• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror du på astrologi/horoskop?
  • Jagäterkeso
    Anonym (Li) skrev 2022-05-20 20:26:07 följande:

    Nej, vi stenbockar tror inte på sånt


    Är inte det oxar som är väldigt anti- och fantasilösa av sig?
  • Aniiee

    Nej, jag tror inte på sånt, men ibland kan jag rycka något för att få inspiration till mina skriverier.


    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Anonym (surgumma)

    Nej.Tror man på riktigt att alla personer födda i en viss månad är likadana är det något allvarligt fel.

    Bara förändringarna i kalendern genom historien gör att astrologi är totalt skrattretande även om så själva konceptet vore "sant".

    Hur tacklar astrologin att antalet planeter ändras? Pluto blev nedgraderad till dvärgplanet 2006 och dvärgen Eris upptäcktes inte förrän 2005.
    Varför visade inte horoskopen i världen på ett annat inflytande som var oförklarligt då innan vi visste om Eris, som faktiskt är större än Pluto? 

    Och hur funkar astrologi med planerat kejsarsnitt? Får barnet en annan personlighet då om man bara skär ut det ur mamman tidigare? 

    Och sedan hela cirkusen med det trettonde tecknet:

    time.com/5867647/nasa-zodiac-star/

    Självklart är detta dumheter som folk har hittat på för att tjäna pengar på lättlurade individer, och ibland försöka styra härskare och besvärliga personer som inte lät sig hållas tillbaka av förnuft. Då passar det bra att de kosmiska tecknen säger att du inte ska starta krig mitt i hösten så alla skördar blir förstörda, vänta till vintern då maten är bärgad.

  • Jagäterkeso
    Anonym (surgumma) skrev 2022-05-21 12:04:56 följande:

    Nej.Tror man på riktigt att alla personer födda i en viss månad är likadana är det något allvarligt fel.

    Bara förändringarna i kalendern genom historien gör att astrologi är totalt skrattretande även om så själva konceptet vore "sant".

    Hur tacklar astrologin att antalet planeter ändras? Pluto blev nedgraderad till dvärgplanet 2006 och dvärgen Eris upptäcktes inte förrän 2005.
    Varför visade inte horoskopen i världen på ett annat inflytande som var oförklarligt då innan vi visste om Eris, som faktiskt är större än Pluto? 

    Och hur funkar astrologi med planerat kejsarsnitt? Får barnet en annan personlighet då om man bara skär ut det ur mamman tidigare? 

    Och sedan hela cirkusen med det trettonde tecknet:

    time.com/5867647/nasa-zodiac-star/

    Självklart är detta dumheter som folk har hittat på för att tjäna pengar på lättlurade individer, och ibland försöka styra härskare och besvärliga personer som inte lät sig hållas tillbaka av förnuft. Då passar det bra att de kosmiska tecknen säger att du inte ska starta krig mitt i hösten så alla skördar blir förstörda, vänta till vintern då maten är bärgad.


    Ha, du är säkert oxe. väldigt typiskt oxe.
  • lövet2

    Nej. När jag var yngre tyckte jag ändå att det var en kul grej, men numera blir jag mest irriterad. Kanske jag har träffat för många, som tar det 100% på allvar.

  • Anonym (surgumma)
    Jagäterkeso skrev 2022-05-21 12:46:55 följande:
    Ha, du är säkert oxe. väldigt typiskt oxe.
    Jättefel.
Svar på tråden Tror du på astrologi/horoskop?