• Mon 11 Apr 2022 22:18
    2512 visningar
    21 svar
    -5
    21
    2512

    Bra killar är inget att ha

    Jag är vad jag tror en sån där bra kille...
    Jag är lång, skapligt vältränad, skapligt snygg och klart smart.
    Oj vad det lät uppblåst.
    Men ni fattar, en kille med lite potential i alla fall.
    Nu ska ju inte pengar spela någon roll men det finns också, mer än tillräckligt.. och ett tillräckligt tufft jobb som säkert imponerar svärfar till stjärnorna.
    Alltså, jag kanske har höga tankar om mig själv men jösses vad damerna inte är lätta att tas med på nätdejtingen.
    Mitt game är kanske inte världsklass men lite skills tycker jag mig ha.
    Vissa ghostar totalt, andra är ointresserade och trötta, vissa verkar bara vilja rota i folks liv utan att ens ha en vilja att ses. 
    Visst har tjejer mycket att välja mellan på nätet men ingen verkar fokusera på att vara lite seriös.
    Det verkar mest vara tidsfördriv och bekräftelse som lockar.
    Sen hör man om tjejer i kretsen som gnäller om att killar är svin samtidigt som de har några ons i månaden för att de har tråkigt.
    Jag har vid flera tillfällen kunnat få krogligga men jag håller inte på med sånt.
    Vad händer egentligen inom dejtingen?
    Förr ville tjejerna att man skulle vara lite tuff, ingen tönt liksom. men nu verkar de vilja att man ska vara en total player och behandla dem som skit? går brudar igång på sånt? jag har polare som säger att jag är för snäll, "man måste ju spöa brudarna lite så de fattar att man inte är en toffel" really??
    Aja, det blev långt det här...
    Vad är era tankar?
  • Svar på tråden Bra killar är inget att ha
  • Tue 12 Apr 2022 15:10
    #11

    Tips till TS: kopiera in en verklig chatt du har haft med nån på dejtingsajt/app.


    (men givetvis utan att det råkar komma med något personligt/identifierbart om den du chattat med)


    Nån här kan då antagligen ge dej konstruktiv feedback.

  • Anonym (Dejta­re)
    Tue 12 Apr 2022 15:35
    #12

    Nätdejting är inte lätt idag, jag har själv testat olika texter och bilder och det lockar verkligen olika typer av män (jag är kvinna). De flesta på tex Tinder är mest ute efter att ligga eller leka tills De hittar den rätta som många säger.
    var kort i din text, lägg ut bilder som visar vem du är på dig själv, skarpa sådana? var tydlig med vad du söker. som kvinna har jag haft bäst lycka med få och enkla bilder, kroppsbilder lockar fel män, beskrivit mina iintressen och påbörjat enkla konversationer vid match. Inga ?vad söker du? ?vem är du? etc

  • Anonym (Lisa)
    Tue 12 Apr 2022 15:45
    #13

    På vilket sätt är du en bra kille?

  • Anonym (Medel är för dåligt­)
    Tue 12 Apr 2022 16:05
    #14

    Du låter som en hyfsat vanlig snubbe. Medel/strax över medel. Det duger inte på Tinder.

    Problemet med det är att enbart 1/5 av kvinnorna på Tinder är ok med medelkille. Men även dem vill hellre ha bättre än medelkille. En medeltjej är inte nöjd med en medelkille. 

    För att inte vara medel måste du vara bäst av 5. En av fem killar kan använda Tinder framgångsrikt, 3/5 måste ha väldig tur OCH inte ha några egna krav för att träffa någon öht. på Tinder och för 1/5 är Tinder enbart bortslösad tid. Så egentligen är det så gott som bortslösat för 4/5.

    Om du och 4 andra slumpmässigt utvalda män radas upp, hur stor är chansen att du är bäst av dem? Är inte chansen för det väldigt stor är Tinder poänglöst. Hitta nån annan nätdejtingsida eller försök i verkliga livet.

  • Anonym (Troli­gen inte.)
    Tue 12 Apr 2022 16:39
    #15
    50 Shades of White skrev 2022-04-11 22:18:29 följande:
    Bra killar är inget att ha
    Jag är vad jag tror en sån där bra kille...
    Jag är lång, skapligt vältränad, skapligt snygg och klart smart.
    Oj vad det lät uppblåst.
    Men ni fattar, en kille med lite potential i alla fall.
    Nu ska ju inte pengar spela någon roll men det finns också, mer än tillräckligt.. och ett tillräckligt tufft jobb som säkert imponerar svärfar till stjärnorna.
    Alltså, jag kanske har höga tankar om mig själv men jösses vad damerna inte är lätta att tas med på nätdejtingen.
    Mitt game är kanske inte världsklass men lite skills tycker jag mig ha.
    Vissa ghostar totalt, andra är ointresserade och trötta, vissa verkar bara vilja rota i folks liv utan att ens ha en vilja att ses. 
    Visst har tjejer mycket att välja mellan på nätet men ingen verkar fokusera på att vara lite seriös.
    Det verkar mest vara tidsfördriv och bekräftelse som lockar.
    Sen hör man om tjejer i kretsen som gnäller om att killar är svin samtidigt som de har några ons i månaden för att de har tråkigt.
    Jag har vid flera tillfällen kunnat få krogligga men jag håller inte på med sånt.
    Vad händer egentligen inom dejtingen?
    Förr ville tjejerna att man skulle vara lite tuff, ingen tönt liksom. men nu verkar de vilja att man ska vara en total player och behandla dem som skit? går brudar igång på sånt? jag har polare som säger att jag är för snäll, "man måste ju spöa brudarna lite så de fattar att man inte är en toffel" really??
    Aja, det blev långt det här...
    Vad är era tankar?
    Troligen är du blind för hur du uppfattas på en dejtingsida. Du tänker att lång, rätt vältränad, tillräckligt tufft jobb och bra ekonomi räcker. 
    Men din osäkerhet om vad kvinnor faktiskt vill ha, tillsammans med ditt resonemang om att det är en player som nog får tjejer och att snälla killar är osexiga säger något om hur du troligen uppfattas.

    Dejting är ingen seriös grej, utan det handlar ju om att faktiskt ha en känsla för kommunikation, att "klicka" och att faktiskt framstå som någon man vill umgås med.

    Du ser en "bra kille", men utifrån ser det kanske ut som en kille utan självdistans, utan humor och utan den glädje som man hoppas få.
  • Anonym (Lova)
    Tue 12 Apr 2022 17:30
    #16

    Och?

    Har du inte kemi per personen du dejtar så är det kört. vad har utseende, karriär för betydelse om ni inte får till ett klick?

    ställer du mycket frågor? Är du genuint intresserad av att veta mer ond en du dejtar? Kan du skämta eller tar du sig själv på för stort alvar? 


    uppenbart ger du inget bra intryck 

  • Anonym (Jäsp)
    Tue 12 Apr 2022 18:14
    #17

    Har sluppit dejtingsidor och är så jäkla glad för det. Träffat mina partners på andra kul tokiga vis. Det gick ju före internet så jag kör den stilen.
    Man känner inom 5 minuter om det är tumme upp eller ner. Små saker som avgör undermedvetet.

    Ska fan hålla på å skriva me nån i veckor, månader innan man ses. Vansinne. Onaturligt. 

  • Anonym (Anony­m8)
    Tue 12 Apr 2022 18:19
    #18
    +2

    Problemet är att du låter som en typisk "good guy" som tror att bara för han är snäll så ska han få eller förtjänar att ligga.

    Bara för att du är snäll och på pappret ett kap så är du inte varje tjejs cup of tea.
    Simple as that

  • Anonym (Jodå)
    Tue 12 Apr 2022 19:42
    #19

    Jodå, även bra män får ligga, men man måste nog komma med lite mer än så. Min sambo som jag träffade på Tinder är det du beskriver: snygg, hyfsat tränad och med bra jobb, men sen får han mig också att skratta tills tårarna sprutar, han är varm och otroligt omtänksam, vi har samma värderingar och har flera intressen vi delar och den bästa personen jag nånsin träffat. Så det behövs faktiskt lite mer än att vara en helt okej person imho för att fånga någons intresse. 

    Min känsla från min tid i dejtingsvängen är dessutom att män som beskriver sig som ?bra killar? sällan är just det. Det vore nog bra att fråga vänner (gärna kvinnliga) i din omgivning hur du verkar på kvinnor och be om ärliga svar. 

  • Anonym (-)
    Tue 12 Apr 2022 20:22
    #20
    Anonym (Jodå) skrev 2022-04-12 19:42:28 följande:

    Jodå, även bra män får ligga, men man måste nog komma med lite mer än så. Min sambo som jag träffade på Tinder är det du beskriver: snygg, hyfsat tränad och med bra jobb, men sen får han mig också att skratta tills tårarna sprutar, han är varm och otroligt omtänksam, vi har samma värderingar och har flera intressen vi delar och den bästa personen jag nånsin träffat. Så det behövs faktiskt lite mer än att vara en helt okej person imho för att fånga någons intresse. 

    Min känsla från min tid i dejtingsvängen är dessutom att män som beskriver sig som ?bra killar? sällan är just det. Det vore nog bra att fråga vänner (gärna kvinnliga) i din omgivning hur du verkar på kvinnor och be om ärliga svar. 


    Kvinnliga vänner? Undrar om det inte är bäst att fråga manlig vänner, när jag frågade en kvinnlig vän om råd hur jag skulle träffa någon så skrattade hon till och sa att jag nog var ett hopplö fall men att jag är gullig som försöker. 


     

  • Anonym (Och)
    Tue 12 Apr 2022 20:27
    #21

    Och nu har du tjej?

Svar på tråden Bra killar är inget att ha