Kvinna1989 skrev 2022-04-17 10:01:30 följande:
Visst förstår jag att man går med en viss kurva osv. Men har tänkt på en sak dessa snart 7 månder, många verkar ha så brottom med att ens bebisar ska kunna göra allt.
En annan sak, vi har till exempel inget problem med maten hon äter verkligen allt (iallafall hittils) och dom andra i gruppen diskuterar "oj hen vägrar äta något" eller "hen äter bara frukt men inget annat " jag säger ju inte då "men oj, är de något fel på era bebisar, äter dom inte fortfarande "
Förstår du min tanke? Har märkt att många tyvärr har ett "beroende " av att komentera andras så. Jag vill hellre njuta av vårt liv istället för att komentera andras "fel".
Ja BVC reagerar lite konstigt på några saker. Vi ringde när hon hade liiite feber och grät mycket, vilket hon inte gör vanliga fall och jag ringde för säkerhetsskull och frågade "kan jag prova att ge paracetamol" och förklarade symtomen. Då säger dom "nej aboslut inte! Ni måste åka till akuten direkt och kolla upp" ja då gjorde vi de. Där då! Ja då säger dom o receptionen "men herregud , ni måste ju prova paracetamol. Kom tillbaka imorgon om det inte blir bättre " utan att undersöka alls. Och ja hemma gav vi det och de hjälpte!
Jag menar, BVC verkar faktiskt överreagera...
Du låter som en väldigt sund och bra mamma, strunta i hur alla andra håller på och njut av din fina lilla bebis, dom växer upp så snabbt. <3 förlåt om jag lät sur å elak, är nog själv bara lite trött på all hets om att utvecklingen ska gå så fort. Alla barn är bra på sitt sett och utvecklas olika snabbt :)