• Anonym (förvirrad)

    frun berättar att män ge henne kåta blickar.

    Hej!

    Min fru berättar ibland om händelser som händer henne ute när hon handlar, att män tittar på henne å ge henne kåta blickar. 
    igår berättade hon att hon träffade en man och hans fru där mannen kollade och stirrade på henme så tydligt så att hans fru började skrika på han å dra han i handen. Min fru berättade att han gick runt å spanade henne, de fick ögonkontakt 3-4 gånger och hans blickar var som jag vill knulla dig. Hon beskrev att han knullade henne med sina ögon. 

    När jag frågade henne om vad hon kände efter det så sa hon att hon tyckte synd om hans fru och att hon äcklas av såna män. 

    Själv började det dyka upp massa frågor i mitt huvud som 
    om hon märkte allt det här? hon måste ha kollat mkt på han? 
    hon måste visat något som gjorde att han blir så här mkt intresserad.. 
    Eller tror ni att hon kan vara oskyldig? 

    Hon berättar i detalj hur andra tittat på henne? Kan man se sånt utan att själv focuserar på andra? 

  • Svar på tråden frun berättar att män ge henne kåta blickar.
  • Anonym (jury)

    Det intressanta är inte att män glor på henne, utan hur hon berättar det. När hon berättar att hon blir utsatt för kåta blickar när hon handlar och att det känns som att hon blir ögonknullad av en främmande man med detaljer som vad som stod på hans halsband, så är det inte för att hon känner sig illa berörd över situationen utan för att hon vill provocera fram en reaktion från dig. 

    Min gissning är att hon vill provocera fram lite vildskap från din sida i sängkammaren, så att du kan "sätta henne på plats" och visa vem hon tillhör. Men om du inte reagerar på det viset, utan bara blir osäker om hon flirtar över kyldisken, så bör du hellre be henne låta bli med att komma med dessa kåtblickshistorier.

  • Anonym (sliskiga män)

    Det har hänt mig att män (oftast äldre) glor helt obehindrat på mig och det har till och med hänt att de gjort det även när min sambo varit med. Det är faktiskt inte ovanligt för det har även hänt mina vänner. Jag har blivit äcklad och berättat för min sambo och vänner om det för att jag typ blivit rädd. Absolut INTE för att få bekräftelse eller göra honom svartsjuk! 

  • Ocdmänniska

    Kan inte citera.

    Tycker inte är så konstigt, jag lägger märke till folks kläder eller utseende, sen är det svårt att inte titta när man känner att folk glor. Delvis titta tillbaka för att få dom att sluta, sen titta för att se helt enkelt om dom fortfarande tittar. Själv gjort båda där, så hon behöver verkligen inte "framkalla" nått 

  • Anonym (sliskiga män)
    Anonym (Kimchi) skrev 2022-06-09 10:15:20 följande:

    Finns nog flera orsaker till det hela. Håller med det självklart skriver. 


    Hon är bekräftelsekåt helt enkelt. Hon får inte den uppskattning hon behöver av dig. Därför berättar hon eller ljuger ihop historien. 


    Hur brukar din fru vara klädd? Utmanande för att dra till sig blickarna? 


    Eller så är du överdrivet svartsjuk och vill helst ha henne klädd i burka. 


    Man behöver inte ha några utmanande kläder för de tittar ändå om man ser bra ut. Det behöver inte alls vara pga bekräftelsekåt utan för att hon blev äcklad, chockad eller tyckte det var obehagligt eller udda.
  • Anonym (Man)

    Är helt övertygad att min sambo får många blickar av män när hon är ute. Hon ser bra ut helt enkelt och det är anledningen. Så länge det bara är blickar så tycker jag det är okej, jag menar det kan ju vara en egoboost att någon bekräftar en så. 

  • Anonym (en man)

    1) Det är väl knappast din frus fel att vissa idioter lider av oförmåga att kontrollera sig själva?

    2) Det är väl bättre att hon är öppen med det med dig istället för att hon springer runt och njuter av det bakom din rygg?

    3) Om hon gillar det och vill fortsätta med det, varför skulle hon berätta det för dig?

    Mitt förslag är att du ska vara glad för att du har en ärlig och modig fru som vågar prata med dig även som saker som är obekväma istället för att (som många tyvärr verkar göra) vara fega, konflikträdd och bekväma.

  • Anonym (en man)
    Anonym skrev 2022-06-09 22:02:19 följande:

    Har din sambo mental ohälsa?


    Jag skulle snarare undra om den stirrande gubben lider av mental ohälsa?
    Vem fan springer runt och stirrar på andra på det sätter? Och vem fan beter sig så inför sin fru?
  • Anonym (en man)
    Ocdmänniska skrev 2022-06-09 18:02:21 följande:

    Kan inte citera.

    Tycker inte är så konstigt, jag lägger märke till folks kläder eller utseende, sen är det svårt att inte titta när man känner att folk glor. Delvis titta tillbaka för att få dom att sluta, sen titta för att se helt enkelt om dom fortfarande tittar. Själv gjort båda där, så hon behöver verkligen inte "framkalla" nått 


    Håller med, fattar inte varför så många vänder det till att det är hon som gör fel när ANDRA stirrar?

    Jag menar, man lär väl oftast sig redan som barn att det inte är ok att stirra på andra? Och det är väl knappast hennes fel om vissa personer inte fått en normal uppfostran eller har problem med att kontrollera sig?
  • Anonym (förvirrad)
    KimLinnefeldt skrev 2022-06-15 10:33:57 följande:

    Hon vill krydda med lite svartsjuka, visa att andra män åtrår henne. Hon vill göra dig kåt.


    Jag är redan för kåt av mig.  Jag tror det handlar om att göra mig svartsjuk å de förstår jag derför hon berättar
    Min fundering var är att kunna så mkt detaljer om andra å hur de ser ut, vad de har på sig etc kan man inte se om man inte själv tittar och glor tillbaka, så intresset av andra män väcks av henne känner jag inte bara dem.
Svar på tråden frun berättar att män ge henne kåta blickar.