• Johannasund

Extraslag efter myokardit! Någon mer med extraslag?

Hej allihop ! för 3 månader sedan fick jag en hjärtmuskelinflammation som läkarna nu bedömer vara läkt! Men tyvärr har jag fortfarande kvar dessa extraslag dag ut och dag in! Någon mer här som har problem med extraslag ? Jag är så trött på detta! Känner mig ensam i det och det tar så mycket energi i från mig! Kram på er

• Svar på tråden Extraslag efter myokardit! Någon mer med extraslag?
  • Anonym (L)

Alla har extraslag men alla känner inte av dem. Det är fullt normalt att ha extraslag och det är även normalt att känna av dem. Hur ofta har du dessa extraslag? Är det kraftiga och ihållande?

• Anonym (Otakt)

Har haft det i decennier. Inget jag bryr mig om.

• Johannasund

Jag har haft dem i 4 månader sen jag fick hjärtmuskelinflammation och jag har extraslag varje dag kanske 10-20 stycken per dag så inte många! vissa är hårda vissa är lätta! Vissa kommer i rad andra är isolerade! dem har gjort ett bandspelar EKG men dem ska göra ett till! det jag gjorde visade på ofarliga extraslag ?.förstår inte hur dem kan veta om dem är ofarliga eller ej ?. Jag har ju aldrig haft ett extraslag innan hjärtmuskelinflammationen av vad jag kan minnas så tycker det är konstigt att dem kommit nu!

• Johannasund

Anonym (otakt), hur många har du per dag ungefär ? Har du det även när du tränar?

• Anonym (L)
    Johannasund skrev 2022-03-29 06:21:40 följande:

Jag har haft dem i 4 månader sen jag fick hjärtmuskelinflammation och jag har extraslag varje dag kanske 10-20 stycken per dag så inte många! vissa är hårda vissa är lätta! Vissa kommer i rad andra är isolerade! dem har gjort ett bandspelar EKG men dem ska göra ett till! det jag gjorde visade på ofarliga extraslag ?.förstår inte hur dem kan veta om dem är ofarliga eller ej ?. Jag har ju aldrig haft ett extraslag innan hjärtmuskelinflammationen av vad jag kan minnas så tycker det är konstigt att dem kommit nu!

Jag har också känt något extraslag (eller, jag känner av dem ibland, kanske har det ännu oftare). Det är dock sällan jag känner av mina och har max ett per dag. Det kan ju vara så att du har haft extraslag innan hjärtmuskelinflammationen men att du inte kände av dem då. Som sagt har i princip alla människor extraslag. 
  • cosinus

Jag hade förmodligen hjärtmuskelinflammation i tonåren. Det kollades dock aldrig upp då jag kanske inte var tillräckligt tydlig till mina föräldrar hur risig jag var. Hur som helst har jag senare pratat med andra som gjort samma dumhet med samma resultat och fått diagnos.

Hur som haver så sammanfaller det rätt väl med när jag även började få dubbelslag.

Jag har nog oftast något per dag jag känner av men man vänjer sig. Blir jag stressad blir det fler. Ibland förstår jag inte varför det blir fler men det släpper efter någon dag.

Jag har extremt sällan dubbelslag medan jag tränar men kan ha det efteråt när pulsen ska ner igen.

Jag har dessutom rätt låg puls. Kan utan problem komma ner på 45 om jag chillar i soffan och då känns det rejält. Eller eg är det inte det extra slaget jag känner så mycket av. Det är pausen efteråt (när hjärtat stryper nästa ord slag) och det efterföljande starka slaget som blir väldigt tydligt.

• Johannasund

@(L)  jo jag vet att alla har dem men jag önskar jag bara kunde slippa dem igen för jag kände ju inte dem innan hjärtmuskelinflammationen om jag ens haft dem men något får man väl dras med här i livet hehe 

• Johannasund
    cosinus skrev 2022-03-29 13:24:47 följande:

Jag hade förmodligen hjärtmuskelinflammation i tonåren. Det kollades dock aldrig upp då jag kanske inte var tillräckligt tydlig till mina föräldrar hur risig jag var. Hur som helst har jag senare pratat med andra som gjort samma dumhet med samma resultat och fått diagnos.

Hur som haver så sammanfaller det rätt väl med när jag även började få dubbelslag.

Jag har nog oftast något per dag jag känner av men man vänjer sig. Blir jag stressad blir det fler. Ibland förstår jag inte varför det blir fler men det släpper efter någon dag.

Jag har extremt sällan dubbelslag medan jag tränar men kan ha det efteråt när pulsen ska ner igen.

Jag har dessutom rätt låg puls. Kan utan problem komma ner på 45 om jag chillar i soffan och då känns det rejält. Eller eg är det inte det extra slaget jag känner så mycket av. Det är pausen efteråt (när hjärtat stryper nästa ord slag) och det efterföljande starka slaget som blir väldigt tydligt.

Jag har med superlåg puls jag har alltid sprungit och tränat så ligger på 40 på natten och runt 45-48 på kvällen i soffan! det skiftar med vissa dagar har jag bara ett par  extraslag och ibland upp emot 20 som jag känner tydligt! Men jag antar att jag får lära mig att leva med det! Jag måste bara sluta bli rädd och sluta tänka på dem hela tiden ???? lättare sagt än gjort! På fredag ska jag göra arbets EKG så jag hoppas dem säger att jag får börja träna igen sen och hoppas jag vågar! jag är väldigt nervös över att något ska hända med hjärtat! 
Svar på tråden Extraslag efter myokardit! Någon mer med extraslag?