• Anonym (Man 36)

    Fantiserar om otrohet

    Jag har haft långa förhållanden, och aldrig har jag riktigt agerat på det. Men tanken av det gör mig så kåt.

    Jag älskar kvinnan jag är med och vårt liv utveckla åt rätt håll, det håll jag vill. Det är henne jag vill bli gammal med. Men trots detta så kan jag inte skaka av mig fantasin av att ligga med någon annan. Det är som att min partner inte riktigt finns när den sidan kommer fram i mig.

    Det svåra här är nog att jag inte försöker undvika det. Jag söker mig till det.

    Någon som känner igen sig?

  • Svar på tråden Fantiserar om otrohet
  • Anonym (Nej?)

    Nej jag känner inte igen mig, men känner igen en del andra i ditt resonemang. Så oavsett hur förkastligt det än är så är du långt från ensam i detta.

  • Mia99
    Anonym (Man 36) skrev 2022-05-19 15:27:04 följande:
    Fantiserar om otrohet

    Jag har haft långa förhållanden, och aldrig har jag riktigt agerat på det. Men tanken av det gör mig så kåt.

    Jag älskar kvinnan jag är med och vårt liv utveckla åt rätt håll, det håll jag vill. Det är henne jag vill bli gammal med. Men trots detta så kan jag inte skaka av mig fantasin av att ligga med någon annan. Det är som att min partner inte riktigt finns när den sidan kommer fram i mig.

    Det svåra här är nog att jag inte försöker undvika det. Jag söker mig till det.

    Någon som känner igen sig?


    Att fantisera om andra är helt normalt. Du behöver inte känna dig skyldig för det. Jag kan göra det trots att jag är lyckligt gift och älskar min man. Jag kan till och med komma på mig att fantisera hur det skulle vara att ha sex med en kvinna.

    Så länge man bara låter det vara en tanke, så är det ingen fara. Men börjar man agera, dvs att aktivt söka sig till det, så är man ute på en mycket hal nerförsbacke.
  • Anonym (Ville)
    Mia99 skrev 2022-05-19 15:49:31 följande:
    Att fantisera om andra är helt normalt. Du behöver inte känna dig skyldig för det. Jag kan göra det trots att jag är lyckligt gift och älskar min man. Jag kan till och med komma på mig att fantisera hur det skulle vara att ha sex med en kvinna. Så länge man bara låter det vara en tanke, så är det ingen fara. Men börjar man agera, dvs att aktivt söka sig till det, så är man ute på en mycket hal nerförsbacke.

    Hm?ja kanske det, kanske inte. Vad innebär agera egentligen!? Vart drar var och en gränsen? Vara trogen men ändå dela med sig av sin kropp i bilder eller text. Är det att agera? Kanske har man kommit överens med sin partner vart gränsen går, kanske inte. Vad tycker du?
  • Mia99
    Anonym (Ville) skrev 2022-05-20 11:03:52 följande:

    Hm?ja kanske det, kanske inte. Vad innebär agera egentligen!? Vart drar var och en gränsen? Vara trogen men ändå dela med sig av sin kropp i bilder eller text. Är det att agera? Kanske har man kommit överens med sin partner vart gränsen går, kanske inte. Vad tycker du?
    Ja, man kan såklart ha ett mer eller mindre öppet förhållande där man har kontakter eller sexpartners vid sidan om, eller kanske tillsammans. Eller så kan man vilja dela med sig av sina tankar och sexualitet i ord och bilder, som jag. Sker det öppet, så finns det då en slags överenskommelse om vad som är okej och vad som inte är det. Det gäller att klargöra gränserna tillsammans, så att inte något som för den ena parten är helt oskyldigt, uppfattas av den andra som ett svek.

    Otrohet blir det först när man bryter mot överenskommelsen och går bakom ryggen på sin partner, har hemligheter, förnekar eller ljuger. 
  • Anonym (Ärlig)
    Anonym (Ville) skrev 2022-05-20 11:03:52 följande:

    Hm?ja kanske det, kanske inte. Vad innebär agera egentligen!? Vart drar var och en gränsen? Vara trogen men ändå dela med sig av sin kropp i bilder eller text. Är det att agera? Kanske har man kommit överens med sin partner vart gränsen går, kanske inte. Vad tycker du?
    Har du inte redan kommit överrens med din partner om att det är ok att "dela med sig av sin kropp i bilder eller text" är det dags att göra det innan du börjar "dela med dig".

    Frågor som  "vad är otrohet", "var går gränset" etc har det generella svaret: Fråga din partner!

  • Anonym (Simba)
    Mia99 skrev 2022-05-19 15:49:31 följande:
    Att fantisera om andra är helt normalt. Du behöver inte känna dig skyldig för det. Jag kan göra det trots att jag är lyckligt gift och älskar min man. Jag kan till och med komma på mig att fantisera hur det skulle vara att ha sex med en kvinna.

    Så länge man bara låter det vara en tanke, så är det ingen fara. Men börjar man agera, dvs att aktivt söka sig till det, så är man ute på en mycket hal nerförsbacke.
    Förlåt mig i förskott, jag vill verkligen inte framstå som sliskig eller så, men behöver fråga eftersom du verkar så rak och öppen med dina svar.

    Du skriver att du, som kvinna kan fantisera om sex med en kvinna. Jag antar att du är hetero, dvs inte bi? Är det mer vanligt tror du att straighta kvinnor kan tänka på sex med en annan kvinna, än för straighta killar att tänka på andra män? Själv finner jag tanken på sex med en annan man direkt frånstötande. Inte av att någon är gay, det har jag inget emot alls, utan att jag som hetero skulle ha sex med en annan man. Men jag har hört från andra kvinnor (inte många men ändå) att de kan exemplvis bli lite tända av att i en porrfilm se lesbiskt sex där kvinnor t ex slickar varandra,

    Har du någon uppfattning om detta? Andra kan gärna ha synpunkter också, bara ingenting om att jag skulle vara en homofob, det är jag alltså inte, jag tycker bara att ämnet är så intressant.
  • KimLinnefeldt

    Känner igen mig och har ingen skam. Fantisera, ge dig hän åt dina fantasier. Om du vill utveckla det: Sexchatta anonymt på nätet. Telefonsexa med anonyma. Och om du törs: Viska kåta fantasier i din kvinnas öra, att ni är fler i sängen, att en annan man tar henne hårt, att du ligger med hans fru intill och känner hur du tränger in i hennes trånga.

    Lek med tanken på att vara otrogen. Men att vara det irl kan ändra hela ditt liv, och på ett sätt som du kanske inte har önskat dig. 

  • Mia99
    Anonym (Simba) skrev 2022-05-20 12:34:29 följande:
    Förlåt mig i förskott, jag vill verkligen inte framstå som sliskig eller så, men behöver fråga eftersom du verkar så rak och öppen med dina svar.

    Du skriver att du, som kvinna kan fantisera om sex med en kvinna. Jag antar att du är hetero, dvs inte bi? Är det mer vanligt tror du att straighta kvinnor kan tänka på sex med en annan kvinna, än för straighta killar att tänka på andra män? Själv finner jag tanken på sex med en annan man direkt frånstötande. Inte av att någon är gay, det har jag inget emot alls, utan att jag som hetero skulle ha sex med en annan man. Men jag har hört från andra kvinnor (inte många men ändå) att de kan exemplvis bli lite tända av att i en porrfilm se lesbiskt sex där kvinnor t ex slickar varandra,

    Har du någon uppfattning om detta? Andra kan gärna ha synpunkter också, bara ingenting om att jag skulle vara en homofob, det är jag alltså inte, jag tycker bara att ämnet är så intressant.
    Det är lugnt, jag förstår vad du menar. Jag är i grunden hetero och attraheras till män, men däremot kan jag tycka att vissa kvinnliga attribut får det att pirra i mig, som till exempel en snygg cleavage eller sexiga underkläder på en vacker kvinnokropp. 

    Det är inte så att jag tänder på kvinnor i duschen på simhallar eller så, men däremot kan jag bli upphetsad av lesbiska sexscener, även om jag inte direkt kollar på porrfilmer. 

    Jag har aldrig haft sex med en annan kvinna och det närmaste jag kommit var på en fest för länge sedan då jag och en väninna skulle bara busa med de andra och låtsas hångla, men så plötsligt började vi kyssas väldigt intimt, med tunga och allt. Rätt länge också, till många killars stora förtjusning, får jag säga. Det var inte oangenämt, men vi skojade sedan bara bort det och det ledde inte till något mera. 

    Jag tror att män i en liknande situation hade funnit det svårare att bara ta det med en klackspark som en kul grej.
  • Anonym (Fantasy)

    Det är normalt och vanligt att ha fantasier i en lång relation men saken är att så länge de är fantasier så kan man njuta av fantasierna, hade de blivit verklighet så hade de inte alls varit njutbara längre och fantasierna hade efter det försvunnit.

    Själv är jag gift kvinna och fantisdrar dels om att vara en hora "på gatan" som har sex med främlingar och en annan fantasi om att ha sex med flera poliser samtidigt etc. Saken är bara att jag inte vill uppleva dessa irl utan får bara ut det jag vill ha av dem så länge de är fantasier i mitt huvud. I fantasins värld så är man ju både regissören av fantasin och skådespelare i fantasin, inga konsekvenser sker därmed och allt flyter på glatt och precis så som man själv vill. Så är det ju inte i verkligheten. Så jag behåller mina fantasier som de är, just fantasier, och utnyttjar fantasierna till max för min egen njutnings skull, eftersom om jag skulle agera ut dem skulle jag absolut helt klart bli besviken. 

    Det är stor skillnad på fantasi versus verklighet. Att man har en fantasi måste inte innebära att man vill uppleva scenariot i verkligheten.

  • Anonym (Ja)

     Ja jag fantiserar om  en specifik man som jag känner. Kan undra hur de skulle vara att ligga med honom. Bli kåt av tanken. Jag är gift sedan 17 år och min man är min 1a och ända sexuella kontakt, så jag är väldigt nyfiken hur de skulle vara med en annan. 

Svar på tråden Fantiserar om otrohet