• Blomman8484

    Väder

    Bara undrar hur ni klär era barn nu. När de är 1 till 2 minus på morgonen och så blir de 10 plusgrader och sol på eftermiddagen. Va ska man skicka med till förskolan. Vad är bra kläder. Om det är barn som rör sig mycket

  • Svar på tråden Väder
  • Anotherone

    Jag tycker skalkläder är bra nu. Vi har gått över från vinteroverall till skaloverall som tål väta. För det är fortfarande blött och lerigt (bor i mellersta delen av landet) så det funkar inte med fodrade jeans eller så. 
    Blir det ännu varmare så blir det överdragsbyxor från KappAhl (Kaxs) och sen fleece + väst eller bara fleece om det är varmare. Vindjacka om det blir kallare igen eller blåser.
    Sen finns det alltid galonisar på dagis om det blir väldigt blött. Men jag föredrar lager på lager och personalen brukar vara bra på att välja "lagom mycket". Min son är väldigt aktiv och bara kör så då är det smidigt att kunna plocka bort ett lager eller en väst.

  • Anonym (Matilda)

    Även om luften är varm så är backen iskall/frusen och kyler underifrån och de flesta barn i förskoleåldern befinner sig på kalla backen i  frusna och frys-geggiga lekparker stora delar av dagen. Jag klädde mina barn utifrån den  vetskapen. Fortfarande vinterytterkläder på och istället valde jag kanske att inte bylta på så mycket extra  varmt under. Trots allt tyckte jag att det mycket enklare att reglera värme/kyla med att ta på/av mössa eller en tröja under overallen än att behöva meckla med lager på lager och skalkläder och ändå kanske frysa om rumpan  i en isig sandlåda. 

Svar på tråden Väder