• vcent

Hur ska jag tolka henne?

Kortfattat. Jag har träffat en kvinna. Vi började snacka en del. Efter ett tag så adda vi på facebook och jag skrev hej. det resulterade i att vi träffades bara vi. 

Jag tolkade det som att vi hade trevligt då vi hade en två och en halv timme lång konversation med mycket skratt osv? 

Hon brukar skratta mycket när vi snackar och vi snackar en hel del helt enkelt. Vi ska  snart igen ses bara vi två. 

Allt detta känner jag är bra tecken. MEN? när vi skriver meddelanden så är det oftast kortfattat. Ofta utan emojis. Dock så använder hon samma emojis som jag gör när hon väl använder dem? och dessa är inte precis de mest standard-använda emojisarna. 
    Detta sänder ju snarare ut motsatta signaler till mig. 

hon vill gärna träffas, vi skackar mycket, skrattar och hennes ögon lyser? men hennes sätt att smsa säger raka motsatsen?

så ni kanske fattar att det känns svårt att tolka. 

vad tror ni?

• Svar på tråden Hur ska jag tolka henne?
  • Fjäril kär

Bästa sättet att få reda på vad hon menar är ju att kommunicera med henne. 
    Hon är kanske en sån som är obekväm med att chatta/messa och helst inte gör det. Ta inte för givet att hon funkar som du. 

• Mortiscia80

En del vuxna använder inte emojis. Alla gillar inte att chatta. Jag ser inga dubbla signaler här.

• vcent
    Fjäril kär skrev 2022-03-02 09:44:31 följande:

Bästa sättet att få reda på vad hon menar är ju att kommunicera med henne. 
    Hon är kanske en sån som är obekväm med att chatta/messa och helst inte gör det. Ta inte för givet att hon funkar som du. 

Mortiscia80 skrev 2022-03-02 09:48:50 följande:

En del vuxna använder inte emojis. Alla gillar inte att chatta. Jag ser inga dubbla signaler här.

Var lite i dessa banor jag tänkte. Vet att många inte är så bra på chatt. hon svarar alltid, och svarar nästan alltid snabbt, men initierar inte konversation på sms. 

samtidigt vet jag att det är vanligt att man går utanför son comfortzone med någon man gillar och därför så skulle ju i teorin det innebära att en dålig chattare skulle chatta mycket? eller som jag som avskyr att snacka i telefon skulle snacka timtals i telefon med den personen (vilket jag då gjort förr i tiden med en person). 
    men det är ju såklart bara ett ?ofta brukar?. 

Å tanken kom ju någon gång till att ?hon kanske bara vill vara snäll och därför går med på att träffas?? men känns lite långsökt att det som jag trodde skulle ta en timme tog två och en halv samt var väldigt god stämnin? lite svårt att ?fejka? och sitta av två och en halv timme bara för att vara snäll? 

I ett gruppsammanhang efter att hon gick hem så fick jag frågan från en annan i gruppen om min flickvän hade gått på toa eller hem? Jag blev lite chockad av frågan? kan ju bara vara ett misstag då vi snackade engelska på en högljud bar kl 00 och engelska inte var någons av oss förstaspråk? kan ju menat ? kvinnliga kompis? likagärna.

Jag försöker alltid vara tydlig i min komunikation. Men vill inte bara fråga rakt ut? kan ju vara lite platt så att säga?

men jag har en bra magkänsla, mina vänner har bra magskälska, min familj frågar hela tiden om den där trevliga tjejen jag brukar nämna

Svar på tråden Hur ska jag tolka henne?