• erikaABC

    Vad tänker du om ditt eget utseende? Snygg/ medelmåttlig/ful

    Hur uppfattar du ditt eget utseende?
    Tycker du att du är snygg, medelmåttlig eller ful?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tänker du om ditt eget utseende? Snygg/ medelmåttlig/ful
  • Anonym (Jan)
    Anonym skrev 2022-05-06 21:16:02 följande:
    Förlåt min fråga men är en jätteful tjej ett alternativ?
    Det är lugnt. Det är klart att du får fråga. 
    Helt klart. Det är insidan som är avgörande.
  • Anonym
    Anonym (Jan) skrev 2022-05-06 21:40:07 följande:
    Det är lugnt. Det är klart att du får fråga. 
    Helt klart. Det är insidan som är avgörande.
    Men det finns ju många fula ensamma tjejer? Kunde ni inte vara ihop?
  • Anonym (Ted)
    Anonym (Jan) skrev 2022-05-06 21:40:07 följande:
    Det är lugnt. Det är klart att du får fråga. 
    Helt klart. Det är insidan som är avgörande.
    För mig är utsidan viktig, och det gäller nog dom flesta. Även om det inte är ok att medge det i många sammanhang.

    När det kommer till en livspartner ska man vara kräsen. Jag vill ha både en fin insida och utsida.
  • Anonym (Jan)
    Anonym skrev 2022-05-06 22:02:49 följande:
    Men det finns ju många fula ensamma tjejer? Kunde ni inte vara ihop?
    Det kan vi säkert, men jag går uppenbarligen inte hem hos dem heller.
  • Anonym (Jan)
    Anonym (Ted) skrev 2022-05-07 08:10:31 följande:
    För mig är utsidan viktig, och det gäller nog dom flesta. Även om det inte är ok att medge det i många sammanhang.

    När det kommer till en livspartner ska man vara kräsen. Jag vill ha både en fin insida och utsida.

    Naturligtvis har utsidan betydelse i den meningen att hon är rädd om sitt yttre och den personliga hygienen, men för mig är insidan avgörande. En tjej med vacker utsida, men som som är ytlig och en räpa på insidan tappar jag intresset för omgående. 


     

  • Anonym (Ted)
    Anonym (Jan) skrev 2022-05-07 09:43:28 följande:

    Naturligtvis har utsidan betydelse i den meningen att hon är rädd om sitt yttre och den personliga hygienen, men för mig är insidan avgörande. En tjej med vacker utsida, men som som är ytlig och en räpa på insidan tappar jag intresset för omgående. 


     


    Ordet ytlig används tyvärr mest av fula människor för att hitta ett sätt att trycka till snygga människor. Man kan vara både snygg och en sympatisk människa, men det blir för mkt för oss svenskar med jantelagen runt hörnet.
  • Anonym (Jan)
    Anonym (Ted) skrev 2022-05-07 17:30:21 följande:
    Ordet ytlig används tyvärr mest av fula människor för att hitta ett sätt att trycka till snygga människor. Man kan vara både snygg och en sympatisk människa, men det blir för mkt för oss svenskar med jantelagen runt hörnet.
    Möjligt, men vissa mår nog bra av att bli tilltryckta ibland. Dock har jag aldrig haft något behov av att trycka till någon. Är någon osympatisk undviker jag personen bara.
  • Anonym (Fröken M)

    Låg- och mellanstadiet - glasögon, kortklippt hår, överviktig. Rund ansiktsform. Extremt blyg. Aldrig uppbjuden på tryckare på skoldiscon. Alltid vald sist på idrotten, ja ni fattar  

    Ändrades alltmer med åldern. Alltid haft ett intresse för skönhet, skönhetsbehandlingar och kläder. Upptäckte dessutom ett stort intresse för träning (och det handlar idag mer om psykisk hälsa och att jag tycker det är avslappnade och roligt än om att hålla sig i form). Dessutom har ansiktets form ändrats alltmer med åren och gått från runt till markerade drag, smilgropar och mycket höga kindben. Lite fillers i mina tidigare obefintliga läppar (inte för mkt) och botox för stt håll rynkorna borta. 

    Toppade min "snygghetsperiod i 24-30 års åldern. Tröttnade aldrig på att få uppmärksamhet från riktigt snygga killar, eftersom jag tidigare knappt fått någon alls från någon kille. Vilket är rätt snedvridet egentligen, som att okända män skulle avgöra om jag tyckte jag var snygg eller inte.. 

    Nu närmare 35 års ålder, småbarn, lyckligt gift. Men jo jag ser fortfarande bra ut och lägger ner en hel del tid och pengar på skönhetsbehandlingar och produkter :) Men har framförallt en helt annan självkänsla och inre säkerhet nu som kommit med åldern. Och har inga problem med att gå osminkad i träningsbyxor en lördag. Får ofta höra av vänner att jag kan vara fåfäng. Vilket jag är och står för. Och min man uppskattar det :) 

  • Anonym (50+)

    Får numera komplimanger för mitt ansikte. Blå, lite sneda  ögon och fina läppar. Kallas vacker och söt. Lite märkligt att plötsligt höra det i den här åldern. 
    Har aldrig fått höra att jag på något vis skulle se bra ut innan jag blev 50. 
    Kvinna 

  • Anonym (Gg)

    Naken sådär. Var ganska vacker upp till 35 ungefär, har fortfarande fint ansikte för min ålder och är inte överviktig, men har ganska mycket bristningar och kan se lite trött och sliten ut i dagsljus :)

  • klaskatt1966

    Snyggheten är inte bara yta, den kommer inifrån o strålar ut genom ens kroppshållning, ögon o leende ;) När jag känner att jag gör mitt bästa i livet och är den personen jag vill vara gentemot mig själv o min omgivning då är det inte konstigt att okända flirtar med en ,för man utstrålar en självklarhet och ett inre lugn som många upplever attraktivt och detta har inte att göra med ytan överhuvudtaget ;) . Och ja, jag känner mig som en snygg o go 55årig snubbe som gör mitt bästa varje dag för att vara den bästa versionen av mig själv varje dag i livet. Livet är ett kort ögonblick vi har fått i gåva och en jäkla fest ;),glöm  inte det för snart ligger vi där 6 ft under och då är det försent ;) . Fokusera inte på ytan utan lägg fokus på det vackra ni har inom er så blir ni supersnygga varje dag ;) . Kramar till er ;)

  • Anonym (Nöjd)

    Jag är hel nöjd med mitt utseende fast jag är inte lika nöjd med min kropp för jag har en smal överkropp och lite kraftigare ben 

  • Anonym (gul)

    Jag skulle nog säga att ansiktet är medel, alltså 5/10. Ibland är jag fulare speciellt om jag inte tvättat håret, ibland lite finare om jag har smink och en bra hårdag. Ser väl ut som de flesta i ansiktet.
    Kroppen däremot skulle jag säga är 7/10. Men tycker att ansiktet är viktigare än kroppen när man mäter skönhet så blir väl totalt 5,5.

Svar på tråden Vad tänker du om ditt eget utseende? Snygg/ medelmåttlig/ful