Anonym (H) skrev 2022-05-13 18:49:19 följande:
Det värsta är att jag läst mycket av sånt de skrivit till varandra. Sexuella detaljer, som inte är alls likt samlivet vi har haft, inte en sida jag sett hos henne alls. Om hur de saknat och längtat osv. Men också hur han försökt sluta träffa henne för hon valt mig och att hon sen ändå försökt få träffa honom igen. Det är så obehagligt! Hemma har jag inte märkt ett skit.
Nu är jag jävligt förbannad och sviken just nu, men, man hör ju ändå om folk som klarat sig igenom sånt här. Varför tror du det förr eller senare slutar med separation oavsett? Hon valde ju mig ändå, hon kanske haft nån kris eller något och nu om jag ställer ultimatum fattar hon att hon får lägga av eller så är det slut för gott. Frågan är, hur fan vet jag att hon slutat efter all denna tid hon hållt på!?
Valde dig? Väljer man någon på riktigt och älskar man någon, skulle man aldrig drömma om att vara otrogen. Hon älskar dig inte (fast hon tycker väl mycket om dig), hon gillar vardagslivet med dig och familjen, men inte tillräckligt för att inte riskera det för ett knull. Hur ska du någonsin kunna lita på henne? Fast det hon redan gjort borde vara tillräckligt för att dumpa henne.
Jag har varit seriöst kär. Då såg jag inga andra män utom min karl, jag märkte dem inte. Det skulle ha varit helt omöjligt att ha sex med någon annan, inget jag kunde föreställa mig eller ville. Ingen annan var attraktiv nog. Skulle aldrig gjort något för att riskera det förhållandet, noll.