• Anonym (Frustrerad)

Hur får man en mycket äldre man att ragga på en?

Det finns en äldre man i min omgivning jag är mycket attraherad av men hur kommer jag närmare honom? Jag tänder inte på att ta första steget eller vara efterhängsen eller nåt sånt. Och jag tänker att han kanske inte ens tänker tanken på att försöka med sex eller något sånt med mig på grund av åldersskillnaden (ca 30 år) och att det troligen inte är aktuellt eller vad man ska säga. Så även om en äldre man skulle bli attraherad av mig så kanske han avstår från att göra nåt eller vad tror ni? Skulle du (om du är man) stöta på en mycket yngre tjej? Det är inte seriöst förhållande jag är ute efter. 

Finns några män eller kvinnor här med såna här erfarenheter? Har ni några tips?

Hoppas ni förstår hur jag tänker om det här.

• Svar på tråden Hur får man en mycket äldre man att ragga på en?
  • Anonym (Kvinna30)

Fick också känslor för en äldre man, men inte riktigt lika stor ålderskillnad i detta fall.

I mitt fall så kunde jag känna hur han tittade på mig ibland, så det gjorde väl att jag förstod att jag inte var helt ointressant.

Men sedan lite långsamt så började jag prata med honom allt mer, var flörtig på ett subtilt sätt. Gav honom blickar, skämtade osv. Tog det väldigt försiktigt..

Ja egentligen ingen större skillnad jämfört med om det varit en jämnårig. Vi började messa med varandra, först väldigt oskyldigt. Jaa och så fortsatte det. 

Men jag tror kanske att det krävdes att jag visade mitt intresse..för att han skulle våga göra detsamma.

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Kvinna30) skrev 2023-10-27 07:59:51 följande:

Fick också känslor för en äldre man, men inte riktigt lika stor ålderskillnad i detta fall.

I mitt fall så kunde jag känna hur han tittade på mig ibland, så det gjorde väl att jag förstod att jag inte var helt ointressant.

Men sedan lite långsamt så började jag prata med honom allt mer, var flörtig på ett subtilt sätt. Gav honom blickar, skämtade osv. Tog det väldigt försiktigt..

Ja egentligen ingen större skillnad jämfört med om det varit en jämnårig. Vi började messa med varandra, först väldigt oskyldigt. Jaa och så fortsatte det. 

Men jag tror kanske att det krävdes att jag visade mitt intresse..för att han skulle våga göra detsamma.

Hur gick det? Hade ni sex?
  • Anonym (Kvinna30)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2023-10-27 11:51:58 följande:
    Hur gick det? Hade ni sex?
    Inser att jag skrev som att det var i dåtid. Meen det här är en flört som fortfarande pågår.

Vad vi ska göra med varandra..det får vi se. Fortsättning följer kanske man kan säga.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Kvinna30) skrev 2023-10-27 14:08:36 följande:
    Inser att jag skrev som att det var i dåtid. Meen det här är en flört som fortfarande pågår.

Vad vi ska göra med varandra..det får vi se. Fortsättning följer kanske man kan säga.
    Jag ser ju vartåt det lutar iallafall. Det lutar mot sex Tungan ute
  • Anonym (trappan)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2022-04-16 22:35:25 följande:
    Hur får man en mycket äldre man att ragga på en?

Det finns en äldre man i min omgivning jag är mycket attraherad av men hur kommer jag närmare honom? Jag tänder inte på att ta första steget eller vara efterhängsen eller nåt sånt. Och jag tänker att han kanske inte ens tänker tanken på att försöka med sex eller något sånt med mig på grund av åldersskillnaden (ca 30 år) och att det troligen inte är aktuellt eller vad man ska säga. Så även om en äldre man skulle bli attraherad av mig så kanske han avstår från att göra nåt eller vad tror ni? Skulle du (om du är man) stöta på en mycket yngre tjej? Det är inte seriöst förhållande jag är ute efter. 

Finns några män eller kvinnor här med såna här erfarenheter? Har ni några tips?

Hoppas ni förstår hur jag tänker om det här.

Hur ska han ragga?

Vad är det han ska göra?

Hur ska han stöta?
  • Anonym (Simon)

Dom flesta män skulle vilja bli uppskattade av en yngre kvinna. Troligen även vilja ha sex. Men få skulle vilja ha ett förhållande med en yngre pga sämre utbyte av varann, förutom sexet, och även av hur samhället ser på gubbar som dejtar yngre.

• Anonym (Qvinnan)
    Anonym (Simon) skrev 2023-10-29 08:30:55 följande:

Dom flesta män skulle vilja bli uppskattade av en yngre kvinna. Troligen även vilja ha sex. Men få skulle vilja ha ett förhållande med en yngre pga sämre utbyte av varann, förutom sexet, och även av hur samhället ser på gubbar som dejtar yngre.

När det gäller äldre män så är de faktiskt mer selektiva än de yngre.  För att de ska ta första steget så krävs det mer än bara attraktion. Att kvinnan bara är ung räcker inte utan hon måste ha någonting mer i sin personlighet som väcker hans intresse. 

Så mitt tipps är att visa vem du är visa din personlighet så kanske han blir intresserad
  • Anonym (trappan)
    Anonym (Qvinnan) skrev 2023-10-29 08:45:44 följande:
    När det gäller äldre män så är de faktiskt mer selektiva än de yngre.  För att de ska ta första steget så krävs det mer än bara attraktion. Att kvinnan bara är ung räcker inte utan hon måste ha någonting mer i sin personlighet som väcker hans intresse. 

Så mitt tipps är att visa vem du är visa din personlighet så kanske han blir intresserad
    Hur vet du det?
  • Anonym (Kvinna 45)

Jag tycker det är synd att ramarna för vilka som ska ligga med vilka är så snäva. Om jag hade varit singel i 20-30-årsåldern så hade jag helt klart kunnat tända på en äldre man och vilja utforska honom sexuellt. Tråkigt om åldersskillnaden skulle hålla honom tillbaka, förutsatt att han fann mig attraktiv i övrigt alltså. Idag är jag såklart glad att min partner har ett intresse för mig som är jämnårig, dvs att alla män inte bara vill ligga med unga tjejer. Men ändå, kombinationen äldre erfaren man och yngre läraktig kvinna är något som också måste få hända, vi äldre kvinnor behöver inte känna oss hotade av det, det hade kunnat vara vi för 20 år sedan. (Jag som skriver det här har alltid haft ett stort intresse för sex och varit drivande även som ung, och har inga dåliga erfarenheter i bagaget. Förstår att man kan se annorlunda på saken om man har andra erfarenheter.)

• Anonym (Hin håle)
    Anonym (Kvinna 45) skrev 2023-10-29 10:13:47 följande:

Jag tycker det är synd att ramarna för vilka som ska ligga med vilka är så snäva. 

De är ju inte alls snäva? 
  • Anonym (Simon)

Som ung kvinna, om man inte är särdeles ful eller överviktig, så kan man nog vara rätt säker på att man attraherar en äldre man. Man tar ingen direkt risk i att flörta eller närma sig lite.

Som man och yngre kvinna tar man en stor risk däremot, speciellt om det inte är besvarat.

• Anonym (Qvinnan)
    Anonym (trappan) skrev 2023-10-29 08:57:12 följande:
    Hur vet du det?
    Genom egna  erfarenheter ska jag säga.  I min ungdom hade jag en affär med en 25 år äldre man. Han var livrädd för mig fram tills han förstod att jag faktiskt hade något bakom pannbenet också. Min nuvarande svärfar är är gift med en 25 år yngre kvinna. Vänner och bekanta män i 55+åldern
  • Anonym (Anonym)

Tycker att den äldre mannen får ta egna initiativ, precis som män i alla övriga åldrar. 

Bekvämt att använda sin ålder som ursäkt till att vara passiv och respektlös dessutom. 

• Anonym (Simon)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-29 21:34:01 följande:

Tycker att den äldre mannen får ta egna initiativ, precis som män i alla övriga åldrar. 

Bekvämt att använda sin ålder som ursäkt till att vara passiv och respektlös dessutom. 

Förstår inte riktigt vad du menar, men många män skulle vilja limma på yngre kvinnor. Men man skulle väldigt snabbt få dåligt rykte.

Dessutom är det verkligen inte alla äldre som går hem hos yngre. Men dom flesta yngre skulle gå hem hos någon som var äldre.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Simon) skrev 2023-10-30 13:00:24 följande:
    Förstår inte riktigt vad du menar, men många män skulle vilja limma på yngre kvinnor. Men man skulle väldigt snabbt få dåligt rykte.

Dessutom är det verkligen inte alla äldre som går hem hos yngre. Men dom flesta yngre skulle gå hem hos någon som var äldre.
    Det sista stycket var bara en talan ur egen erfarenhet. Äldre män kan vara väldigt respektlösa ibland och objektifiera och sexualisera istället för att se kvinnan som en person och inte bara en yngre kropp.

Bryr man sig dessutom mer om sitt eget rykte än den man älskar så är det ingen riktig kärlek i mina ögon.
  • Perjonsson

En tjej på 18år (30år yngre) som känner mej väldigt väl tror jag gjorde närmanden mot mej några gånger.
    Hon skulle träffa mej vid 2 tillfällen och hade klätt sig sexigare än jag någonsin sett henne. Med slits i kjolen över låret så att den öppnade sig så att trosan syntes.
    Och en gång åkte vi fyrhjuling där vi turades om att köra. När hon var bakom kramade hon runt mej nära och när hon körde skuttade det runt och jag fick hålla om henne ordentligt så mina armar låg under brösten och stödja mot tanken så att mina händer klämdes fast mot hennes innerlår o med rumpan mot mitt skrev. 
    Hon ville gärna fortsätta köra och gjorde inget för att vi inte skulle sitta limmade tät.

Problemet är hur vi är vänner sedan länge mellan familjerna och kunde bli tuffa konsekvenser.
    Men hon var lite enstöring som aldrig haft pojkvän och visst har jag drömt om henne.

Som 50åring med mycke erfarenhet skulle jag garanterat kunnat gett en yngre tjej värdefull erfarenhet, trygghet , kärleksfull omvårdnad och mycket sköna stunder.

• BlåFisk

Jag är äldre kille och skulle aldrig ta första steget med en 30 år yngre tjej, eftersom det lätt blir fel. Men skulle inte ha något emot det, det är alltid jättekul om det visar sig att någon gillar en.

• Anonym (trappan)
    Anonym (Kvinna30) skrev 2023-10-27 07:59:51 följande:

Så kan män också känna. Att hon tittar på en ibland. Man får känslan att man inte är helt ointressant. Och ibland så kan det kännas flirtigt när man pratar med henne. Blickar, skämtar, småretas med varann osv.
  • Anonym (Longingforboobs)

Jag är väldigt attraherad av en ung kvinna som bor i mitt närområde men skulle aldrig få för mig att visa det. Vill inte uppfattas som "äckelgubbe". Hon är typ 25 och jag över 50.

• Anonym (Fernando)

Ja du de finns alltså jag tycker båda med äldre och yngre kvinnor ha sex sex är alltid bra o ha jag hade sex med en kvinna 44 år gammal 
    då var jag 34 år men de va jätte bra sex som man inte kan glömma 

Svar på tråden Hur får man en mycket äldre man att ragga på en?