• Mon 23 May 2022 13:48
    3521 visningar
    31 svar
    31
    3521

    Finaste namnet av dessa två?

    Vilket namn är finast av Ellen och Emilia tycker ni och vad associerar ni namnen till? Passar namnet på en blond flicka eller på en mörkhårig? 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Finaste namnet av dessa två?
  • Anonym (Mormo­r)
    Tue 24 May 2022 22:24
    #21
    -1
    Minnie36 skrev 2022-05-24 19:59:49 följande:
    Ja jag håller med dig men fick mycket motstånd och det skrevs bla att en med ett smeknamn som Ella inte kommer att få jobb eller tas seriöst när hon blir stor. Så jag började fundera på Ellen istället, men det är tydligen också ett smeknamn nu enligt folk..haha
    Äsch, bara trams. Bara för att kollade jag upp de namn jag skrev innan som verkligen anses som smeknamn och det fanns flera som hette så faktiskt! Jämfört med Ella är ju Ella supernormalt ju. Ta ett namn ni tycker är fint. Glad Min personliga favorit på E är Emma. Det fick jag på skallen en gång när jag sa att jag tyckte det var fint. Man kan helt enkelt inte göra alla nöjda.
  • Tue 24 May 2022 23:03
    #22
    Anonym (Mormor) skrev 2022-05-24 22:24:13 följande:
    Äsch, bara trams. Bara för att kollade jag upp de namn jag skrev innan som verkligen anses som smeknamn och det fanns flera som hette så faktiskt! Jämfört med Ella är ju Ella supernormalt ju. Ta ett namn ni tycker är fint. Glad Min personliga favorit på E är Emma. Det fick jag på skallen en gång när jag sa att jag tyckte det var fint. Man kan helt enkelt inte göra alla nöjda.
    Aha! Vad gillade inte folk med namnet Emma då? 
  • Anonym (Mormo­r)
    Wed 25 May 2022 13:58
    #23
    Minnie36 skrev 2022-05-24 23:03:25 följande:
    Aha! Vad gillade inte folk med namnet Emma då? 
    Ja, vad sa dom...? För vanligt, lite trist, jag minns knappt. Vi hade tänkt det namnet på vårt andra barn om det hade varit en flicka. Inte alls pga popularitet eller nåt sånt utan för att det är ett släktnamn.
  • Thu 26 May 2022 23:05
    #24

    Jättefina namn bägge två, Ellen fick min röst men bara för att rösta på något, bägge är fina, klassiska, enkla, väletablerade och fungerar internationellt.

  • Fri 27 May 2022 11:06
    #25
    trollhona skrev 2022-05-26 23:05:24 följande:

    Jättefina namn bägge två, Ellen fick min röst men bara för att rösta på något, bägge är fina, klassiska, enkla, väletablerade och fungerar internationellt.


    Ja Ellen verkar folk tycka mest om här men är det ett smeknamn som någon ovan skrev? Är Ellen och Ella likvärdiga namn? 
  • Anonym (Mormo­r)
    Fri 27 May 2022 13:47
    #26
    -1
    Minnie36 skrev 2022-05-27 11:06:41 följande:
    Ja Ellen verkar folk tycka mest om här men är det ett smeknamn som någon ovan skrev? Är Ellen och Ella likvärdiga namn? 
    Nej, Ellen är ett eget namn sen långt tillbaka. Faktiskt aldrig hört det som smeknamn alls. Ella är också ett eget namn och jag skulle tolka det som om ett barn hette Ella om nån sa det- jag skulle alltså inte tolka det som att det var ett smeknamn för nåt annat. Namnen är likvärdiga tycker jag.
    Men återigen- ta det namn ni tycker är finast! Emilia, Ella eller Ellen- det kvittar lika. 
  • Fri 27 May 2022 14:44
    #27
    -1

    Jag associerar de till
    Ellen DeGeneres 
    Emilia big big girl in a big big world.. samt en top notch förlossningsskadeläkare.
    Låten var väl fin, Ellen D verkar så amerikanskt dryg dock har jag en bekant som heter Ellen, som är trevlig och mörkhårig som väger upp.. svårt val men tror det hade blivit en hyllning till läkaren isf om det var mitt barn. Emilia.

  • Fri 27 May 2022 21:18
    #28
    Minnie36 skrev 2022-05-27 11:06:41 följande:
    Ja Ellen verkar folk tycka mest om här men är det ett smeknamn som någon ovan skrev? Är Ellen och Ella likvärdiga namn? 
    Ellen är fint och ett eget namn. Inte ett smeknamn.
    Skulle inte jämföra det med Ella som har sitt ursprung som smeknamn. Det är inte likvärdiga namn.
  • Anonym (Mitt barn)
    Fri 27 May 2022 22:37
    #29

    Min röst faller på Emilia för min dotter heter så.
    Var väl inte mitt förstaval, men ett vi båda föräldrar ändå gillade. 
    Nu med facit i hand är det helt perfekt och kan inte tänka mig något bättre namn på vår tjej. 

    Det kommer att bli bra vilket du än väljer, och bry dig inte om vad andra tycker. Det är ni föräldrar som ska känna att det känns bra.

  • Fri 27 May 2022 23:00
    #30
    -1

    Jag har en väninna som heter Emilia. Tycker egentligen att det är ganska fint, men min man som är från Italien påpekade en gång att Emilia är en region i Italien och att heta det är som att heta Skåne. Så därför tänker jag ofta på det när jag hör det namnet, att det är som att heta Skåne. Skulle därför aldrig ge mitt barn det namnet, men jag gillar inte Ellen, så mitt svar är att Emilia är vackrast, även om min dotter inte skulle få heta det. Jag gillar tjejnamn som slutar på a, kanske därför jag inte gillar Ellen. Tycker bättre om Ella.

  • Mon 30 May 2022 13:37
    #31

    Min röst hamnar på Emilia, så fint namn!

Svar på tråden Finaste namnet av dessa två?