• Anonym (Orkar inte)

Vet inte vad jag ska göra

Jag sprack väldigt mycket vid min förlossning. Min man tjatar ständigt om sex, vi har försökt ha sex med det gör för ont fortfarande. Men han tjatar och är frustrerad, jag vet inte vad jag ska göra? Orkar inte höra hans tjat mer?

• Svar på tråden Vet inte vad jag ska göra
  • molly50
    Anonym (Nöd och lust) skrev 2022-05-23 09:57:06 följande:
    molly50 skrev 2022-05-23 09:38:40 följande:
    Ja,och det är fult gjort,som jag skrev.
    Men rättfärdigar det hans beteende nu,tycker du?
    Det tycker inte jag. 

Borde va skönare att ha sex med någon som vill ha det, tänker jag... Det vill säga vi har en win-win situation där mannen vid separation får chans att ha sex med någon som både vill och kan ha sex. Och kvinnan får chans att läka ihop fysiskt och även hon får chans att hitta någon som matchar henne bättre sexuellt. Samt att barnet slipper växa upp i en familj med ledsna och frustrerade föräldrar, som därmed har mer kraft och energi att ta hand om barnet.

Sen ska tilläggas att det inte alltid är så lätt att veta vad en vill sexuellt. Alla har rätt att pröva sej fram utan att behöva kallas lögnare, tycker jag. Vill en absolut inte ha barn så vet också var och en vad som gäller. Jag kan tycka att TS nog åtminstone i någon mening ville ha sex, eftersom hon ville ha ett barn med han. Att skaffa barn är en del av sexualiteten.
    Jag håller med dig.
    Men om jag har förstått TS rätt så visste hon redan när hon var ihop med sitt ex att hon inte gillade sex.
    Dessutom verkar hon bara ha velat ha sex för att få barn.
    Då tycker jag att hon borde ha varit ärlig om det till sin nuvarande från första början. 
    Därigenom hade båda fått en chans att hitta någon som kompletterar dem bättre när det gäller den sexuella biten.
    Sen är ju tjatsex något av det mest avtändande som finns. 
    Och att han dessutom tjatar på TS när hon inte har läkt efter förlossningen och fortfarande har ont visar på brist på respekt. 
    Så jag tycker att båda gör fel här. 
    Det bästa för båda vore nog att gå skilda vägar och försöka hitta någon som kompletterar dem bättre. 
  • Anonym (Eh)
    molly50 skrev 2022-05-23 09:38:40 följande:
    Ja,och det är fult gjort,som jag skrev.
    Men rättfärdigar det hans beteende nu,tycker du?
    Det tycker inte jag. 
    Jag tycker båda har fel. Jag tycker de behöver sätta sig ned och prata med varann och lägga korten på bordet och diskutera detta.
  • molly50
    Anonym (Eh) skrev 2022-05-23 11:25:29 följande:
    Jag tycker båda har fel. Jag tycker de behöver sätta sig ned och prata med varann och lägga korten på bordet och diskutera detta.
    Ja,och det är också vad jag har förespråkat.

Om nu detta är sant. Har sett flera trådar med samma ämne och där TS verkar vara samma person. 
  • Daniel 723
    molly50 skrev 2022-05-23 10:36:57 följande:
    Jag håller med dig.
    Men om jag har förstått TS rätt så visste hon redan när hon var ihop med sitt ex att hon inte gillade sex.
    Då tycker jag att hon borde ha varit ärlig om det till sin nuvarande från första början. 
    Därigenom hade båda fått en chans att hitta någon som kompletterar dem bättre när det gäller den sexuella biten.
    Och att han dessutom tjatar på TS när hon inte har läkt efter förlossningen och fortfarande har ont visar på brist på respekt. 
    Det bästa för båda vore nog att gå skilda vägar och försöka hitta någon som kompletterar dem bättre. 
    Kloka ord, som alltid. 
  • molly50
    Daniel 723 skrev 2022-05-23 13:22:31 följande:
    Kloka ord, som alltid. 
    Tack! 
  • Anonym (Nöd och lust)
    Jag håller med dig.
    Jag kan nog tycka att det där med att gilla sex eller ej är helt avgörande av med vem en har sex med. Och jag tänker mej att det är så för de flesta. Och att en som sagt har rätt att pröva sej fram..

Sen är jag personligen trött på diskussionen om att kvinnan liksom lurar till sej ett barn. Min man är i vart fall 1 medveten om hur ett barn blir till och har vetat det hela tiden. Och då blir det svårt att säga att en skulle blivit lurad till något. Tvärtom tycker han som jag att barn är det finaste vi fått.

2 Sexualiteten är mer eller mindre närvarande i en relation. Och han som jag får ta och respektera om partnern inte har lust till sex. Och punkt liksom. Kan väl tilläggas att det även i vår relation gnisslar lite grand ibland. Men att det liksom är lägst lust som alltid vinner hos oss. Det vill säga vi båda förstår att sex tillsammans bara blir riktigt kul när båda vill. Jag kan tillägga att efter att ha fött barn tog det lång tid att få tillbaka någon sexlust för min del och jag tror att många kvinnor funkar så. Hade min man inte respekterat det hade han inte varit min man idag. Men han respekterade och inte bara det. Han kunde istället glädja sej åt det finaste han någonsin fått: barnet.

Så sammanfattningsvis tycker jag inte TS gjort något fel alls. Och jag tycker det är lågvattenmärke att hennes man inte stödjer och skyddar henne i en svår situation. Sen är det också dåligt om han inte kan ställa sina egna behov lite åt sidan för att istället ägna sig åt barnet. En mogen pappa förväntas kunna göra det.
  • Anonym (ö)
    Anonym (Nöd och lust) skrev 2022-05-25 03:30:00 följande:
    Jag kan nog tycka att det där med att gilla sex eller ej är helt avgörande av med vem en har sex med. Och jag tänker mej att det är så för de flesta. Och att en som sagt har rätt att pröva sej fram..

Sen är jag personligen trött på diskussionen om att kvinnan liksom lurar till sej ett barn. Min man är i vart fall 1 medveten om hur ett barn blir till och har vetat det hela tiden. Och då blir det svårt att säga att en skulle blivit lurad till något. Tvärtom tycker han som jag att barn är det finaste vi fått.

2 Sexualiteten är mer eller mindre närvarande i en relation. Och han som jag får ta och respektera om partnern inte har lust till sex. Och punkt liksom. Kan väl tilläggas att det även i vår relation gnisslar lite grand ibland. Men att det liksom är lägst lust som alltid vinner hos oss. Det vill säga vi båda förstår att sex tillsammans bara blir riktigt kul när båda vill. Jag kan tillägga att efter att ha fött barn tog det lång tid att få tillbaka någon sexlust för min del och jag tror att många kvinnor funkar så. Hade min man inte respekterat det hade han inte varit min man idag. Men han respekterade och inte bara det. Han kunde istället glädja sej åt det finaste han någonsin fått: barnet.

Så sammanfattningsvis tycker jag inte TS gjort något fel alls. Och jag tycker det är lågvattenmärke att hennes man inte stödjer och skyddar henne i en svår situation. Sen är det också dåligt om han inte kan ställa sina egna behov lite åt sidan för att istället ägna sig åt barnet. En mogen pappa förväntas kunna göra det.
    Visst, mannen verkar inte så sympatisk alls. Men problemet med ts är att hon under väldigt lång tid startat många trådar om samma sak utan att vilja ta till sig råden hon får om att prata med honom om hur hon känner inför sex. Till slut blir man frustrerad över det.
  • Anonym (Eh)

Jag tycker du ställer dig för mycket på TS sida. Människor har olika hög sexualdrift. Att gå in i ett förhållande på falska  premisser angående det är inte alls renhårigt. Sen ska TS man inte tjata sig till sex, det är fel av honom. Men om TS medvetet har ljugit för honom att hon gillar sex när hon egentligen inte gör det så har hon ju utgett sig att i grunden vara en annan person än hon är.

Ska TS man avstå sex nu resten av livet? TS kommer ju säkert att fortsätta använda detta som skäl att inte ha sex, om hon nu inte alla vill ha det. Är det inte ärligare att säga att man inte är sexuell som person men gärna vill ha barn?
  • molly50

Absolut. Men denna TS har skapat fler trådar om detta ämne och berättat att hon aldrig har gillat sex och att hon tror att det enbart är till för mannens skull. För att han ska få tömma.
    Och här skriver hon att hon bara har haft sex för att hon ville ha barn.
    Hon har inte heller haft ett bra sexliv med någon tidigare partner.
    Och om hon inte gillar sex och egentligen skulle kunna klara sig helt utan så tycker jag det är ojuste emot den hon lever med att tvinga denne att leva sexlöst.
    Men han är såklart fri att lämna.
    Sen tycker jag också det är skillnad på att tillfälligt inte kunna ha sex och på att aldrig vilja ha.
    TS verkar tillhöra den sistnämnda kategorin.
    Och då är det en annan sak.
    Man ska självklart inte tvinga sig till något man inte vill när det gäller sex.
    Men då är det kanske bättre att försöka hitta någon som delar ens preferenser när det kommer till sex. 

Sen håller jag med dig om att TS man gör helt fel som tjatar om sex när han vet att TS inte har läkt från sina förlossningsskador.
    Min man tänker på samma sätt som din och det är jag glad för.
    Hade han betett sig som TS man så hade han också åkt ut.

TS har kanske inte lurat till sig ett barn.
    Men hon har inte varit ärlig mot sin man om att det enbart är därför hon har haft sex med honom och att hon egentligen inte gillar sex.
    Och där tycker jag att hon har gjort fel.
    För övrigt så tycker jag att hennes man verkar bete sig som ett riktigt praktarsle. 
  • Anonym (Eh)
    molly50 skrev 2022-05-25 07:36:32 följande:
    Absolut. Men denna TS har skapat fler trådar om detta ämne och berättat att hon aldrig har gillat sex och att hon tror att det enbart är till för mannens skull. För att han ska få tömma.
    Och här skriver hon att hon bara har haft sex för att hon ville ha barn.
    Hon har inte heller haft ett bra sexliv med någon tidigare partner.
    Och om hon inte gillar sex och egentligen skulle kunna klara sig helt utan så tycker jag det är ojuste emot den hon lever med att tvinga denne att leva sexlöst.
    Men han är såklart fri att lämna.
    Sen tycker jag också det är skillnad på att tillfälligt inte kunna ha sex och på att aldrig vilja ha.
    TS verkar tillhöra den sistnämnda kategorin.
    Och då är det en annan sak.
    Man ska självklart inte tvinga sig till något man inte vill när det gäller sex.
    Men då är det kanske bättre att försöka hitta någon som delar ens preferenser när det kommer till sex. 

Sen håller jag med dig om att TS man gör helt fel som tjatar om sex när han vet att TS inte har läkt från sina förlossningsskador.
    Min man tänker på samma sätt som din och det är jag glad för.
    Hade han betett sig som TS man så hade han också åkt ut.

TS har kanske inte lurat till sig ett barn.
    Men hon har inte varit ärlig mot sin man om att det enbart är därför hon har haft sex med honom och att hon egentligen inte gillar sex.
    Och där tycker jag att hon har gjort fel.
    För övrigt så tycker jag att hennes man verkar bete sig som ett riktigt praktarsle. 

Det TS har gjort är ju att gå in i ett förhållande på falska premisser. Hon hittade en man och fejkade att gilla det han gillar (sex) för att få det hon ville ha (barn). Han kanske också ville ha barn - men det tar inte bort faktumet att de skiljer sig åt en hel del vad gäller det sexuella. Så nu är han i ett förhållande där hon fått det hon vill av sexet och inte längre vill spela rollen av att hon gillar det. Jag tycker det är jättefult gjort, folk är väldigt olika i närhetsbehovet och att leva med någon som fejkar det - skaffar ett barn och sen tar bort den närheten - är elakt. 

Sen tycker jag att det är sjukt fel att tjata att få ligga. Det är ett beteende som är allt annat än fint.

TS och TS man måste prata, TS får ju vara ärlig med att hon inte alls uppskattar tjatet på sex, men också med att hon inte gillar och inte har gillat sex heller tidigare. Det kan ju göra att de väljer att separera - eller att de får ha ett öppet förhållande på den delen.  

• molly50
    Anonym (Eh) skrev 2022-05-25 08:46:44 följande:

Det TS har gjort är ju att gå in i ett förhållande på falska premisser. Hon hittade en man och fejkade att gilla det han gillar (sex) för att få det hon ville ha (barn). Han kanske också ville ha barn - men det tar inte bort faktumet att de skiljer sig åt en hel del vad gäller det sexuella. Så nu är han i ett förhållande där hon fått det hon vill av sexet och inte längre vill spela rollen av att hon gillar det. Jag tycker det är jättefult gjort, folk är väldigt olika i närhetsbehovet och att leva med någon som fejkar det - skaffar ett barn och sen tar bort den närheten - är elakt. 

Sen tycker jag att det är sjukt fel att tjata att få ligga. Det är ett beteende som är allt annat än fint.

TS och TS man måste prata, TS får ju vara ärlig med att hon inte alls uppskattar tjatet på sex, men också med att hon inte gillar och inte har gillat sex heller tidigare. Det kan ju göra att de väljer att separera - eller att de får ha ett öppet förhållande på den delen.  

Ja,men är det inte just det jag skriver?
    Men jag tycker också det är skillnad på om man inte alls gillar sex (som TS) och på att tillfälligt inte kunna ha sex.
    Ja,TS har gjort fel som har ljugit om sina sexuella preferenser.
    Men han gör minst lika fel som tjatar om sex när han vet att TS inte har läkt efter sina förlossningsskador och har ont.
    Vem,med vanligt sunt förnuft, vill egentligen ha sex med någon man vet får ont av det?
    Vad får man ut av det?
  • Anonym (Eh)
    molly50 skrev 2022-05-25 09:17:50 följande:
    Ja,men är det inte just det jag skriver?
    Men jag tycker också det är skillnad på om man inte alls gillar sex (som TS) och på att tillfälligt inte kunna ha sex.
    Ja,TS har gjort fel som har ljugit om sina sexuella preferenser.
    Men han gör minst lika fel som tjatar om sex när han vet att TS inte har läkt efter sina förlossningsskador och har ont.
    Vem,med vanligt sunt förnuft, vill egentligen ha sex med någon man vet får ont av det?
    Vad får man ut av det?
    Så är det. Av TS svar får jag dock känslan att hon inte kommer vilja göra något åt det utan om hon kan ha det som skäl att inte ha sex nånsin mer så är det gott nog så. Och då behöver de ju diskutera, om läkningen kommer bli livslång. 
  • molly50
    Anonym (Eh) skrev 2022-05-25 09:52:35 följande:
    Så är det. Av TS svar får jag dock känslan att hon inte kommer vilja göra något åt det utan om hon kan ha det som skäl att inte ha sex nånsin mer så är det gott nog så. Och då behöver de ju diskutera, om läkningen kommer bli livslång. 
    Ja,och det är vad jag har rekommenderat TS i alla hennes trådar. Att hon måste prata med sin man om det här.
    Men hon vill inte,för då kommer han ju lämna henne...^^
    Jag får också känslan av att hon inte vill lösa situationen då hon inte tar till sig av några råd hon får. 
    Trots alla trådar hon startat om detta ämne. 
  • Anonym (Eh)
    molly50 skrev 2022-05-25 13:32:10 följande:
    Ja,och det är vad jag har rekommenderat TS i alla hennes trådar. Att hon måste prata med sin man om det här.
    Men hon vill inte,för då kommer han ju lämna henne...^^
    Jag får också känslan av att hon inte vill lösa situationen då hon inte tar till sig av några råd hon får. 
    Trots alla trådar hon startat om detta ämne. 
    Risken är ju att hennes man kommer lämna henne oavsett men kanske utan förståelsen för vem hon ens är. Kan inte se hur det är bättre...
  • Anonym (A)
    Jag håller med dig.
    Väl talat
  • molly50
    Anonym (Eh) skrev 2022-05-25 14:14:57 följande:
    Risken är ju att hennes man kommer lämna henne oavsett men kanske utan förståelsen för vem hon ens är. Kan inte se hur det är bättre...
    Ja,det är ju upp till honom om han vill stanna kvar och leva sexlöst förstås. 
  • Anonym (LIF)
    molly50 skrev 2022-05-26 12:15:00 följande:
    Ja,det är ju upp till honom om han vill stanna kvar och leva sexlöst förstås. 
    Håller nog med dig i det!
Svar på tråden Vet inte vad jag ska göra