Anonym (Idioti) skrev 2022-04-17 09:34:43 följande:
Min BVC va orolig när vår första inte kunde krypa vid 4 månader. Många som jobbar på BVC vet tyvärr inte så mycket och är oroliga i onödan. En gång höll vårt andra barn på att svälta ihjäl ( hon är född med hjärtfel och det viste BVC om) jag: hon kan inte andas när hon äter. BVC tanten: nähä vad konstigt, du ser väll till att inte ha bröstet för näsan. Veckan efter träffade vi en läkare och han skickade oss efter bara några minuter akut till sjukhuset. Det är bara en i raden roliga saker som hänt på BVC.. som sagt många av dom skickar i väg föreldrar för minsta lilla sak medans andra BVC sköterskor minsan ser till att barnet nästan är dött innan dom skickar en någonstans. Tror inte du behöver vara orolig. Runt 2 år bör du bli orolig om barnet inte kan nått
Visst förstår jag att man går med en viss kurva osv. Men har tänkt på en sak dessa snart 7 månder, många verkar ha så brottom med att ens bebisar ska kunna göra allt.
En annan sak, vi har till exempel inget problem med maten hon äter verkligen allt (iallafall hittils) och dom andra i gruppen diskuterar "oj hen vägrar äta något" eller "hen äter bara frukt men inget annat " jag säger ju inte då "men oj, är de något fel på era bebisar, äter dom inte fortfarande "
Förstår du min tanke? Har märkt att många tyvärr har ett "beroende " av att komentera andras så. Jag vill hellre njuta av vårt liv istället för att komentera andras "fel".
Ja BVC reagerar lite konstigt på några saker. Vi ringde när hon hade liiite feber och grät mycket, vilket hon inte gör vanliga fall och jag ringde för säkerhetsskull och frågade "kan jag prova att ge paracetamol" och förklarade symtomen. Då säger dom "nej aboslut inte! Ni måste åka till akuten direkt och kolla upp" ja då gjorde vi de. Där då! Ja då säger dom o receptionen "men herregud , ni måste ju prova paracetamol. Kom tillbaka imorgon om det inte blir bättre " utan att undersöka alls. Och ja hemma gav vi det och de hjälpte!
Jag menar, BVC verkar faktiskt överreagera...