När vi är medvetna om vår egen skapelse och tar ansvar för denna då behöver vi inte anpassa oss, för då skapar vi det liv och de vänner som vi önskar. När vi mår bra, älskar oss själva och njuter av livet, först då kommer dessa frekvenser att manifesteras i ditt liv och du kommer endast attrahera den kärlek, vänner, respekt och trogenhet som du har valt att sända ut till universum.
T.ex: många tror att lite svartsjuka är ett tecken på uppvisad kärlek. Med detta är helt fel. Svartsjuka bygger på rädslor att förlora sin älskade vän och därmed kommer du börja stråla denna rädsla till universum som med tiden kommer att återspegla denna energi som en manifestation i ditt liv. D.v.s. ditt skapande av svartsjuka avger en avvikelse i form av att din partner är otrogen eller gör slut.
OM du är rädd för att din älskade kommer att vara otrogen, så manifesterar du detta i ditt liv. Om du är rädd för att hamna i en trafikolycka så kommer du hamna i en trafikolycka. Om du är rädd för att ditt barn skall bli kidnappad, så är risken stor att detta kommer att ske. Alla dina rädslor kommer att besannas förr eller senare, då det är din egen frekvens som skapar din verklighet. Därav att hypokondriker kan skapa sjukdomar utan att ha fått dessa, enbart genom sin övertygelse.
Så börja ta ansvar för din egen skapelse och skapa det liv, arbete och de vänner och den partner som du önskar. Sluta anpassa dig till andra. Sluta lyssna på andra och följ din intuition, för din intuition är inget annat än din inre kanal till Universum skapelse, eller Gud om du heller vill kalla den så. Och den kommer alltid att leda dig rätt i livet till glädje och lycka. Var dig själv och skapa enbart positiva tankar och känslor till universum eller till GUD. Det spelar ingen roll vem du väljer att fokusera på, det är din känsla och tanke som tillsammans skapar din vilja. Enbart tanken kan inte skapa ditt liv, och enbart en känsla som du inte medvetet styr, kan skapa din värsta mardröm i livet.
Sluta tala illa om andra för detta skapar fel vibration i din egen skapelse. Fokusera enbart på det som du vill ha i ditt liv. Jesus citat från bibeln har översatts slarvigt, ?När du blir slagen på ena kinden vänd andra kinden till?. En mer korrekt översättning borde vara: När livet går dig emot, byt fokus på det som du önskar i stället. För vi kan inte förtränga dåliga tankar och känslor, men vi kan fokusera på det vi önskar och goda tankar, och med tiden försvinner alla negativa tankar och känslor och vi kommer alltmer att leva i vår egen sanning och medvetna skapelse med kärlek och glädje.
Så förlåt dig själv för den som varit dig otrogen, då det är en del av ditt eget skapande, och se detta som en avvikelse i ditt eget skapande. Så du kan göra en bättre skapelse nästa gång helt utan rädslor. OBS: Du kan inte skapa genom negation, du måste skapa genom att se vad du vill skall ske och hur du vill känna.
Ex. du ska aldrig manifestera ett negativt ord. EX: jag vill inte ha en otrogen man i mitt liv. Detta är en negation som kommer att få dina känslor att känna sorg och ilska, och det du då skapar är sorg och ilska i ditt liv.
Ex: En bra manifestation är: Jag känner trygghet och lojalitet med min partner som jag valt att leva med livet ut.
Skriv och/eller manifestera som om det redan har hänt. D.v.s. skriv inte: (Jag kommer att känna trygghet och lojalitet med min framtida partner). För den skapar ingen känsla i nuet.
Vi skall leva i nuet och därför måsta din manifestation utspelas sig i nuet för att skapa i nuet. Känslan måste redan finns för att ditt skapande skall fungera. Har du svårt att få till en riktigt kärleksfull känsla för att din tankeprogrammering tvekar fortfarande på din önskan. Ta då och känn in något som du verkligen gläds åt eller som du minns som kärleksfullt i ditt liv, och för sedan samman denna känsla med din tanke. Då har du skapat en mycket stark skapelse som kommer att bli sann inom kort. Det spelar ingen roll om denna känsla och tanke inte hör ihop. Vibrationen av glädje och kärlek är den samma, och sedan tillför du endast vad du vill manifestera med tanken.
Det är så som alla rika människor gör, de är inte framgångsrika för sin höga intelligens eller sitt enorma kunnande. De vet hur man skapar med universums lagar. De är alltid tacksamma oavsett om det måste betala för något eller om det får en inkomst. Och genom detta skapar de ett flöde som alltid fylls på och då de aldrig känner oror eller rädsla över att bli utan t.ex. pengar, så kommer de heller aldrig bli utan pengar och även om de skulle förlora allt, så vet dom hur man skapar nya pengar. Pengar är enbart en energi, som får livet att rulla på.