• melicia

    Om man ej får ha kvar trämninglägenhet efter kontraktet går ut vart hamnar man då

    Bor i Träningslägenhet. Den 30 april går kontraktet ut,. Den 25 ska vi ha möte om förlängning. Vad händer om man ej får förlängning. Har bara stått 2 år i kommunela bostadskön. Morsan sa kötiden där var 14 år! Kan de bara placera en nånstan i vilket sunkhak som helst om de ej godkänner 2 år till i denna lägenhet som träningslägenhet. Min boendestödjare sa att man kan bara bo under en begränsad tid. Farsan ska köpa en lägenhet till mig men de är inte färdigbyggda förrän om 2 år!

  • Svar på tråden Om man ej får ha kvar trämninglägenhet efter kontraktet går ut vart hamnar man då
  • melicia

    Alla andra lägenheter kommunala bostadskön har är sunkhak och för sossar. Jag är moderat och då bor man i bostadsrätt. Sossar bor i i hyresrätter!

  • melicia

    Moderater bor fint. Sunkhaken är för sossarna!

  • Mortiscia80

    En lägenhet är väl bättre än att bo på gatan, eller hur? Du kan också välja att flytta till en annan stad.

  • vissli
    melicia skrev 2022-03-16 14:58:55 följande:

    Alla andra lägenheter kommunala bostadskön har är sunkhak och för sossar. Jag är moderat och då bor man i bostadsrätt. Sossar bor i i hyresrätter!


    Suck för såna som dig. Jag har röstat M i tidigare val men skulle ALDRIG uttala mig sådär. Sånt kvalificerat tramssnack. Duger inte boendet får du väl flytta hem till dina föräldrar.

    Men jag har svårt att ta denna tråd på allvar.
  • Glinda från Oz

    Det är inte säkert att du får en lägenhet alls, du kan få flytta hem till mamma också. 


    Jag vet inte hur det fungerar i övriga Sverige men i Stockholm ges förtur i bostadskön främst inom den egna kommunen. Bor du i Sollentuna får du alltså en lägenhet i Sollentuna. Att få förtur är en lång komplicerad process som kan ta ett år eller mer det finns inte en massa tomma lägenheter som de delar ut. 

  • enmamma
    melicia skrev 2022-03-16 14:58:55 följande:

    Alla andra lägenheter kommunala bostadskön har är sunkhak och för sossar. Jag är moderat och då bor man i bostadsrätt. Sossar bor i i hyresrätter!


    Underbart
    trodde att sossar var de som värnar om människor som har det svårt tex de som behöver träningslägenhet och låt oss säga har en månadslön under 30tusen.
    Moderaten köper själv sin lägenhet, arbetar hårt, betalar en massa skatt till bla träningslägenheter och boendestödare.
  • Lönnsirap

    Man har stort eget ansvar att ordna sitt boende får man boende beviljat så är det på en viss nivå, en viss tid. 

  • melicia
    Glinda från Oz skrev 2022-03-16 15:27:23 följande:

    Det är inte säkert att du får en lägenhet alls, du kan få flytta hem till mamma också. 


    Jag vet inte hur det fungerar i övriga Sverige men i Stockholm ges förtur i bostadskön främst inom den egna kommunen. Bor du i Sollentuna får du alltså en lägenhet i Sollentuna. Att få förtur är en lång komplicerad process som kan ta ett år eller mer det finns inte en massa tomma lägenheter som de delar ut. 


    får jag förtur i bostadskön bara stått där 2 år morsan sa kön var 14 år
  • Glinda från Oz
    melicia skrev 2022-03-16 16:38:42 följande:
    får jag förtur i bostadskön bara stått där 2 år morsan sa kön var 14 år
    Det är därför det kallas förtur, det betyder att gå före i kön. Det kan man göra fast man bara stått en dag (förutsatt att du får de beviljat vilket inte är säkert) 
  • melicia
    Glinda från Oz skrev 2022-03-16 18:03:08 följande:
    Det är därför det kallas förtur, det betyder att gå före i kön. Det kan man göra fast man bara stått en dag (förutsatt att du får de beviljat vilket inte är säkert) 

    Glinda från Oz skrev 2022-03-16 18:03:08 följande:
    Det är därför det kallas förtur, det betyder att gå före i kön. Det kan man göra fast man bara stått en dag (förutsatt att du får de beviljat vilket inte är säkert) 
    Jag står i lokala bostadskön. Sen 2 år. 
  • Glinda från Oz
    melicia skrev 2022-03-16 19:33:36 följande:

    Glinda från Oz skrev 2022-03-16 18:03:08 följande:
    Det är därför det kallas förtur, det betyder att gå före i kön. Det kan man göra fast man bara stått en dag (förutsatt att du får de beviljat vilket inte är säkert) 
    Jag står i lokala bostadskön. Sen 2 år. 
    Jag vet, du har sagt det flera gånger. 
  • Calippo78

    Jag vill ej bo i träningslägenhet men vill ej flytta till ett annat sunk hak längre vill ha inneboende nu

Svar på tråden Om man ej får ha kvar trämninglägenhet efter kontraktet går ut vart hamnar man då