• Anonym (Bella)

Bisexuell i förhållande

Jag är i ett förhållande med en man men är bisexuell och tänker på kvinnor varje dag.
    jag är trogen min man och skulle inte kunna tänka mig att vara med någon annan man. 

men känner att jag vill ligga med en kvinna. Mannen är inte med på tåget och säger att då gör han slut. 

jag orkar inte göra slut själv för uppbrott gör för ont och vi har barn tsms. 

känner mig totalt låst . Fler i denna sits?
    hur gjorde ni?

• Svar på tråden Bisexuell i förhållande
  • Stefano82

Kan du inte föreslå en trekant med gubben din! Då blir det ju win win för er bägge två och du är inte otrogen.

• Shameless

Tråkig situation men det är väl inte så mycket du kan göra med det. Vill han inte så får du helt enkelt bara acceptera det. Alternativt så kan du ju låta han ligga med någon annan också så att det blir "rättvist".

• Anonym (Samesame)

Jag är ihop med en bisexuell tjej. Ibland ligger vi med andra tjejer i trekant, ibland träffar vi andra par där tjejerna har sex. Inget jättekonstigt. Jag tycker det är bland det sexigaste jag vet att se henne med andra tjejer. Skulle sätta bisexualitet som ett krav snarare. 

• Anonym (Förstår din nyfikenhet)

Det är en jobbig situation förstås, men kan du be din man att kanske vara med eller då kolla på om du har sex med en tjej? Skulle det kanske lock honom? eller han kanske helt enkelt ogillar det. Då får du drömma vidare om du vill stanna hos din man. Jag är supernyfiken på att få vara med en annan kvinna vilket min man gärna ser mig göra, han behöver inte ens vara med eller närvarande. det svåra tycker jag är var man kan hitta någon likasinnad  man kan diskutera om detta innan man väljer om man vill komma till skott på riktigt eller inte. Jag vägrar en massa konstiga betalsidor. 

Hoppas allt löser sig för dig. 

• Mimosa86

Förstår inte problemet.

Du vill ligga med andra men är i en relation.

Även vi som är hetero, eller de som är homo fajtas med lockelsen att ligga med någon annan ibland. Men det går inte att äta kakan och ha den när man är exklusiva. Oavsett om man vill ligga med en annan av samma eller motsatt kön.  

• Anonym (LL)
    Anonym (Samesame) skrev 2022-04-10 21:21:26 följande:

Jag är ihop med en bisexuell tjej. Ibland ligger vi med andra tjejer i trekant, ibland träffar vi andra par där tjejerna har sex. Inget jättekonstigt. Jag tycker det är bland det sexigaste jag vet att se henne med andra tjejer. Skulle sätta bisexualitet som ett krav snarare. 

Vilken bra kompromiss för dig/er. Då är väl slutet gott och allting gott. Inga fler tvivel i vilken riktning du eller din bisexuella tjej vill röra er. Existentiella eller alienations frågor går bort. Allt blir ju samlat under ett och samma paraply. Vi är trots allt fysiska varelser. Låter fantastiskt för dig. Vilken glädjande post.  
  • KimLinnefeldt

Tråkigt att han inte vill. Om det är sex du söker så kunde han ju få vara med, en dröm för de flesta män.

• Anonym (A)
    Anonym (Donna) skrev 2022-04-09 14:14:11 följande:
    Otrohet är otrohet oavsett vem man är otrogen med.
    Du får väl väga för och emot, kan du inte stå emot så gör slut först.
    Håller med
  • Anonym (LL)
    Anonym (Bella) skrev 2022-04-09 14:11:46 följande:
    Bisexuell i förhållande

Jag är i ett förhållande med en man men är bisexuell och tänker på kvinnor varje dag.
    jag är trogen min man och skulle inte kunna tänka mig att vara med någon annan man. 

men känner att jag vill ligga med en kvinna. Mannen är inte med på tåget och säger att då gör han slut. 

hur gjorde ni?

Har inte varit i exakt din sits men förstår att din valsituation inte är helt enkel.
    En separation från din man vore för smärtsam och ni delar barn tillsammans. Hur gamla är barnen? Å andra sidan måste du förtränga en väsentlig del vad gäller din läggning om du stannar kvar i förhållandet. Ett svårt val att ta. 

Vet du nåt om hur din man ställer sig till gemensam terapi? Rekommenderar verkligen ni väljer den vägen innan ett beslut. Ni behöver komma igång med er kommunikation och i terapirummet ges ni även chans till reflektioner i ert dilemma. Tänk om det går att komma fram till en kompromiss? Hoppas så!
  • Anonym (Tänk)
    Anonym (Bella) skrev 2022-04-09 14:11:46 följande:
    Bisexuell i förhållande

hur gjorde ni?

Förstår att det måste kännas svårt för dig ts. Förstår också att du inte vill vara med om ett uppbrott och att det slulle göra för ont och vara för smärtsamt,. Jag undrar lite: när  berättade för din man att du även attraheras av kvinnor? att du känner att du vill ligga med en annan kvinna? Hur länge har ni haft er relation? Att jag frågar detta är för att jag tänker att om han just fått veta det här om dig,  om din längtan och önskann, kan det kanske vara svårsmält ett tag, men  som kamske kan komma att kunna kompromissa om framöver? 

Det är svårt som bisexuell att känna att en är trogen sin partner, men ändå känner en längtan efter att ha sex med en kvinna. Jag är själv bisexuell och känner igen  mig i din längtan, trots att jag just nu inte har någon relation varken med en kvinna  eller man. Jag har inga direkta tips utan mer frågor som ovan. Du får gärna skriva till mig privat om du vill. Hoppas det ska lösa sig för dig/er ts! Det är smärtsamt med känslor som tvingas hållas tillbaka. Kram. 
  • Anonym (Rafi)

Swingers klubb, ni kan sexa loss hur ni vill, eskapismen är total under ett par timmar, ni snackar igenom kvällen på hotellet/ i bilen påväg hem sedan tillbaka i vardagen till nästa träff.

• Anonym (LL)
    Anonym (Rafi) skrev 2022-04-29 23:02:56 följande:

Swingers klubb, ni kan sexa loss hur ni vill, eskapismen är total under ett par timmar, ni snackar igenom kvällen på hotellet/ i bilen påväg hem sedan tillbaka i vardagen till nästa träff.

Har ts sagt nåt om att hon är ute efter promiskuitet i sin sexualitet? Att känna en bisexuell längtan är väl inte samma sak?? Massor av bi- och homosexuelle skyr Swinger excercis som pesten. Bara så att du vet. Var och en väljer alltid sin stig utifrån sin läggning och sina behov. Swinger eller inte. 

Postade i en annan tråd med en annan signatur nåt i sammanhanget intressant. Ett youtubeklipp "Having multiple partners - What's the problem?
    Den indiske Sadhguru hävdar med bestämdhet vi bör vakta vår fysiska integritet såväl som vår mentala integritet. Inget som funkar gnm multipla partnerbyten eller gnm träffar på Swingers klubb? 

• Anonym (Rafi)
    Anonym (LL) skrev 2022-04-30 00:09:11 följande:
    Har ts sagt nåt om att hon är ute efter promiskuitet i sin sexualitet? Att känna en bisexuell längtan är väl inte samma sak?? Massor av bi- och homosexuelle skyr Swinger excercis som pesten. Bara så att du vet. Var och en väljer alltid sin stig utifrån sin läggning och sina behov. Swinger eller inte. 

Postade i en annan tråd med en annan signatur nåt i sammanhanget intressant. Ett youtubeklipp "Having multiple partners - What's the problem?
    Den indiske Sadhguru hävdar med bestämdhet vi bör vakta vår fysiska integritet såväl som vår mentala integritet. Inget som funkar gnm multipla partnerbyten eller gnm träffar på Swingers klubb? 

Försöker du hjälpa TS med ditt svar?
  • Anonym (LL)
    Anonym (Rafi) skrev 2022-04-30 13:23:55 följande:
    Försöker du hjälpa TS med ditt svar?
    Absolut med mina allra bästa intentioner!

Att värna sin psykiska och fysiska integritet står högt i kurs hos de flesta människor med en sund utveckling i sin psykologi. TS är även i sin trådstart väldigt tydlig med att hon inte önskar svika sin man och sina barn genom otrohetsaffärer. 
    Oavsett sina tankar om hur bejaka sin homosexuella längtan trots familjebildning med partner och moderskap. Särskilt när mannen i huset bestämt sagt nej. 

På vilket sätt anser du själv du stödjer och vägleder TS med dina råd om Swingers exercis i klubbmiljö? Till någon som säger sig vilja avstå otrohet och partnerbyten. Samt där manliga partnern ifråga absolut sagt bestämt ifrån och backar till 100%? Vill du på nåt sätt påtvinga din egen sexuella livsstil och "val" som inte matchar den andres etik och moral? 

• Anonym (Rafi)

På vilket sätt är att swinga otrohet? Jag känner väldigt många (ffa kvinnor) som är bi och går på klubb.
    Jag gav ett förslag, gubben kanske tänder på idén vad vet du, sluta moralpredika.

• Anonym (LL)
    Anonym (Rafi) skrev 2022-04-30 16:24:14 följande:

På vilket sätt är att swinga otrohet? Jag känner väldigt många (ffa kvinnor) som är bi och går på klubb.
    Jag gav ett förslag, gubben kanske tänder på idén vad vet du, sluta moralpredika.

Läs om. Läs rätt. Var skrev jag nåt om swinger exercis klubbmöten vore att jämställas med otrohet ifall paret har "öppet" förhållande? (TS har det inte!). Min benämning av swinger klubbar är "swinger exercis klubbmöten" när jag uppfattar "aktiviteterna" som "gymnastiska övningar" utan egentlig emotionell kärlek på djupet. Den som sker när man lärt känna den man är intim med. Djurisk kåthet utövas rätt och slätt i skilda celler när det "swingas", med sin partner och med andras partners. Ursäkta min utvikning. Åter till ämnet! TS:s gubbe har sagt nej, nej och åter nej. Om du läser hela tråden själv framgår det nog. Gubben vill inte TS träffar bisexuella eller homosexuella kvinnor som hon har sex tillsammans med. Inget jag kan rucka på, men jag har föreslagit paret familjeterapi. I den kan TS mer tydligt kommunicera hur hennes fantasier och behov utvecklats under förhållandets gång. Om TS lyckas nå sin man i samtalen där och hemma finns en chans att han omprövar. Win, win för paret i så fall...

Snacka du gärna om moralpredikningar på egen hand mot en vägg ex vis. Inget jag ägnar mig åt i alla fall. Vi har bara skilda åsikter om hur erotik och sex praktiseras på ett sätt vi gillar och njuter av. Kräver faktiskt inget annat av dig än att du återgår till och engagerar dig i TS:s dilemma. 
  • modelzzzzz

Är själv bisexuell och har en sambo som bara njuter av att jag njuter, träffat enskilda kvinnor och haft orgie med flera kvinnor. Han älskar när jag kommer hem efter en tjejkväll och viskar i hans öra hur det var att smaka på en kvinna. Kan rekommendera en sån man!

• Anonym (Tänk)
    Förstår att det måste kännas svårt för dig ts. Förstår också att du inte vill vara med om ett uppbrott och att det slulle göra för ont och vara för smärtsamt,. Jag undrar lite: när  berättade för din man att du även attraheras av kvinnor? att du känner att du vill ligga med en annan kvinna? Hur länge har ni haft er relation? Att jag frågar detta är för att jag tänker att om han just fått veta det här om dig,  om din längtan och önskan, kan det kanske vara svårsmält ett tag, men  som kamske kan komma att kunna kompromissa om framöver?  Kanske kan ni även ta hjälp av terapi, hitta en bra förtrolig parterapeut, för att där, en I taget  och utan att avbryta varandra (vilket kan vara lätt hänt men säger inte att det är så för er) kan få hjälp av en utomstående som kommer att finnas där för att lyssna in er båda två. Utan att döma någon av er? 

Det är svårt som bisexuell att känna att en är trogen sin partner, men ändå känner en längtan efter att ha sex med en kvinna. Jag är själv bisexuell och känner igen  mig i din längtan, trots att jag just nu inte har någon relation varken med en kvinna  eller man. Jag har inga direkta tips utan mer frågor som ovan. Du får gärna skriva till mig privat om du vill. Hoppas det ska lösa sig för dig/er ts! Det är smärtsamt med känslor som tvingas hållas tillbaka. Kram. 
Svar på tråden Bisexuell i förhållande