• TreFyran

    Helt förtvivlad! Frisören klippte

    Hej. Just nu mår jag jätte dåligt för jag var nyss och klippte mig och frisören klippte av en stor del av mitt hår. Jag skulle bara klippa topparna eftersom jag sparar ut håret. jag ville ha långt till studenten som jag tar till sommaren men nu är det bara till ovanför skuldrorna. Frisören tog minst 15-20 cm för innan hade jag till mitten av ryggen. Ska tillägga att hon började klippa i bakhåret så när jag märkte det var det försent. Nu känns det hopplöst och jag känner ingen glädje för någonting. Har gråtit hela tiden och kan inte ens se mig i spegeln längre. Vet inte vad jag ska göra. Har samma sak hänt er och hur kom ni över det?

  • Svar på tråden Helt förtvivlad! Frisören klippte
  • Anonym (ts)
    Mimosa86 skrev 2022-03-01 20:24:25 följande:

    Jadu, just nu har vi krig som kan mynna ut i kärnvapenkrig. Vi vet egentligen inte om vi ens existerar till sommaren. Barn sitter just nu och gråter med dödsångest och kanske aldrig mer får träffa sin pappa mer.

    Lite perspektiv tack. Det är bara hår. Det växer ut. Och om du har panik inför studenten att du inte har långt hår så kör extensions. 


    Men just nu är väl hår det minsta vi bör tänka på??


    Självklart bryr jag mig om kriget med och mår dåligt av de då jag även har släkt i ukraina. Men bara för att något är värre har jag väl ändå rätt att må dåligt av ett eget problem
  • Anonym (ts)
    Anonym (U) skrev 2022-03-01 20:24:41 följande:

    Hoppas du har reklamerat i alla fall.
    Låter som en dålig frisör. 


    Ja jag gick dit dagen efter och de kunde erbjuda halva summan tillbaka då hon ändå utförde sitt jobb hävdade dom. Jag fick även en inpackning som kompensation.
  • Anonym (ts)
    Lönnsirap skrev 2022-03-01 20:46:01 följande:

    Jävla idiot till frisör. Sådana har tyvärr alltid funnits. Som tror att det är ok att klippa 10-15 cm och kalla det att "toppa". 

    Tyvärr har du gått på en nit i livet och kommer troligen aldrig någonsin lita på en frisör du inte känner igen! Byt frisör och var väldigt uppmärksam när du blir klippt resten av livet!


    Den frisören gick jag till för det fanns tid där. Min vanliga frisör var fullbokad och jag behövde verkligen klippa mig. Kommer aldrig sätta min fot i den salongen igen.

    Kommer nog även vara väldigt uppmärksam på min vanliga frisör i framtiden pga detta och fasa att klippa mig
  • Anonym (ts)
    Anonym (?) skrev 2022-03-01 21:06:04 följande:
    Jaha ... det är krig och vi har en pandemi men... ne frisyr kan ju vara viktigare än att människor dör. 
    Ska jag inte få ha egna problem bara för det finns stora i världen. Hår är ändå en del av ens identitet. Det låter som du tycker att om man bryter ett ben ska man strunta i att lida av det bara för det är krig
  • Anonym (J)

    99 % av alla frisörer är dumma i huvudet. Jag har klippt mig hos två bra frisörer, de är båda elever. 

  • Lönnsirap
    Anonym (J) skrev 2022-03-02 07:49:55 följande:

    99 % av alla frisörer är dumma i huvudet. Jag har klippt mig hos två bra frisörer, de är båda elever. 


    Har du haft 200 frisörer? 

    Jag tänker att det absolut inte är så många idiot-frisörer, men att man absolut behöver inse att man kan råka ut för stolpskott. Och man behöver hitta en tillräckligt bra frisör, som faktiskt dubbel-kollar vad man tänkt sig.

    Frisörer som inte lyssnar och klipper mer än man bett om behöver man akta sig för. De förekommer och rent krasst är det en risk när man går till någon ny.

    Sen lär man sig med erfarenhet att faktiskt vara VÄLDIGT tydlig med att man vill behålla viss längd.... Och andra saker man VET inte fungerar.  

    Är 99% dumma i huvudet, så har du uppenbarligen inte lärt dig hur du ska få vad du vill.
  • Anonym (Orkidé)

    Det kommer ta JÄTTELÅNG tid för det att växa ut igen, så långt har kan du glömma till studenten och iaf två år framöver, usch så jobbigt det måste kännas långt hår är fint och nu har du helt kortklippt och fult! det finns ju inget göra, inget alls! Så ledsamt

  • Anonym (Fundersam)

    Pratade ni inte innan så hon visade hur mkt hon skulle klippa? Det växer ut, du får leva med det nu. Eller betala för dyra extensions.

  • Anonym (ts)
    Anonym (Fundersam) skrev 2022-03-02 09:56:57 följande:

    Pratade ni inte innan så hon visade hur mkt hon skulle klippa? Det växer ut, du får leva med det nu. Eller betala för dyra extensions.


    Jo jag sa att jag ville Toppa det. Hon sa inget om att klippa kort eller mycket. Sedan började hon klippa där bak först så jag hade ingen kontroll innan det var försent.
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (ts) skrev 2022-03-02 11:08:39 följande:
    Jo jag sa att jag ville Toppa det. Hon sa inget om att klippa kort eller mycket. Sedan började hon klippa där bak först så jag hade ingen kontroll innan det var försent.
    Det jag tänkte mer är att när jag har klippt mig så har alltid frisören tagit fram håret först och visat var de tänkt kapa. Men det gjorde hon alltså inte på dig, för då hade du kunnat säga ifrån. Topparna är för mig kanske upp till 5 cm, kan behövas om det är slitet osv.

    Vad sa hon när du upptäckte att det var för kort?
  • Lönnsirap
    Anonym (Fundersam) skrev 2022-03-02 11:13:27 följande:
    Det jag tänkte mer är att när jag har klippt mig så har alltid frisören tagit fram håret först och visat var de tänkt kapa. Men det gjorde hon alltså inte på dig, för då hade du kunnat säga ifrån. Topparna är för mig kanske upp till 5 cm, kan behövas om det är slitet osv.

    Vad sa hon när du upptäckte att det var för kort?
    Och om frisören inte gör detta, så är det tyvärr så att du kan råka ut för det som hände TS.
    Tyvärr är en del frisörer helt knasiga och tycker att det är ok att kapa långt mycket mer än vad som är rimligt.
  • Anonym (J)
    Lönnsirap skrev 2022-03-02 09:33:56 följande:
    Har du haft 200 frisörer? 

    Jag tänker att det absolut inte är så många idiot-frisörer, men att man absolut behöver inse att man kan råka ut för stolpskott. Och man behöver hitta en tillräckligt bra frisör, som faktiskt dubbel-kollar vad man tänkt sig.

    Frisörer som inte lyssnar och klipper mer än man bett om behöver man akta sig för. De förekommer och rent krasst är det en risk när man går till någon ny.

    Sen lär man sig med erfarenhet att faktiskt vara VÄLDIGT tydlig med att man vill behålla viss längd.... Och andra saker man VET inte fungerar.  

    Är 99% dumma i huvudet, så har du uppenbarligen inte lärt dig hur du ska få vad du vill.
    Det handlar inte om att de klipper för mycket. Bara fel.

    Efter all erfarenhet och dessutom ett yrke där man måste vara auktoritär och rak så är jag väldigt bra på att tala om vad jag vill. Har de senaste åren visat foton, både på mig själv och andra för inspiration.

    Just det ja, frisörelevernas handledare var också otroligt bra, men det var ju inte de som klippte dock. 
  • Anonym (ts)
    Anonym (Fundersam) skrev 2022-03-02 11:13:27 följande:
    Det jag tänkte mer är att när jag har klippt mig så har alltid frisören tagit fram håret först och visat var de tänkt kapa. Men det gjorde hon alltså inte på dig, för då hade du kunnat säga ifrån. Topparna är för mig kanske upp till 5 cm, kan behövas om det är slitet osv.

    Vad sa hon när du upptäckte att det var för kort?
    Nej jag sa bara topparna och visade. Hon sa okej och började klippa men det var inte bara topparna hon tog utan även en del av längden. Frisören borde veta om att topparna max är 5 cm. Sen klippte hon först där bak så det gick inte att se förrens det var försent

    Jag sa inget men blev lite tårögd i stolen. Som tur märkte hon inte det för det hade varit pinsamt. Jag betalade snabbt och gick
  • CountessBathory

    Hände mig för många år sedan. Skulle klippa upp håret, men fick hockeyfrilla a la 80-tal istället. Haha, hade håret i en hög tofs i flera månader efter det, tills jag kunde rätta till det.  

Svar på tråden Helt förtvivlad! Frisören klippte