Anonym (Casanova) skrev 2022-10-09 11:21:20 följande:
Fem poäng i obegripliga inlägg.
Istället för att ogenerat kopiera vad andra skrivit på engelska. Kan du inte recensera dem på begriplig svenska?
Det du missar är "Dr Jekyll och Mr Hyde". Dubbelnaturer.
Generellt tror jag alla människor är någon form av dubbelnaturer. Hur mycket dubbelnatur ska man vara innan man får titulera sig som oärlig, elak, eller ond?
Sveriges överbefälhavare var otrogen, chefen för de väpnade styrkorna. Jag har ändå uppfattningen av honom att vara korrekt person med inte bara en sopkvast uppkörd där bak, utan en hel jävla flaggstång av korrekthet och moral. Och jag tror det är genuint, trots att han var otrogen.
Haha, argumenten blir bara tunnare och tunnare...
"Istället för att ogenerat kopiera vad andra skriver...."
Ehm, det vi diskuterar är om en studie kan anses vara forskning eller ej, och just den studien gjordes inte i Sverige eller av svensktalande forskare. Och citat från den studien kommer det givetvis inte vara på svenska... jag vet inte om du insett det men större delen av planeten har inte svenska som modersmål
Ja människor med dubbelnatur vill alltid tro att alla är lika falska som dem själva för att normalisera sitt beteende vilket är lite småkomiskt eftersom själva faktum att de döljer sitt agerande för andra är för att de vet att andra inte kommer vara ok med det och svaret på frågan "var går gränsen" är ju reda besvarad. Om det man gör är så rätt och vanligt, varför dölja det för sin partner?
Det vi diskuterar är otrohet, och bara för att man gör rätt i andra sammanhang så betyder ju inte det att det bli ok. Ditt resonemang är som att säga att det skulle vara ok att spöa upp sin fru bara för att man varit snäll i andra sammanhang. Faktum är att det är just så kvinnomisshandlare förmodligen rättfärdigar det för sig själva....