• Anonym (Nyfiken kvinna)

    Onani, tjejer

    Hur är det med oss tjejer, skäms ni över att onanera?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Onani, tjejer
  • MammAmma

    Har aldrig känt skam över det.

    Har numera ett rätt regelbundet och väldigt aktivt sexliv, men onanerar fortfarande ibland. Antagligen oftare än vad min pojkvän gör, eftersom han gillar att "spara på satsen" tills vi ses. 

  • Anonym (Nej)
    Tom Araya skrev 2022-05-29 23:09:13 följande:
    Har du föreslagit alternativ vid dessa tillfällen, något som ger orgasm snabbare (helst för båda), exempelvis oralsex eller kombination av onani, hand- och munjobb?

    Han kommer aldrig via munjobb men kan bli lite kåtare och kanske komma lite snabbare 
  • Anonym (L)

    Nej, skäms inte alls. Har alltid onanerat rätt mycket och gör det även under sex med min partner, t ex medan han penetrerar mig så smeker jag klitoris. Han gillar det och tycker det är sexigt, och det är skönare för mig också.

  • Ulla B

    I yngre dagar då var ju sånt helt förbjude. Händerna på täcket var det jag fick höra. tar igen allt idag. Onanerar och skäms bara lite för det

  • Rebbys
    Anonym (Integritet) skrev 2022-05-28 15:23:35 följande:

    Jag känner inte heller någon som helst skam över att jag onanerar och onani är naturligt för mig med. Men däremot är det absolut ingenting jag någonsin velat prata med min mamma om. Hon ska inte veta några detaljer om hur jag utövar min sexualitet , vare sig vad jag gör med mig själv eller vad jag gör tillsammans med andra. Och jag vill absolut inte veta några detaljer om hur hon utövar sin sexualitet heller. Gäller för övrigt i exakt samma utsträckning pappa och andra nära släktingar också.

    Jag tycker ärligt talat att det är väldigt gränslöst att som förälder prata alltför detaljerat  och ingående med barnen om deras eller sin egen onani . Det räcker utmärkt med att säga till dem att onani är något naturligt nästan alla ägnar sig åt och att det inte är det minsta konstigt. 


    Jag har inga problem alls med att mina döttrar onanerar men jag vill verkligen inte veta något om exakt hur de går till väga eller vad de tänker på under tiden. Och lika lite ska de veta något om min onani teknik eller mina onanifantasier. 


    Du missförstod mig nog lite, eller kanske så var jag inte tkydlig nog.

    Det var inte så att mamma berättade i detalj om hur man onanerar eller hur hon gör/gjorde. Det var mer att hon och jag hade några samtal när jag närmade miog puberteten. Det var om just puberteten, om att min kropp skulle förändras, jag skulle få mens och sånt. Sen så var det om sex, om att det var något som jag bli mer och mer nyfiken på. När vI pratade om sex så berättade hon om onani, att man hade skönt med sig själv. Det mest intima hon berättade, om jag nu minns rätt (det är typ 14-15 år sedan) var väl att jag hade något som hette klitoris. Fast det hade jag tagit reda på själv.

    Sen så minns jag att jag hade lite frågor längre fram. Men det var aldrig något detaljerat.

    Med min syster var det kanske lite mer i detalj. När hon började upptäcka det där med onani så frågade hon mig om jag gjorde det, hur jag gjorde det osv. Det var dock aldrig att jag visade henne eller så utan bara prat. Hon var nyfiken och jag hade gått igenom det hon gick igenom då.

    Både jag och hon har alltid fått höra ifrån våra föräldrar att vi inte skall vara rädda för att fråga om saker, oavsett vad det gäller. Det gäller än i dag då vi är vuxna. Nu är det många, många år sedan jag ställde en fråga om sex till mina föräldrar, men jag tror inte att de skulle ta illa upp om jag gjorde det idag.
  • Anonym (MS)

    Jag onanerar inte så där direkt, men däremot kan jag framkalla en orgasm genom att spänna bäckenbottenmusklerna på ett visst sätt och att liksom glida fram lite på stolen och se till att byxorna spänner mot underlivet och då gunga lite fram och tillbaka. Det kan jag göra var som helst, på spårvagnen eller på jobbet. Det går blixtsnabbt och ingen märker. Jag har till och med fått en orgasm på det viset i en kassakö i en butik mot kundvagnen.

  • Anonym (Lustman)

    Jag smeker mig ofta. Så länge jag minns. Kanske eftersom jag aldrig haft ett fungerande sexliv i alla relationer. Lust har jag alltid haft. Fortf drömmer om ett normalt fungerande sexliv. 
    Man / 41. 

  • Anonym (Ja jag skäms)

    Ja, jag kan skämmas oerhört över mitt onanerande. Jag har behövt söka akut två gånger när jag onanerat så mycket att underlivet blivit alldeles svullet och smärtsamt. 2 veckor efter det fick jag prolaps pga onani och behövde söka igen.

    Jag kan onanera bort flera dagar där jag knappt sover och äter och tappar tidsuppfattningen. 

    Jag kan onanera så att det är så ömt både baktill och framtill att jag använt piggelin (isglass) som dildo och låtit den smälta i (både här och där) för att döva ångesten.

  • Tom Araya
    Anonym (Nej) skrev 2022-05-30 07:22:24 följande:
    Han kommer aldrig via munjobb men kan bli lite kåtare och kanske komma lite snabbare 
    Det var ju inte riktigt ett svar på frågan jag ställde.
  • Tom Araya
    Anonym (Nej) skrev 2022-05-30 07:22:24 följande:
    Tom Araya skrev 2022-05-30 22:26:15 följande:
    Det var ju inte riktigt ett svar på frågan jag ställde.
    Min fråga:
    Har du föreslagit alternativ vid dessa tillfällen, något som ger orgasm snabbare (helst för båda), exempelvis oralsex eller kombination av onani, hand- och munjobb?

    Ditt svar:
    Han kommer aldrig via munjobb men kan bli lite kåtare och kanske komma lite snabbare 

  • Anonym (Fredde)

    Min tjej gör det. Hon fick lära sig att flickor sysslar inte med sånt. Det ansågs både smutsigt och skadligt för självkänslan.

  • Anonym (L)
    Anonym (Lustman) skrev 2022-05-30 12:25:07 följande:

    Jag smeker mig ofta. Så länge jag minns. Kanske eftersom jag aldrig haft ett fungerande sexliv i alla relationer. Lust har jag alltid haft. Fortf drömmer om ett normalt fungerande sexliv. 
    Man / 41. 


    TJEJ. Stod det i ts.
Svar på tråden Onani, tjejer