• Anonym (Jakten på kärlek)

Vart finns rika män i sommarsverige?

Ja hej, det är så att jag undrar vart rika män håller hus på sommaren i Sverige? (kan även sträcka mig till Danmark eller södra delarna av Norge)

Finns det speciella platser, datum och events som är ett "måste" att besöka från slutet på maj till mitten av september där såna typ...kongregerar?

Med rika menar jag typ från medelklass och uppåt. 400 000 eller mer i årslön typ.

• Svar på tråden Vart finns rika män i sommarsverige?
  • exandthecity
    Anonym (Jakten på kärlek) skrev 2022-04-26 21:00:52 följande:

Förresten...hur tar man sig till Gotland? Går det typ färjor och i så fall från vart? Kan givetvis kolla upp det själv men om nån vet ur huvudet.

man tar vispen
    Anonym (Okej) skrev 2022-04-26 21:12:36 följande:
    400 000 i årslön? Alltså vilken svensk man som helst Ja du allt Ifrån Böda camping ullared till Visby och Bålsta  precis vart som helst?
    Ooooh Ullared!! Det har kanske inte med huvudmålet att göra men jag har alltid velat åka dit. Morsan har vart där några gånger men aldrig jag. Tar det typ 1,5- 2h bil från göteborg? Skall definitivt dit.

Ok det är fan bestämt. 
  • Anonym (Valentin)

Hur lite pengar har du om du tycker 400000/år är rikt?

• Anonym (Jodå)
    Anonym (Jakten på kärlek) skrev 2022-04-26 19:32:00 följande:

Ja hej, det är så att jag undrar vart rika män håller hus på sommaren i Sverige? (kan även sträcka mig till Danmark eller södra delarna av Norge)

Finns det speciella platser, datum och events som är ett "måste" att besöka från slutet på maj till mitten av september där såna typ...kongregerar?

Med rika menar jag typ från medelklass och uppåt. 400 000 eller mer i årslön typ.

Du behöver inte fara land och rike runt utan endast till Stockholm och hänga på inneställena runt Stureplan. Där har du en mängd killar och gubbar med feta plånböcker! 
  • Anonym (Pecka)
    Anonym (Jakten på kärlek) skrev 2022-04-26 19:32:00 följande:

Män som tjänar 400 000 kronor om året finns överallt.
    Bilförsäljare, Gymnasielärare, Rörläggare, Asfaltsläggare och väldigt många fler.

Är ju typ en svensk normallön.
    Anonym (Valentin) skrev 2022-04-26 21:23:30 följande:

Hur lite pengar har du om du tycker 400000/år är rikt?

Jag har 41500 kronor. Sparat från extrajobb, studiebidrag och födelsedagspengar. Så en hel del faktiskt. Borde väl räcka över sommaren tycker jag. Kommer ju sova mestadels i bilen. Käka mest Beef jerky, makrill i tomatsås och burktonfisk. Får väl hoppas bensinpriset går ner något.
    Anonym (Jodå) skrev 2022-04-26 22:34:19 följande:
    Du behöver inte fara land och rike runt utan endast till Stockholm och hänga på inneställena runt Stureplan. Där har du en mängd killar och gubbar med feta plånböcker! 
    Tack för tipset men nog inte min miljö. Tror jag skulle se fattig ut. Tänker mig mer att jag passar in om jag är mer casual. Kanske på uteservering vid någon båthamn typ. Ställen där jag kan ha typ korta jeansshorts och bikiniöverdel. Äger bara en ok snygg partyklänning, smycken är från glitter och fejk, inga skor över typ 500. Inga märkessolbrillor utan vanliga. Så Sturplan är nog inte rätt miljö. 
  • Anonym (Överallt)
    Anonym (Jakten på kärlek) skrev 2022-04-26 23:10:11 följande:
    Jag har 41500 kronor. Sparat från extrajobb, studiebidrag och födelsedagspengar. Så en hel del faktiskt. Borde väl räcka över sommaren tycker jag. Kommer ju sova mestadels i bilen. Käka mest Beef jerky, makrill i tomatsås och burktonfisk. Får väl hoppas bensinpriset går ner något.
    Tack för tipset men nog inte min miljö. Tror jag skulle se fattig ut. Tänker mig mer att jag passar in om jag är mer casual. Kanske på uteservering vid någon båthamn typ. Ställen där jag kan ha typ korta jeansshorts och bikiniöverdel. Äger bara en ok snygg partyklänning, smycken är från glitter och fejk, inga skor över typ 500. Inga märkessolbrillor utan vanliga. Så Sturplan är nog inte rätt miljö. 
    Är du igång fortfarande? Jag måste ha ett bättre liv än dig trotts allt?
  • Anonym (vc)

Östermalms ålderdomshem eller vid badbryggan i Torekov kl 06.00 om sommarmorgnarna borde du kunna finna vad du söker

• Anonym (vc)
    Anonym (Jakten på kärlek) skrev 2022-04-26 23:10:11 följande:
    Du verkar för WT för att någon rik man skulle vilja ha dig, tyvärr..Rika män har förutom pengar även ofta klass, något som du saknar utifrån hur du beskriver dig själv.
  • Pinnen2

Jag finns i Stockholm men är inte intresserad av tjejer som vill åt mina pengar. :-P

• Core
    Pinnen2 skrev 2022-04-27 08:36:16 följande:

Jag finns i Stockholm men är inte intresserad av tjejer som vill åt mina pengar. :-P

Då kan man ju verkligen undra varför du skriver vart du bor, herregud vad är det med er som raggar här inne
    Core skrev 2022-04-27 21:00:57 följande:
    Då kan man ju verkligen undra varför du skriver vart du bor, herregud vad är det med er som raggar här inne

Jag tycker det är positivt. Tänker så om jag får erbjudande bara av att typ??...fråga om tips på platser så vet jag att det nog funkar på riktigt med. 

Men fler platser där rika eller normalrika svenska (ok med norska eller danska också) män kommer kongregera i sommar?

(Skall nog sluta använda order kongregera men det är ett roligt ord. Kongregera! Säg det snabbt tio gånger och jag lovar att du kommer le och känna dig lite gladare efteråt) 
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Jakten på kärlek) skrev 2022-04-26 20:08:58 följande:
    Men jag kan väl inte hänga på en golfbana skall man inte vara medlem då? Segling och båtar har jag kollat på en del. Typ båthamnar, skall åka till marsstrand Big Boat Race (låter som det kommer vara rika män där) det är slutet av maj.

Problemet är att jag aldrig åkt båt...utom älvsnabben men då var jag bebis typ och kan inget om båtar.
    Anonym (ööö) skrev 2022-04-26 19:55:12 följande:
    Du kan väl börja med att själv flytta från orten då, skaffa dig jobb och en bostad i ett sånt område du tänker dig, Sen är det bra mycket lättare för dig att ragga. 

Jag förstår att tråden är nån slags skämttråd, men det där med lönen var ju festligt - jag började skratta Skrattande Jag är kvinna, över 500 000 i årslön, jobbar inom skolan. Jag har med andra ord en rätt genomsnittlig lön  och ett rätt vanligt jobb- som så många andra. 
    Det är ju najs för dig att du tjänar så bra, men du är ju kvinna så tack för intresset men nej tack.

Jag skall flytta från orten så fort jag kan, därför tänkte jag istället för att sommarjobba i år då jag tagit körkort och får låna pappas bil försöka hitta en rik man. Tar studenten nästa år men såhär får jag om jag lyckas ett års försprång i livet.

Så du tänker ragga upp någon nu i sommar och snabbt gifta dig med honom så att du slipper gå klart gymnasiet...? 
    Om du vill gifta dig med en välutbildad och välordnad kille får du nog se det som en tioårsplan (eller fem år i alla fall) där du ser till att skaffa dig en bra utbildning, trevliga vänner, hobbys osv. Plugga på Handels, skaffa lämpligt sommarjobb, osv.
  • Pinnen2
    Om du använder din fantasi lite längre än du brukar kanske du kommer på det.
Svar på tråden Vart finns rika män i sommarsverige?