• Lyckligalotta

    Larm mot barn som smiter

    Vi bor i ett underbart villaområde där alla barn springer fritt och leker med grannarna, men vår minsta har börjat rymma och det känns trist att behöva låsa in henne, men samtidigt kan vi inte lägga ansvar på de lite större barnen att hålla koll.

    Så jag började titta på trackers man kan smyga ner i kläderna. Klocka med mobilfunktion känns för dyrt, och halsband för husdjur som har batteri för bara någon dag kommer inte användas. Men finns det inte taggar som larmar i telefonen när ens pryl(barn) kommer för långt från telefonen? Vet att det fanns för några år sedan 

  • Svar på tråden Larm mot barn som smiter
  • Themis

    Men jag tänker att en tracker kanske inte räcker för ett litet barns säkerhet, för de behöver inte ta sig så långt innan de kan bli överkörda, antastade av främlingar osv?

    Det kommer väl att ta viss tid för er att reagera?

    Ni kanske redan har gjort det, men jag hade nog försökt tala allvar med barnet, förklara riskerna och komma överens om gränser för vart man får gå på egen hand. Helst gränser som även gäller övriga barn i hemmet.

    Hålls inte dessa så får det väl bli husarrest då.


    Om jag är rimligt trevlig, utgå från att du är rimligt intelligent.
  • Spucks

    Typisk exempel på extrem lat föräldrarskap. Istället för att lära barn regler och låta dem uppleva konsekvenser av regelbrott, struntar man helt enkelt i reglerna om barnet inte tycker om dem.
    Så mycket enklare ... i alla fall för dig. Inte för alla andra som senare blir tvungna att handskas med ett barn vars föräldrar har lärt hen att hen kan helt enkelt skita i allt man säger.

  • Jemp

    Gps klockor finns men här låter det ju tydligt att barnet inte är moget att vara ute själv. 

    Är ju ointressant om ni kan spåra om hen råkar illa ut under tiden. 

Svar på tråden Larm mot barn som smiter