnemang? "

Är ju ett antal år sedan men gick in på hennes mobiloperatörs hemsida o loggade inmed hennes lösenord mm. Valde att få senaste fakturan hemskickad i brevlådan med samtal o sms specifikationer. Såg ju inte vad som stod i enskilda sms-meddelanden men fick datum, tid, samtalslängd mm. Kunde då bevisa att hon ringt o sms mycket mer till honom än hon sagt till mig. Jag berättade aldrig hur jag fick reda på att hon ringt o skickat sms den helgen utan utgav mig veta mer än vad jag egentligen visste. Hon trodde på nåt sätt jag kunde återskapa samtalslistan o sms konversationer på hennes mobil o erkände till slut. Jag hade även ringt upp den tjejen hon skulle delat rum med för att kolla om hon verkligen sovit där osv. 
    Jättekreativt men du missar poängen... poängen är VARFÖR springer du runt och läger ner massor med energi och tid på att leka detektiv för att sen förlåta allt hon gör ändå?

Det blir lite som att ha världens utredning kring ett brott och sen går man till busarna och säger... "fy på er, så får man inte göra". Det är ju totalt bortkastad tid och energi för de kommer såklart göra om det för de kommer ju hela tiden undan med det. Varför skulle de sluta när det aldrig får konsekvenser för dem? Så den intressanta frågan här är inte exakt hur du avslöjar henne igen, utan snarare varför du väljer att ha ett förhållande med någon som du bevisligen inte kan lita på?

Hoppas du på att hon helt mirakulöst bara kommer se ljuset och förändra sig själv? Typ...hon fattade inte förra gången... men denna gång serru, denna gång kommer polletten trilla ner?

Hur många ggr har du tänkt hålla på såhär innan det får vara nog?
  • Anonym (du äger beslutet)

Hej TS!

Du beskriver en situation som innebär att din tjej är otrogen.
    Det är inte en fråga OM hon är det, kan det vara så att...
    Det krävs inga utredningar, inga mer bevis eller meningslösa utfrågningar.

Din tjej är otrogen mot dig. punkt.
    Din tjej är otrogen. punkt

Vad tänker du om detta? vad känner du?
    Vad vill du göra?

Antingen är det ok för dig, hon får ligga med vem hon vill, eller också accepterar du det inte. Om du inte accepterar att hon är otrogen så gör du slut.
    Hon respekterar dig inte och kommer inte ändra sig på den punkten, det har du redan facit på. Jättetråkigt eftersom du troligen vill ha henne fast utan otroheten.. det är dock inget alternativ.

Snoka inte mer, ställ inga mer frågor, spill ingen mer energi på frågan.
    Hon ÄR otrogen och kommer fortsätta vara det. Du har fyra val:

1) Lämna henne utan vidare motivation. Glöm och gå vidare.
    2) Lämna henne och berätta att du inte litar på henne längre, du vet att hon är otrogen. Det är orsaken.
    3) Berätta för henne att du vet att hon är otrogen men kommer stanna. Det är ok för dig.
    4) Stanna och låtsas som ingenting. Låt henne fortsätta som hon gör utan konsekvens.

Hur tänker du göra?

• Anonym (Mman)
    PernillaPG skrev 2022-03-03 11:56:25 följande:

Låter som det är dags att ställa honom till svars.

Eller så går du till den du misstänker ha ihop det med  // Demon

Honom...??
  • Anonym (A)
    PernillaPG skrev 2022-03-03 11:56:25 följande:

Låter som det är dags att ställa honom till svars.

Eller så går du till den du misstänker ha ihop det med Demon

Instämmer
  • Anonym (Mman)
    Anonym (A) skrev 2022-03-03 18:54:58 följande:
    Instämmer
    Vem är denna "honom"?
  • Anonym (#)

Jag antar att du kollar i hennes telefon eller hur vet du allt det här? Vad skriver de till varandra?

• Ascendere

Hörde på radio att det gjorts en undersökning bland otrogna svenskar som visade att tidig fredagkväll var den vanligaste tidpunkten, och AW var den vanligaste ursäkten. Gymmet kom på andra plats.

• Ascendere

Och on-topic så tycker jag du ska dumpa henne snarast.
    Dra inte ens upp otroheten som anledning, säg bara "det här funkar inte längre". 

• Anonym (Agne)

Hon är otrogen. För din egen stolthet så gör slut helt enkelt. Det där detektivarbetet skall du skippa. Slår bara tillbaks på,dig själv. Man kan inte omvända en människa att älska en. Älskade hon dig så hade hon inte betett sig så.

Har egen erfarenhet och ångrar att jag trodde att känslorna skulle komma tillbaks. Dom gör inte det. Du blir bara förnedrad och blir lämnad med självkänslan i botten.

Svar på tråden Sambo otrogen ??