• Anonym (Anonym)

    Vara tsm med någon som har en nära vän av motsatt kön?

    Vet att många har problem med detta så därför är jag nyfiken på att höra hur folk tänker här. Skulle du kunna vara tillsammans med någon som har en nära vän (eller flera) av motsatt kön? Varför/varför inte? 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vara tsm med någon som har en nära vän av motsatt kön?
  • exandthecity
    exandthecity skrev 2022-04-26 21:40:08 följande:

    Killar utan dragkrok får ligga mer har jag hört..


    inte bara som jag hört förresten.. det period i mitt liv då det blev som mest ligga hade jag ingen bil alls.
  • Anonym (Peter)
    exandthecity skrev 2022-04-26 21:40:08 följande:

    Killar utan dragkrok får ligga mer har jag hört..


    Ajdå! :) Då vet vi varför det gått trögt för mig.
  • Anonym (J)

    Fattar inte varför man inte skulle kunna vara det. 

    Både min man och jag har nära vänner av alla möjliga kön. Han har dessutom några manliga homosexuella vänner, kanske ska vara lite på min vakt där..?

  • Anonym (Harry)
    exandthecity skrev 2022-04-26 21:42:42 följande:
    inte bara som jag hört förresten.. det period i mitt liv då det blev som mest ligga hade jag ingen bil alls.
    Dvs ingen dragkrok.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Harry) skrev 2022-04-27 21:32:44 följande:
    Dvs ingen dragkrok.
    Jag forsätter ändå :) Skam den som ger sej.
  • Anonym (trygg)
    Anonym (Peter) skrev 2022-04-27 21:56:48 följande:
    Jag forsätter ändå :) Skam den som ger sej.
    kämpa på, var inte för snäll och sälj bilen!
  • Lainie Kennedy

    Jag skulle nog tycka att det var mer besvärligt att vara ihop med en man som inte har några kvinnliga vänner. Vad är det för personer som bara har vänner av ett visst kön? 

    Jag är själv nära vän till flera män (och deras flickvänner, kan tilläggas). 

  • Anonym (Så klart)

    Ser inte varför det skulle vara ett problem. Dessutom skulle vare sig jag eller min kille kunna ha några vänner alls om vi skulle applicera det här på oss - vi är båda bisexuella så var ska gränsen gå då? Dessutom, jag har och vill kunna ha vänner av alla kön oberoende vad min partner har för åsikter om det, så varför skulle jag kräva nåt annat av honom?


     


    Ni som verkligen inte kan tänka er att er kille/tjej har vänner av motsatt kön, är det så att ni själva inte kan/vill ha vänner av motsatt kön? Att ni inte känner att man kan lita på er runt det andra könet? Eller vad är orsaken?

  • prospicientia

    För det första delar jag inte in relationer i fack på det sättet (och skiljer på partner(s) och andra vänner). För det andra så har jag nästan uteslutande enbart haft vänner av motsatt kön när det gäller riktigt nära vänskap. Män blir jag helt enkelt sällan så nära vän med. Andra män är lättare att bli kompis med och hitta på saker med, men när det gäller att komma nära så är det oftast nästan omöjligt. Undantag har funnits. 

  • Anonym (XY)

    Naturligtvis får hon ha nära manliga vänner då jag har flera kvinnliga vänner, både ex-flickvänner och vanliga.
    Sanningen är att det inte var helt lätt att hitta en tjej som accepterade att jag hade de kvinnliga vännerna. Min nuvarande har tack och lov både manliga och kvinnliga bästisar.
    Och nej, jag behöver inte träffa och godkänna dem?

  • Anonym (Manne)

    Jag är osäker för min del. Min fru accepterar inte alls att jag har kvinnliga vänner. Det är å andra sidan inget problem för jag har aldrig haft kvinnliga vänner.

Svar på tråden Vara tsm med någon som har en nära vän av motsatt kön?