Bör jag lämna min man?
Hej alla familjelivare!
jag är en kvinna på 35 år som haft en fast relation i cirka 10 år. Älskar min man, han är omtänksam och snäll, ställer alltid upp och finns där för mig. Vi har också väldigt roligt tillsammans och delar många intressen. Vi har en stor kärlek till varandra och jag skulle säga att vår relation baseras på tillit och respekt. Vi myser ofta, pussas och kramas men som för många andra par så har vårt sexliv gått ganska upp och ner under vårt förhållande. Jag tycker att han ser väldigt bra ut och har en snygg kropp och jag vet att han känner samma för mig men det blir sällan av ändå. Vi har testat att ta in andra personer i vårt sexliv och öppnat upp litegrann på så vis att jag träffat en annan kvinna vid sidan av. Jag känner en enorm lust som inte blir tillfredsställd i dagsläget och vi pratar ofta om det och försöker få till det, har sex lite då och då men sen flyter allt på och vi är tillbaka på noll igen. Jag har föreslagit att vi ska testa att ha en öppen relation men det vill inte min man. Kommer oftare och oftare på mig själv att fantisera om andra och drömma mig bort till ett liv där jag inte är bunden utan kan ge mig ut och upptäcka andra och mig själv på nytt. Men jag är ju 35 år, börjar fundera på att skaffa barn (känner mig dock inte helt säker på att jag vill bli mamma), jag vet att min man skulle vara en fantastiskt pappa men varför är det då inte familjelivet med honom som jag dagdrömmer om?
Någon som har några råd eller tankar? Känner mig så osäker och skrämd i den här situationen då det är ett beslut som är så avgörande för hela min framtid.
Tacksam för alla svar