Anonym (Jakten på kärlek) skrev 2022-04-26 20:08:58 följande:
Men jag kan väl inte hänga på en golfbana skall man inte vara medlem då? Segling och båtar har jag kollat på en del. Typ båthamnar, skall åka till marsstrand Big Boat Race (låter som det kommer vara rika män där) det är slutet av maj.
Problemet är att jag aldrig åkt båt...utom älvsnabben men då var jag bebis typ och kan inget om båtar.
Anonym (ööö) skrev 2022-04-26 19:55:12 följande:
Du kan väl börja med att själv flytta från orten då, skaffa dig jobb och en bostad i ett sånt område du tänker dig, Sen är det bra mycket lättare för dig att ragga.
Jag förstår att tråden är nån slags skämttråd, men det där med lönen var ju festligt - jag började skratta

Jag är kvinna, över 500 000 i årslön, jobbar inom skolan. Jag har med andra ord en rätt genomsnittlig lön och ett rätt vanligt jobb- som så många andra.
Det är ju najs för dig att du tjänar så bra, men du är ju kvinna så tack för intresset men nej tack.
Jag skall flytta från orten så fort jag kan, därför tänkte jag istället för att sommarjobba i år då jag tagit körkort och får låna pappas bil försöka hitta en rik man.
Tar studenten nästa år men såhär får jag om jag lyckas ett års försprång i livet.
Så du tänker ragga upp någon nu i sommar och snabbt gifta dig med honom så att du slipper gå klart gymnasiet...?
Om du vill gifta dig med en välutbildad och välordnad kille får du nog se det som en tioårsplan (eller fem år i alla fall) där du ser till att skaffa dig en bra utbildning, trevliga vänner, hobbys osv. Plugga på Handels, skaffa lämpligt sommarjobb, osv.