Anonym (Bella) skrev 2022-04-09 14:11:46 följande:
Bisexuell i förhållande
Jag är i ett förhållande med en man men är bisexuell och tänker på kvinnor varje dag.
jag är trogen min man och skulle inte kunna tänka mig att vara med någon annan man.
men känner att jag vill ligga med en kvinna. Mannen är inte med på tåget och säger att då gör han slut.
jag orkar inte göra slut själv för uppbrott gör för ont och vi har barn tsms.
känner mig totalt låst . Fler i denna sits?
hur gjorde ni?
Förstår att det måste kännas svårt för dig ts. Förstår också att du inte vill vara med om ett uppbrott och att det slulle göra för ont och vara för smärtsamt,. Jag undrar lite: när berättade för din man att du även attraheras av kvinnor? att du känner att du vill ligga med en annan kvinna? Hur länge har ni haft er relation? Att jag frågar detta är för att jag tänker att om han just fått veta det här om dig, om din längtan och önskann, kan det kanske vara svårsmält ett tag, men som kamske kan komma att kunna kompromissa om framöver?
Det är svårt som bisexuell att känna att en är trogen sin partner, men ändå känner en längtan efter att ha sex med en kvinna. Jag är själv bisexuell och känner igen mig i din längtan, trots att jag just nu inte har någon relation varken med en kvinna eller man. Jag har inga direkta tips utan mer frågor som ovan. Du får gärna skriva till mig privat om du vill. Hoppas det ska lösa sig för dig/er ts! Det är smärtsamt med känslor som tvingas hållas tillbaka. Kram.