• Anonym (H)

Går det att reparera?

Kommit fram att min fru sporadiskt bedragit mig i över 1 år. Tydligen i början intensivt och i slutet mer sällan. Vad jag kan utläsa av bevisen jag hittat har de haft/har känslor för varandra men hon ville inte lämna mig ändå. De har ändå haft kontakt tills nydligen. Vid konfrontation säger hon att det inte varit känslor inblandade utan att det bara är något hon sagt, istället ska det bara varit attraktion. Hon säger att hon älskar mig och vill att vi ska fortsätta. Någon som varit med om detta som faktiskt lyckats ta sig ur denna mardrömmen med relationen i behåll? Vi har barn, hade vi inte haft det hade jag lämnat direkt. Vet inte ens vad jag känner just nu. Är i chock.

• Svar på tråden Går det att reparera?
  • Tecum
    Anonym (H) skrev 2022-05-13 18:32:12 följande:
    Tänker mest att riva upp ett helt liv. Barnens liv. Det finns ju ändå folk som tagit sig igenom sånt här? Hon valde ju trots att att stanna hos mig, det måste väl ändå betyda något eller är jag bara naiv?
    Klart att det går att reparera om bägge vill och bjuder till. Så gör inget förhastat, det är uppenbart av dina inlägg att du inte vill separera just nu iaf. Det som har hänt har hänt, hon har svikit dig på värsta sätt. Hon har mycket att bevisa vad gäller att återfå ditt förtroende. Men som du säger valde hon dig innan hon avslöjades. Du i din tur måste kunna lägga detta bakom dig, sluta älta och våga lita på henne igen. Du verkar inte vara lika nervös och osäker som många som skriver här och som ser otrohet som värre än både mord och stöld, så förutsättningarna finns för att ni ska lyckas.  
  • Anonym (Lösningar)

Det är bara du som kan känna vad du är ok med. 

Ni kanske kan öppna upp relationen?
    Leva som familj AB men va singlar? Skaffa en lägenhet som ni turas om att bo i o bor ihop m barnen där ni bor nu o vice versa. 
    Gå i familjeterapi.
    Hitta tillbaka till varann.
    Börja swinga.
    Göra slut.
    Etc.

Möjligheterna är många. Du får helt enkelt känna efter vad DU är ok med. Jag hade dragit direkt, men jag har rigid nolltolerans för såntdär. Finns absolut dom som stanbat o tom kommit varann närmre etc men är ju upp till er verkligen..

• Anonym (D)
    Anonym (H) skrev 2022-05-13 18:49:19 följande:
    Det värsta är att jag läst mycket av sånt de skrivit till varandra. Sexuella detaljer, som inte är alls likt samlivet vi har haft, inte en sida jag sett hos henne alls. Om hur de saknat och längtat osv. Men också hur han försökt sluta träffa henne för hon valt mig och att hon sen ändå försökt få träffa honom igen. Det är så obehagligt! Hemma har jag inte märkt ett skit.

Nu är jag jävligt förbannad och sviken just nu, men, man hör ju ändå om folk som klarat sig igenom sånt här. Varför tror du det förr eller senare slutar med separation oavsett? Hon valde ju mig ändå, hon kanske haft nån kris eller något och nu om jag ställer ultimatum fattar hon att hon får lägga av eller så är det slut för gott. Frågan är, hur fan vet jag att hon slutat efter all denna tid hon hållt på!?
    Valde dig? Väljer man någon på riktigt och älskar man någon, skulle man aldrig drömma om att vara otrogen. Hon älskar dig inte (fast hon tycker väl mycket om dig), hon gillar vardagslivet med dig och familjen, men inte tillräckligt för att inte riskera det för ett knull. Hur ska du någonsin kunna lita på henne? Fast det hon redan gjort borde vara tillräckligt för att dumpa henne.

Jag har varit seriöst kär. Då såg jag inga andra män utom min karl, jag märkte dem inte. Det skulle ha varit helt omöjligt att ha sex med någon annan, inget jag kunde föreställa mig eller ville. Ingen annan var attraktiv nog. Skulle aldrig gjort något för att riskera det förhållandet, noll. 
  • Anonym (H)
    Anonym (A) skrev 2022-05-13 19:00:15 följande:
    Kroppsvätskor som smaskar runt när han sätter på henne så hårt så det bara smäller i låren när de stöter emot och hon stönar som hon aldrig någonsin har gjort med dig, garanterat. Och alla orgasmer, alla saker hon testat sexuellt med honom men aldrig varit intresserad av med dig... Nej, sånt kommer man inte över. Och sen känslorna som sagt... Tydligen klarar hon inte av att hålla sig ifrån honom, så att hon skulle ha "valt" dig....? Nej, knappast. Hon har gått bakom din rygg hur länge som helst. Det går bara inte.

Det var väldigt detaljerat, har du varit i denna situationen själv möjligtvis? 

Verkar dessutom som att hon gått ?tillbaka? till honom flera gånger än en under detta året. 

• Anonym (H)
    Anonym (D) skrev 2022-05-13 21:44:46 följande:
    Valde dig? Väljer man någon på riktigt och älskar man någon, skulle man aldrig drömma om att vara otrogen. Hon älskar dig inte (fast hon tycker väl mycket om dig), hon gillar vardagslivet med dig och familjen, men inte tillräckligt för att inte riskera det för ett knull. Hur ska du någonsin kunna lita på henne? Fast det hon redan gjort borde vara tillräckligt för att dumpa henne.

Jag har varit seriöst kär. Då såg jag inga andra män utom min karl, jag märkte dem inte. Det skulle ha varit helt omöjligt att ha sex med någon annan, inget jag kunde föreställa mig eller ville. Ingen annan var attraktiv nog. Skulle aldrig gjort något för att riskera det förhållandet, noll. 

Fast hon har ju då verkligen inte valt honom i alla fall. Inte för mer än en verklighetsflykt som hon uttryck..

Sen har vi hållt ihop i 15 år, det är inte som att hon bedragit mig när vi varit nykära. Jag ursäktar inte det men jag tror alla längre förhållande har någon större kris under tiden man är tillsammans. 

Har iaf sagt vi behöver terapi för att reda ut detta. Jag kommer behöva någon typ av säkerhet på att hon bryter kontakten helt. 

• Anonym (...)

Du är ju helt inställd på att fortsätt med din fru så alla tankar, tips och råd du får här känns bortkastade. 

Någon garanti på att det inte händer igen kan du aldrig få, terapi eller ej. Men det gäller ju alla par, bara det att din fru visat riktigt rejält att hon INTE är att lita på!

• Anonym (Jessica)
    Anonym (A) skrev 2022-05-13 18:31:04 följande:

Det spelar ingen roll att ni har barn. Du kommer inte att må bättre över hennes otrohet för det. Lämna henne.

Håller med. Har en mamma som varit otrogen mot pappa flera gånger som kommit fram senare och har alltid undrar varför han inte dragit stackarn. Men han har varit dumsnäll och litat på henne. barn märkt sådant . Att föräldrarna inte är lyckliga. 
  • Anonym (A 2)
    Tecum skrev 2022-05-13 20:46:13 följande:
    Klart att det går att reparera om bägge vill och bjuder till. Så gör inget förhastat, det är uppenbart av dina inlägg att du inte vill separera just nu iaf. Det som har hänt har hänt, hon har svikit dig på värsta sätt. Hon har mycket att bevisa vad gäller att återfå ditt förtroende. Men som du säger valde hon dig innan hon avslöjades. Du i din tur måste kunna lägga detta bakom dig, sluta älta och våga lita på henne igen. Du verkar inte vara lika nervös och osäker som många som skriver här och som ser otrohet som värre än både mord och stöld, så förutsättningarna finns för att ni ska lyckas.  
    Håller med
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (H) skrev 2022-05-14 11:50:17 följande:

Fast hon har ju då verkligen inte valt honom i alla fall. Inte för mer än en verklighetsflykt som hon uttryck..

Sen har vi hållt ihop i 15 år, det är inte som att hon bedragit mig när vi varit nykära. Jag ursäktar inte det men jag tror alla längre förhållande har någon större kris under tiden man är tillsammans. 

Har iaf sagt vi behöver terapi för att reda ut detta. Jag kommer behöva någon typ av säkerhet på att hon bryter kontakten helt. 

Han kanske inte ville nåt seriöst med henne. Tror du verkligen att hon skulle säga det till dig? Om det är Så. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Jessica) skrev 2022-05-14 19:36:28 följande:
    Han kanske inte ville nåt seriöst med henne. Tror du verkligen att hon skulle säga det till dig? Om det är Så. 
    Det ville han. Jag har läst mejlen. Det framkom också att hon velade ett tag men landade i att fortsätta med mig. 
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (H) skrev 2022-05-14 20:38:02 följande:
    Det ville han. Jag har läst mejlen. Det framkom också att hon velade ett tag men landade i att fortsätta med mig. 
    Aha. Frågan är bara, varför gjorde hon detta? Varför fann hon honom attraktiv? Det måste ju bero på någonting och då menar jag inte att det är något fel på dig utan hon måste själv bena ut varför om hon inte ska göra om det.
  • Anonym (Jessica)

För gillar man verkligen någon ser man inte ens andra killar eller tjejer.

• Anonym (A)
    Anonym (H) skrev 2022-05-14 11:47:53 följande:

Det var väldigt detaljerat, har du varit i denna situationen själv möjligtvis? 

Verkar dessutom som att hon gått ?tillbaka? till honom flera gånger än en under detta året. 

Du kan ge dig sjutton på att jag haft underbart sex! ;) Man måste inte ha varit otrogen för det däremot.

Ja precis, så jag förstår inte hur du på nåt sätt kan tro att du är "vald" när det är honom hon hela tiden går tillbaka till.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (H) skrev 2022-05-13 18:29:52 följande:
    Går det att reparera?

Kommit fram att min fru sporadiskt bedragit mig i över 1 år. Tydligen i början intensivt och i slutet mer sällan. Vad jag kan utläsa av bevisen jag hittat har de haft/har känslor för varandra men hon ville inte lämna mig ändå. De har ändå haft kontakt tills nydligen. Vid konfrontation säger hon att det inte varit känslor inblandade utan att det bara är något hon sagt, istället ska det bara varit attraktion. Hon säger att hon älskar mig och vill att vi ska fortsätta. Någon som varit med om detta som faktiskt lyckats ta sig ur denna mardrömmen med relationen i behåll? Vi har barn, hade vi inte haft det hade jag lämnat direkt. Vet inte ens vad jag känner just nu. Är i chock.

Tror personligen inte det går att reparera, i bemärkelsen att typ förhållandet blir som det var innan otroheten.. En del kan gå vidare tillsammans, för det är ett svårt beslut med ev. barn, ekonomi, kanske hus tillsammans. Men det kommer ändå inte att bli detsamma som det var innan. En del säger att om det skall lyckas måste man börja om från noll. Men hur kan det vara möjligt? Den som står framför dig har ju redan svikit. Hur gör man för att radera det?
    Ofta kan det funka ett par år men sveket har oftast satt sig i huvudet på den bedragne. 
    Men visst...Om man känner för det kan man ju alltid försöka, men det krävs fruktansvärt mycket av båda parter för att det skall bli bra igen.
Svar på tråden Går det att reparera?