• Anonym (..)
    Wed 9 Mar 2022 18:57
    1986 visningar
    10 svar
    10
    1986

    Att våga släppa iväg sitt barn?

    Hur vågar jag släppa iväg min 20 månaders till hans pappa som hållt på med droger (senast 2/9 vad jag vet om). 

    Tingsrätten har beslutat interimistiskt att han ska dit två söndagar men jag vet ju vad han gjort framför sina andra barn (våld mot partners) samt droger med barnen närvarande, ändå är han bedömd att vara boendeförälder till de av socialtjänsten och tingsrätten men det gör mig inte tryggare. 

    Jag får panik av bara tanken. 
    Sonen har aldrig varit där, bara varit ensam sammanlagt 4 timmar med pappa, någonsin, i mitt hem.. 

    Någon som varit med om liknande? 

  • Svar på tråden Att våga släppa iväg sitt barn?
  • Anonym (F)
    Wed 9 Mar 2022 19:09
    #1
    -1
    Anonym (..) skrev 2022-03-09 18:57:11 följande:
    Att våga släppa iväg sitt barn?

    Hur vågar jag släppa iväg min 20 månaders till hans pappa som hållt på med droger (senast 2/9 vad jag vet om). 

    Tingsrätten har beslutat interimistiskt att han ska dit två söndagar men jag vet ju vad han gjort framför sina andra barn (våld mot partners) samt droger med barnen närvarande, ändå är han bedömd att vara boendeförälder till de av socialtjänsten och tingsrätten men det gör mig inte tryggare. 

    Jag får panik av bara tanken. 
    Sonen har aldrig varit där, bara varit ensam sammanlagt 4 timmar med pappa, någonsin, i mitt hem.. 

    Någon som varit med om liknande? 


    Vad är du rädd för, du tyckte ju det var ok att skaffa barn med honom?
  • Anonym (..) Trådstartaren
    Wed 9 Mar 2022 19:12
    #2
    Anonym (F) skrev 2022-03-09 19:09:42 följande:
    Vad är du rädd för, du tyckte ju det var ok att skaffa barn med honom?
     Den kommentaren var nödvändigt förstår jag?? 

    Jag visste inte om allt detta jag vet nu då.. 
    Jag är rädd att något händer sonen.
  • Anonym (F)
    Wed 9 Mar 2022 19:17
    #3
    Anonym (..) skrev 2022-03-09 19:12:46 följande:
     Den kommentaren var nödvändigt förstår jag?? 

    Jag visste inte om allt detta jag vet nu då.. 
    Jag är rädd att något händer sonen.

    Kände du honom inte innan? Han var helt normal, och sedan när du blev gravid så började han ta droger och slå?

    Kan du inte vara med när han besöker sin pappa? 


     

  • Wed 9 Mar 2022 19:21
    #4

    Låt ditt barn vara hos sin egen pappa och knyta an till honom. Det är det bästa för ditt barn och om pappan inte tog droger när du beslutade dig för att skaffa barn med honom kan han också hålla uppe när hans barn är hos honom. Du vill väl att ditt barn ska ha en bra anknytning till sin egen pappa?

  • Anonym (..) Trådstartaren
    Wed 9 Mar 2022 19:22
    #5
    Anonym (F) skrev 2022-03-09 19:17:59 följande:

    Kände du honom inte innan? Han var helt normal, och sedan när du blev gravid så började han ta droger och slå?

    Kan du inte vara med när han besöker sin pappa? 


     


     Han dolde det bra under vår korta relation.. 

    Inte enligt tingsrätten tyvärr :( 
  • Anonym (..) Trådstartaren
    Wed 9 Mar 2022 19:23
    #6
    Kexsmula skrev 2022-03-09 19:21:24 följande:

    Låt ditt barn vara hos sin egen pappa och knyta an till honom. Det är det bästa för ditt barn och om pappan inte tog droger när du beslutade dig för att skaffa barn med honom kan han också hålla uppe när hans barn är hos honom. Du vill väl att ditt barn ska ha en bra anknytning till sin egen pappa?


    Självklart vill jag det men det är min oro och rädsla för att något ska hända honom som jag brottas med.
  • Anonym (Tvek)
    Wed 9 Mar 2022 19:24
    #7
    Anonym (..) skrev 2022-03-09 18:57:11 följande:
    Att våga släppa iväg sitt barn?

    Hur vågar jag släppa iväg min 20 månaders till hans pappa som hållt på med droger (senast 2/9 vad jag vet om). 

    Tingsrätten har beslutat interimistiskt att han ska dit två söndagar men jag vet ju vad han gjort framför sina andra barn (våld mot partners) samt droger med barnen närvarande, ändå är han bedömd att vara boendeförälder till de av socialtjänsten och tingsrätten men det gör mig inte tryggare. 

    Jag får panik av bara tanken. 
    Sonen har aldrig varit där, bara varit ensam sammanlagt 4 timmar med pappa, någonsin, i mitt hem.. 

    Någon som varit med om liknande? 


    Alltså vågar och vågar. Du måste ju dessvärre om det finns ett beslut på det.

    dock har jag svårt att tro på att barnet hade fått åka dit om han nu skulle ha visst positivt på drogtest, så förhoppningsvis är han ju inte påverkad för ett test skulle ju visa på motsattsen och då får han inte ha barnet

    hur är han övrigt som förälder? Missförstå mig rätt - jag försvarar inte nån som misshandlar men han kan ju ändå vara en bra pappa 
  • Anonym (..) Trådstartaren
    Wed 9 Mar 2022 19:28
    #8
    Anonym (Tvek) skrev 2022-03-09 19:24:24 följande:
    Alltså vågar och vågar. Du måste ju dessvärre om det finns ett beslut på det.

    dock har jag svårt att tro på att barnet hade fått åka dit om han nu skulle ha visst positivt på drogtest, så förhoppningsvis är han ju inte påverkad för ett test skulle ju visa på motsattsen och då får han inte ha barnet

    hur är han övrigt som förälder? Missförstå mig rätt - jag försvarar inte nån som misshandlar men han kan ju ändå vara en bra pappa 
    Nej misstänker jag att han är påverkad så får jag ju inte låta han åka.. 

    Han har sina brister men uppenbarligen har han ju sina andra barn så... men han och sonen har inte haft en relation och de har inte setts så mycket eller har en anknytning.  
  • Wed 9 Mar 2022 19:44
    #9
    Anonym (..) skrev 2022-03-09 19:28:18 följande:
    Nej misstänker jag att han är påverkad så får jag ju inte låta han åka.. 

    Han har sina brister men uppenbarligen har han ju sina andra barn så... men han och sonen har inte haft en relation och de har inte setts så mycket eller har en anknytning.  

    Har de ingen relation eller anknytning så är det ju på tiden att ni börjar jobba på det nu! Men jag förstår så klart din oro och det låter ju inte bra att de har träffats så lite. Kan du inte bjuda in pappan att vara med er lite innan det är dags att ha barnet hos sig? 


    Jag förstår dock inte det där med Tingsrätten. Menar du att det framkommit till rätten att han misshandlat sin partner framför deras barn och tagit droger när han haft hand om sitt barn, och ändå får han boende? 

  • Anonym (..) Trådstartaren
    Wed 9 Mar 2022 19:57
    #10
    Aliona skrev 2022-03-09 19:44:32 följande:

    Har de ingen relation eller anknytning så är det ju på tiden att ni börjar jobba på det nu! Men jag förstår så klart din oro och det låter ju inte bra att de har träffats så lite. Kan du inte bjuda in pappan att vara med er lite innan det är dags att ha barnet hos sig? 


    Jag förstår dock inte det där med Tingsrätten. Menar du att det framkommit till rätten att han misshandlat sin partner framför deras barn och tagit droger när han haft hand om sitt barn, och ändå får han boende? 


    Jo jag har försökt med det sedan födseln men många saker och ursäkter har kommit mellan.

    Tingsrätten har nu beslutat om fyra umgängestillfällen som måste fullföljas. 

    Socialtjänsten och tingsrätten anser att han och hans ex ska ha varannan vecka då båda de är riskföräldrar (att ingen av de är bättre som boendeföräldet en den andre) men det står även en hel del annat oroväckande i deras vårdnadsutredning 
Svar på tråden Att våga släppa iväg sitt barn?