• Soltjej25

    Blir det ingen sommar 2022?

    Hej!

    Sommaren verkar långt borta för vår del. maj 2021 var supervarm men nu är det bara kallt och regn.
    Har kollat på en långtidsprognos och det förväntas mest regn i juni/juli/augusti och nån dag hit och dit med 22 grader och sol.

    blir det ingen sommar i år i Sverige ?

  • Svar på tråden Blir det ingen sommar 2022?
  • sextiotalist
    Soltjej25 skrev 2022-05-24 06:33:33 följande:
    Blir det ingen sommar 2022?

    Hej!

    Sommaren verkar långt borta för vår del. maj 2021 var supervarm men nu är det bara kallt och regn.
    Har kollat på en långtidsprognos och det förväntas mest regn i juni/juli/augusti och nån dag hit och dit med 22 grader och sol.

    blir det ingen sommar i år i Sverige ?


    Såklart det blir sommar, men för mig så räcker det med att det är uppehåll tillräckligt ofta, då jag inte är en sol-och-bad-människa
  • Anonym (Välkommen hit)

    Kom hit till Gotland om du vill ha en fin sommar, här är det inte ofta dåliga somrar!

  • Jag är bara jag

    Ser dystert ut just nu. Vi har inte ens sommar per definition och även våren var sen. Här är det sällan riktigt fint väder heller. Mulnar nästan alltid på sig framåt dagen. Vi får väl se hur det blir. Vädret är ju en sån där sak det inte är lönt gnälla på för det går inte ändra.

  • Anonym (Tillförlitlighet)

    Varför ens kolla på sådana prognoser?


    Alla prognoser över 2-3 dagar är ju totala chansningar. Det finns så otroligt mycket som kan påverka. Ser man ju bara på alla 10-dygnsprognoser. Dom ändras ju varenda dag upp till just den dagen. Ena dagen kan det vara regn den dagen men nästa dag så är det helt plötsligt sol.

    Så att kolla på prognoser flera månader framåt är absolut inget att lita på.
  • Anonym (***)

    Själv hoppas jag på en inte alltför varm sommar här i Sverige så det bådar gott :)

  • Jemp
    Soltjej25 skrev 2022-05-24 06:33:33 följande:
    Blir det ingen sommar 2022?

    Hej!

    Sommaren verkar långt borta för vår del. maj 2021 var supervarm men nu är det bara kallt och regn.
    Har kollat på en långtidsprognos och det förväntas mest regn i juni/juli/augusti och nån dag hit och dit med 22 grader och sol.

    blir det ingen sommar i år i Sverige ?


    Oj var bor du? Varför skulle det inte bli sommar? 

    Här är sommar meterologiskt. Våren har varit torr så lite regn är välkommet. April var strax över genomsnittsvärme. Smhi verkar förespå relativt normal sommar med temperaturer lite över snittet. Föga förvånande.
Svar på tråden Blir det ingen sommar 2022?