• Anonym (Orkar inte mer)

Hur ska man komma över otrohet?

Går det ens? Och hur?? Kan en person som vid upprepande otrohetsförsök ens bara lägga av? Min sambo flirtade med en brud och jag kom på han. jag var nära att lämna honom men han sa förlåt och grät och gjorde allt för att jag skulle komma tillbaka. upptäckte sen 7 dagar senare att han skaffat Tinder. Han grät och sa att han ångra sig, men att han inte ville ha nån annan. Ville bara ha bekräftelse och spänning att han va attraktiv men inget annat. Jag förlät. Kort tid efter skaffa han reddit och börja kolla nakna tjejer där. kort därefter skaffar Hans fansly.com... ser även på historiken att han googlat efter att skaffa ett konto på onlyfans gratis... han säger förlåt och att han bara kollat nån gång När jag inte varit hemma. Upptäckte även att han prata om sex med en tjej på Snapchat. Hon frågade om han ville ha sex med henne och han svarade kanske. Han säger också att han inte menade det... blir så trött på allt..: 

• Svar på tråden Hur ska man komma över otrohet?
  • Anonym (Mman)

Varför skulle man ens vilja komma över otrohet???

• Anonym (varför)
    Anonym (M) skrev 2022-04-14 15:14:10 följande:

Men det är ju gränser som är upp till var och en. Du kan ju inte tala för majoriten av alla människor vad man är ok med att partnern gör.

Absolut finns säkert de som är ok med det, finns ju även de som är ok med att deras partner knullar andra med, men hur vanligt är det tror du?

Jag talar inte för alla människor, jag påpekar vad som är norm och nej normen i ett monogamt förhållande är inte att man är ok med sextjatt.
  • Anonym (A)
    Svennebanan75 skrev 2022-04-13 08:20:11 följande:
    Det du ser är toppen av ett isberg. Personen i fråga har uppenbart tappat kontrollen över sin sexualitet. Trots löften kan han inte låta bli. Det finns hjälp att få med sånt, men sällan klarar någon återfå den kontrollen på egen hand.
    Håller med
  • Tukt

Lägger rubriken runt otrohet och hur man kommer över den åt sidan. För jag undrar lite vad det är han håller på med. Allt verkar ju ske så att TS blir medveten om det.
    Antingen vill han bli upptäckt, eller så har han ett sexmissbruk, alternativt så är den någon psykisk funktionsnedsättning som får han göra det där om och om igen.
    Så frågan är vad det är som gör att han agerar så där?

• Anonym (M)
    Anonym (varför) skrev 2022-04-14 15:38:36 följande:
    Absolut finns säkert de som är ok med det, finns ju även de som är ok med att deras partner knullar andra med, men hur vanligt är det tror du?

Jag talar inte för alla människor, jag påpekar vad som är norm och nej normen i ett monogamt förhållande är inte att man är ok med sextjatt.
    Du påpekar ditt eget tyckande och ingenting annat. Mig veterligen finns ingen statistik på var de flesta monogama förhållanden drar gränsen för otrohet.
  • Anonym (Ottar)
    Anonym (M) skrev 2022-04-14 22:24:31 följande:
    Du påpekar ditt eget tyckande och ingenting annat. Mig veterligen finns ingen statistik på var de flesta monogama förhållanden drar gränsen för otrohet.

Jag håller med dig att argumentationen haltar och är ensidig. Som att normen är rätt och vad man ska förhålla sig till, inte vad de flesta tycker. Det har ju ingenting med vad man enas om i ett förhållande. 

Här finns i alla fall en studie jag snappade i en annan tråd som tar upp ämnet:

www.rfsu.se/globalassets/pdf/kadiskollen-2016.pdf

• Anonym (Jaha)

Ts, Är du naiv och godtrogen eller bara rädd för att gå vidare?

Dra.. släng ut honom.. Eller gilla läget.

• Anonym (varför)
    Anonym (M) skrev 2022-04-14 22:24:31 följande:
    Det gör vi väl alla, har en åsikt. men sen finns det som sagt åsikter som är vanliga och åsikter som är ovanliga. Och de som är vanligast anses vara norm. Och nej jag tror faktiskt inte att vara ok med att ens partner sextjattar är norm, vad tror du?
  • Anonym (varför)
    Anonym (Ottar) skrev 2022-04-14 22:35:39 följande:

Jag håller med dig att argumentationen haltar och är ensidig. Som att normen är rätt och vad man ska förhålla sig till, inte vad de flesta tycker. Det har ju ingenting med vad man enas om i ett förhållande. 

Här finns i alla fall en studie jag snappade i en annan tråd som tar upp ämnet:

www.rfsu.se/globalassets/pdf/kadiskollen-2016.pdf

Du menar alltså att vara ok med att ens partner sextjattar är jättevanligt?
  • Påskliljaa23

Otrohet kan bero på en rad olika anledningar: osäkerhet, längtan efter ny spänning, bekräftelse och så vidare? men att du gång på gång accepterar hans uppenbarligen respektlösa beteende, resulterar endast till att du gång på gång sänker ribban för det du förtjänar. Han kommer se din godtrogenhet som något han tyvärr kan utnyttja, och därav fortsätta hålla på bakom din rygg medan han har en säker trygghetspunkt hos dig. Om du verkligen hade förlitat dig på hans ord och en förändring, hade du då sökt efter svar här på familjeliv? 

• Anonym (Ottar)
    Anonym (varför) skrev 2022-04-16 16:55:59 följande:

Du menar alltså att vara ok med att ens partner sextjattar är jättevanligt?
    Vad snackar du om? Om du inte klarar av att tolka vad som står betackar jag mig för att du försöker tala om för mig vad jag menar. 
  • Anonym (M)
    Anonym (varför) skrev 2022-04-16 16:41:53 följande:
    Det gör vi väl alla, har en åsikt. men sen finns det som sagt åsikter som är vanliga och åsikter som är ovanliga. Och de som är vanligast anses vara norm. Och nej jag tror faktiskt inte att vara ok med att ens partner sextjattar är norm, vad tror du?

Fast nu skrev du inte att det är vad du tror, utan att det är normen. Två helt olika saker.

Jag har ingen uppfattning i vad majoriten människor drar sin gräns, så jag aktar mig för att uttala mig om det. Kan inte heller se vitsen i att fastställa någon sådan norm, utan det är upp till var och en vad man vill ha i ett förhållande.

• PierreH

Hej, Jag skulle vilja lyfta denna diskussion till en högre medvetande nivå, d.v.s. vad är det som gör att vi alla både män och kvinnor utsätts för otrohet?

Jag är inte religiös men jag har ett stark tro på ett högre medvetande som styr universums utveckling, och att vi alla har valt att vara på denna planet för att uppleva dualitet, d.v.s. vi utvecklas som själar genom att inkarnera i denna 3 dimensionella illusion, vilket skulle kunna liknas med ett dataspel typ SimCity motsv. Där vi upplever kontrasterna mellan Yin och Yang, manligt och kvinnligt, kallt och varm bra och dåligt etc.  

Jag har lästa kvantfysik under en lång tid och genom denna forskning har jag förstått att vi alla består av atomenergi, då våra minsta beståndsdelar i varje cell och allt som existerar består av just atomer. Och att atomer faktisk inte har någon fysisk massa utan består av energi i from av olika frekvenser. Dock kan dessa frekvenser anta en holistisk form som vi upplever som fysisk massa då vi tillför ett medvetande. Typ ett 3D hologram. 

I fysiken fick vi lära oss att energi inte kan skapas eller förstöras, utan energi kan endast transformeras till ljus/värme, rörelse eller andra vibrationsformer som då även kan byta dimensioner.

Om vi består av energi som antagit "fysisk" from vid ett medvetandes (själsligt) närvaro, så innebär detta att vi alla är odödliga och att vi kan skapa vad vi vill i livet. Faktum är att vi alla skapar våra egna liv till 99,9%. 

Genom universums 12 lagar så är den mest kända lagen ?Lagen om attraktion?, d.v.s. den lag som säger att det du vibrerar ut till universum är den energi som antar fysisk manifestation i ditt liv. Där allt och alla du möter och som du på ett eller annat sätt känslomässigt och tankemässigt reagerar på, det är alla dina egna innersta energier som manifesteras för ditt livs lärande spegelbilder av ditt egenvärde av dig själv. 

Förenklat kan man säga att om du upplever dig fattig, så speglas universum denna känsla i ditt liv. Om du inte respekterar dig själv, så speglar universum detta genom att du möter människor som inte respekterar dig. Detta för att du skall ta lärdom om detta och börja förstå att du måste ändra din självbild om dig själv. Samma sak med kärlek. Du måste älska dig själv för att andra skall älska dig. 

Om du tror att en annan människa skall få dig att älska livet och dig själv så är detta omöjligt, då världen inte fungerar på detta sätt. Du kan tillfälligt bli inspirerad av en annan människas uppmärksamhet som får dig att älska dig själv tillfälligt, men som med tiden återfaller till dålig självkänsla mm. Men när du älskar dig själv villkorslöst precis som den du är, då kommer alla andra att visa dig kärlek då det är detta som du vibrerar ut till universum. Och detta har inget med ditt fysiska utseende att göra.

Hur har detta med otrohet att göra? - Vi är alla programmerade genom vår uppväxt att otrohet existerar och detta skapar rädslor, men vi får aldrig lära oss att det är vi som skapar vårt eget liv. Vi förstår heller inte att när vi drivs av rädslor kan vi inte medveten skapa det liv vi önskar, utan vi är då offer för andra livsformer att skapa livet åt dig, enl. deras skapelse.
    Vi tror även att vi måste anpassa oss till den värld vi lever i. Och därmed kräver vi att alla andra skall anpassa sig efter våra krav.
    Vi måste alla förstå att vi skapar vårt eget liv, älska oss själva som den vi är, se vår unika kompetens och egenskaper som tillsammans bidrar till komplett Puzzel i mänsklighetens historia, där alla är lika viktiga för att detta oändliga puzzel skall bli komplett. Och genom detta skapa det liv som just Du vill leva.

Stå fast i denna vibration och tveka aldrig på dig själv. För du kan aldrig göra fel, du kan endast uppleva avvikelser från det du hade för avsikt att skapa, och detta är den största lärdomen i livet. Så börja älska dina avvikelser och ta lärdom av dessa och med tiden kommer du bli en bättre skapare med åren. 

• PierreH

När vi är medvetna om vår egen skapelse och tar ansvar för denna då behöver vi inte anpassa oss, för då skapar vi det liv och de vänner som vi önskar. När vi mår bra, älskar oss själva och njuter av livet, först då kommer dessa frekvenser att manifesteras i ditt liv och du kommer endast attrahera den kärlek, vänner, respekt och trogenhet som du har valt att sända ut till universum. 

T.ex: många tror att lite svartsjuka är ett tecken på uppvisad kärlek. Med detta är helt fel. Svartsjuka bygger på rädslor att förlora sin älskade vän och därmed kommer du börja stråla denna rädsla till universum som med tiden kommer att återspegla denna energi som en manifestation i ditt liv. D.v.s. ditt skapande av svartsjuka avger en avvikelse i form av att din partner är otrogen eller gör slut.

OM du är rädd för att din älskade kommer att vara otrogen, så manifesterar du detta i ditt liv. Om du är rädd för att hamna i en trafikolycka så kommer du hamna i en trafikolycka. Om du är rädd för att ditt barn skall bli kidnappad, så är risken stor att detta kommer att ske. Alla dina rädslor kommer att besannas förr eller senare, då det är din egen frekvens som skapar din verklighet. Därav att hypokondriker kan skapa sjukdomar utan att ha fått dessa, enbart genom sin övertygelse.

Så börja ta ansvar för din egen skapelse och skapa det liv, arbete och de vänner och den partner som du önskar. Sluta anpassa dig till andra. Sluta lyssna på andra och följ din intuition, för din intuition är inget annat än din inre kanal till Universum skapelse, eller Gud om du heller vill kalla den så. Och den kommer alltid att leda dig rätt i livet till glädje och lycka. Var dig själv och skapa enbart positiva tankar och känslor till universum eller till GUD. Det spelar ingen roll vem du väljer att fokusera på, det är din känsla och tanke som tillsammans skapar din vilja. Enbart tanken kan inte skapa ditt liv, och enbart en känsla som du inte medvetet styr, kan skapa din värsta mardröm i livet.

Sluta tala illa om andra för detta skapar fel vibration i din egen skapelse. Fokusera enbart på det som du vill ha i ditt liv. Jesus citat från bibeln har översatts slarvigt, ?När du blir slagen på ena kinden vänd andra kinden till?. En mer korrekt översättning borde vara: När livet går dig emot, byt fokus på det som du önskar i stället. För vi kan inte förtränga dåliga tankar och känslor, men vi kan fokusera på det vi önskar och goda tankar, och med tiden försvinner alla negativa tankar och känslor och vi kommer alltmer att leva i vår egen sanning och medvetna skapelse med kärlek och glädje.

Så förlåt dig själv för den som varit dig otrogen, då det är en del av ditt eget skapande, och se detta som en avvikelse i ditt eget skapande. Så du kan göra en bättre skapelse nästa gång helt utan rädslor. OBS: Du kan inte skapa genom negation, du måste skapa genom att se vad du vill skall ske och hur du vill känna.

Ex. du ska aldrig manifestera ett negativt ord. EX: jag vill inte ha en otrogen man i mitt liv. Detta är en negation som kommer att få dina känslor att känna sorg och ilska, och det du då skapar är sorg och ilska i ditt liv.   

Ex: En bra manifestation är: Jag känner trygghet och lojalitet med min partner som jag valt att leva med livet ut.

Skriv och/eller manifestera som om det redan har hänt. D.v.s. skriv inte: (Jag kommer att känna trygghet och lojalitet med min framtida partner). För den skapar ingen känsla i nuet.

Vi skall leva i nuet och därför måsta din manifestation utspelas sig i nuet för att skapa i nuet. Känslan måste redan finns för att ditt skapande skall fungera. Har du svårt att få till en riktigt kärleksfull känsla för att din tankeprogrammering tvekar fortfarande på din önskan. Ta då och känn in något som du verkligen gläds åt eller som du minns som kärleksfullt i ditt liv, och för sedan samman denna känsla med din tanke. Då har du skapat en mycket stark skapelse som kommer att bli sann inom kort. Det spelar ingen roll om denna känsla och tanke inte hör ihop. Vibrationen av glädje och kärlek är den samma, och sedan tillför du endast vad du vill manifestera med tanken.

Det är så som alla rika människor gör, de är inte framgångsrika för sin höga intelligens eller sitt enorma kunnande. De vet hur man skapar med universums lagar. De är alltid tacksamma oavsett om det måste betala för något eller om det får en inkomst. Och genom detta skapar de ett flöde som alltid fylls på och då de aldrig känner oror eller rädsla över att bli utan t.ex. pengar, så kommer de heller aldrig bli utan pengar och även om de skulle förlora allt, så vet dom hur man skapar nya pengar. Pengar är enbart en energi, som får livet att rulla på.

Svar på tråden Hur ska man komma över otrohet?