• Bezax

    Behöver råd

    Hej . Jag har en fru och en dotter och tre bonus barn . Nu har min fru fått en present att sin mamma med en hel vecka utomlands i present . Vilket är kul för henne . Jag har tycker bara att det är respektlöst att hennes mamma ej pratat med mig om detta pga jag ej kan ta barnen pga mitt tvåskift jobb . Och jag är just nu besviken och Ledsen pga att vi är två i detta och det är ej rätt att jag ska vara hemma från mitt första jobb som jag är provanställd på och lämnas hemma med alla barnen och ej kan jobba 

  • Svar på tråden Behöver råd
  • sextiotalist

    Då får din fru ta ett samtal med barnens pappa eller så får svärmor hitta barnvakt 

  • cosinus

    jag förstår att du känner dig överkörd. 


    Har bonusbarnen en andra förälder så är det väl synnerligen lämpligt att resan sker när de är där.

    Erat gemensamma? Går det barnet på dagis så får det ju bli de tider du behöver för att kunna arbeta. 


    Att vara själv en vecka även fast man arbetar är ju något de flesta föräldrar får uppleva. Men hur betungande det blir för dig beror ju mycket på ålder på barnen och bonusbarnens relation till den andra föräldern

    Oavsett borde du blivit tillfrågad innan resan bokades eftersom du som minst behöver ansvara för erat gemensamma och svärmor givetvis borde kollat av så du inte t ex är på kurs eller liknande. .

  • Dexter dot com

    Hon får väl åka när bonusbarnen är hos sin pappa och den veckan du jobbar förmiddag och erat gemensamma barn är på Förskola/skola.

Svar på tråden Behöver råd