Inlägg från: Minnie36 |Visa alla inlägg
  • Minnie36

    Finaste namnet av dessa två?

    Vilket namn är finast av Ellen och Emilia tycker ni och vad associerar ni namnen till? Passar namnet på en blond flicka eller på en mörkhårig? 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Finaste namnet av dessa två?
  • Minnie36
    Anonym (Ellen) skrev 2022-05-23 16:12:30 följande:

    Mina första osökta associationer: Cellen Ellen och Reggio Emilia. Jag röstade på Ellen, det hade jag själv valt av dessa två namn.


    Ä cellen Ellen något negativt eller vad menas med det? 
  • Minnie36
    Anonym (Ellen) skrev 2022-05-23 21:36:20 följande:
    Barnprogram från 70-talet. Googla och döm själv  // Glad
    Jaha haha, äsch! Det tror jag inga barn födda 2023 kommer tänka på.. 
  • Minnie36
    Anonym (äää) skrev 2022-05-23 21:41:38 följande:

    Hur skulle det spela roll med hårfärg? 
    Dessutom färgar tjejer håret flera gånger om idag, så det spelar ändå ingen roll vad barnet blir fött med för hårfärg, eller ska du byta namn om tonårstjejen byter hårfärg? 


    Ja precis, då byter vi namn. Färgar hon det rött så blir det Pippi. Haha 
  • Minnie36
    Alvina skrev 2022-05-23 19:26:27 följande:

    Emilia är ett ok namn även om jag hade valt något annat då vi tycks ha olik smak. Ellen tycker jag är fult. 


    Vad är ett fint namn enligt dig?
  • Minnie36
    Anonym (Filippa) skrev 2022-05-24 00:53:52 följande:

    Jag röstade på Emilia då jag tycker att Ellen låter som ett smeknamn eller Förkortning. 


    Okej
  • Minnie36
    Anonym (Mormor) skrev 2022-05-24 17:18:54 följande:
    28891 kvinnor i Sverige heter Ellen. Och 8 män. Långt ifrån ett smeknamn eller förkortning alltså.
    Har det med det att göra? Jag frågade även om namnet Ella som över 23000 människor heter och flera  skrek att det är ett smeknamn? 
  • Minnie36
    Anonym (Mormor) skrev 2022-05-24 18:01:48 följande:

    23222 kvinnor heter Ella och 7 män. Namnstatistik är kul. Glad


    Ja jag håller med dig men fick mycket motstånd och det skrevs bla att en med ett smeknamn som Ella inte kommer att få jobb eller tas seriöst när hon blir stor. Så jag började fundera på Ellen istället, men det är tydligen också ett smeknamn nu enligt folk..haha
  • Minnie36
    Anonym (E) skrev 2022-05-24 17:22:21 följande:

    Tycker båda är superfina! Svårt att välja men en av mina bästa kompisar heter Emilia och föräldrarnas hund Ellen så röstar ändå på Emilia Skrattande


    Tack för svar
  • Minnie36
    Anonym (Mormor) skrev 2022-05-24 22:24:13 följande:
    Äsch, bara trams. Bara för att kollade jag upp de namn jag skrev innan som verkligen anses som smeknamn och det fanns flera som hette så faktiskt! Jämfört med Ella är ju Ella supernormalt ju. Ta ett namn ni tycker är fint. Glad Min personliga favorit på E är Emma. Det fick jag på skallen en gång när jag sa att jag tyckte det var fint. Man kan helt enkelt inte göra alla nöjda.
    Aha! Vad gillade inte folk med namnet Emma då? 
  • Minnie36
    trollhona skrev 2022-05-26 23:05:24 följande:

    Jättefina namn bägge två, Ellen fick min röst men bara för att rösta på något, bägge är fina, klassiska, enkla, väletablerade och fungerar internationellt.


    Ja Ellen verkar folk tycka mest om här men är det ett smeknamn som någon ovan skrev? Är Ellen och Ella likvärdiga namn? 
Svar på tråden Finaste namnet av dessa två?