• Thu 2 Jun 2022 19:21
    1432 visningar
    4 svar
    4
    1432

    En fråga om etikett

    Min systers son tar studenten nästa fredag. Det ska senare den dagen vara en fest hos sonens biologiske pappa och dennes nya hustru. Min syster är alltså skild. Jag har aldrig besökt den biologiske pappans bostad, men jag känner honom sedan tidigare. 

    Bör jag ta med någon gåva till värdparet, trots att det är sonens stora dag? I så fall, vad ska jag ta med? Det gamla vanliga? En flaska vin, choklad, blommor?

  • Svar på tråden En fråga om etikett
  • Fri 3 Jun 2022 19:36
    #1

    Nu är jag socialt missanpassad så jag har säkert fel men det låter inte rätt att ge dem nåt när det är en studentfest.

  • Anonym (lll)
    Fri 3 Jun 2022 19:48
    #2
    RolandBlom skrev 2022-06-02 19:21:37 följande:
    En fråga om etikett

    Min systers son tar studenten nästa fredag. Det ska senare den dagen vara en fest hos sonens biologiske pappa och dennes nya hustru. Min syster är alltså skild. Jag har aldrig besökt den biologiske pappans bostad, men jag känner honom sedan tidigare. 

    Bör jag ta med någon gåva till värdparet, trots att det är sonens stora dag? I så fall, vad ska jag ta med? Det gamla vanliga? En flaska vin, choklad, blommor?


    Nej det är studenten man firar. Mer behövs inte tas med. 
  • Anonym (Nisse­)
    Fri 3 Jun 2022 22:32
    #3

    Renat brännvin ?

  • Sat 4 Jun 2022 11:57
    #4

    Du tar endast med en present till studenten! Eftersom det är denne som firas. Hade det varit julafton eller en vanlig middag så passar det bra med en present/blomma/vin till värdparet

Svar på tråden En fråga om etikett