• Azarherati

    Mysigaste åldern med barn

    Vilken ålder på era barn tyckte ni var mysigast? 

  • Svar på tråden Mysigaste åldern med barn
  • Mortiscia80

    Jag har ett fsk-barn och tycker det är en härlig tid med pussar, kramar och gos :) Hoppas det håller i sig några år till.

  • sextiotalist
    Azarherati skrev 2022-03-02 14:25:47 följande:
    Mysigaste åldern med barn

    Vilken ålder på era barn tyckte ni var mysigast? 


    Skulle nog säga skolåldern. 
  • Azarherati

    Tror också den åldern är mysigare! 


    ja har en son på 3 månader.
    det blir inte mycket mys för oss eftersom han äter o sover det mesta av tidenSkrattande
    Längtar till den åldern som ja kan gosa med honomHjärta

  • bananmilkshake
    Azarherati skrev 2022-03-02 14:42:15 följande:

    Tror också den åldern är mysigare! 


    ja har en son på 3 månader.
    det blir inte mycket mys för oss eftersom han äter o sover det mesta av tidenSkrattande
    Längtar till den åldern som ja kan gosa med honomHjärta


    Har också en 3-månaders. Tycker det är jobbigt att hon vill så mycket men inte kan, sitta tex tror jag hon verkligen kommer uppskatta. Längtar tills hon vill rita, leka med lera och såna saker. Och prata!
  • Kvinna1989

    Jag har en på 5 månader och 12 dagar för vara exakt.
    Jag kan ju inte direkt svara på frågan men tycker från och med ca 3 månaders ålder när hon kunnat göra mer och stödja nacken osv har blivit roligare ålder.

  • Deeru

    Första året. Innan de börjar vara tvärtemot och trotsa hela tiden. Annars har väl alla åldrar sin charm tycker jag :)

  • Hercai

    Har två barn varav äldsta snart är 6 år. Bästa och mysigaste åldern är helt klart när barnet är nyfött. 

  • Toxicated

    Tveklöst 1-5 år för då kan dom sitta i knät , sova på bröstet m.m plus det händer otroligt mycket på de fem åren med dem. Upp till fem år har dom det mysiga barnansiktet, lite runda kinder. Samtidigt den absolut jobbigaste tiden. Glad

    efter det blir det roligare för då kan man göra saker med dem, ungås på en annan nivå. 


    när de är vuxna så är de som en blandning av en kompis och ens barn, man kan ge råd men även lära av dem. 


    / Pappa till tre (21år, 14år , 3år) 

  • Mrs Moneybags

    För mig har alla åldrar haft sin charm fram till nu - min son är 12 nu, så jag kan inte uttala mig om tonårstiden.

    Jag tyckte dock inte att småbarnsåren var särskilt mysiga alls, det blev betydligt mysigare och roligare när han blev 5-6 år och äldre. 

    12-årsåldern är också jättekul och mysig, vi har så kul tillsammans och kan gå ut och äta och göra saker ihop utan skrik och panik. 

  • Aliona

    Slutet av fsk-åldern och tidiga skolåldern, helt klart! Typ 5-8 år. De är fortfarande så små att de vill gosa, men de är mer stabila rent kånslomässigt, man kan göra saker, läsa böcker och titta på film som är givande för de vuxns med och man kan ha riktiga samtal. 

  • Aliona
    Mrs Moneybags skrev 2023-08-23 14:10:04 följande:

    För mig har alla åldrar haft sin charm fram till nu - min son är 12 nu, så jag kan inte uttala mig om tonårstiden.

    Jag tyckte dock inte att småbarnsåren var särskilt mysiga alls, det blev betydligt mysigare och roligare när han blev 5-6 år och äldre. 

    12-årsåldern är också jättekul och mysig, vi har så kul tillsammans och kan gå ut och äta och göra saker ihop utan skrik och panik. 


    Den åldern har vi inte kommit fram till än, men jag ser fram emot den! Håller annars med om att det blev betydligt roligare och mysigare från 5-6 år. 
  • Norrut

    Jag är fortfarande mitt i småbarnsåren (äldsta är 4,5) så allt efter det kan jag inte uttala mig om, men jag får säga att jag har en svag punkt för 1,5-åringar. Jösses vad goa de är när de är ens egna! Som charmiga små fyllon som bara ränner runt och är glada, älskar't Skrattande

Svar på tråden Mysigaste åldern med barn