• AS91

    Roterbart babyskydd

    Hej!
    Vi får bebis snart och funderar på babyskydd. Jag undrar om någon här har ett roterbart babyskydd och vad ni tycker om det? Är det värt pengarna och använder man funktionen att rotera babyskyddet eller skulle ni hellre haft ett "vanligt" babyskydd?

  • Svar på tråden Roterbart babyskydd
  • MagganTop

    Jag hade hellre lagt pengarna på ett roterbart bilbarnstol senare istället, då det är säkrare än ett babyskydd. Babyskyddet har man ju inte så länge. så köp ett billigare babyskydd (bebis är ändå så lite  så det är lätt att ta i och ur bilen) och lägg pengar på ett bättre bilbarnstol sen

  • Lönnsirap
    AS91 skrev 2022-06-09 17:13:11 följande:
    Roterbart babyskydd

    Hej!
    Vi får bebis snart och funderar på babyskydd. Jag undrar om någon här har ett roterbart babyskydd och vad ni tycker om det? Är det värt pengarna och använder man funktionen att rotera babyskyddet eller skulle ni hellre haft ett "vanligt" babyskydd?


    Inte prövat, valde bort efter att ha sett kravspecifikation...
    Vi har båda gångerna köpt med bas och det har vi uppskattat. Båda gångerna köpte vi adapter till barnvagn, men det handlade väldigt mycket om att de har kommit i oktober, då månaderna i babyskydd kommer vintertid....
  • KaptenOhoy
    AS91 skrev 2022-06-09 17:13:11 följande:
    Roterbart babyskydd

    Hej!
    Vi får bebis snart och funderar på babyskydd. Jag undrar om någon här har ett roterbart babyskydd och vad ni tycker om det? Är det värt pengarna och använder man funktionen att rotera babyskyddet eller skulle ni hellre haft ett "vanligt" babyskydd?


    Om pengar inte är ett problem, så absolut, det är väldigt smidigt. Annars, gör som MagganTop föreslår och vänta till nästa stol, de första månaderna väger de inte mycket.

    Vår vridbara stol sitter dock fast i sin bas, den gör inte att lossa. Vet inte om alla vridbara är så, men kan vara värt att kolla på om ni vill kunna flytta stolen mellan olika baser. 
  • AS91

    Tack för svar, lite sent från mitt håll dock!

    Låter ju vettigt att köpa roterbart sen! Det vanliga verkar mycket lättare att hålla i mot ett roterbart, känner lite att man kanske tycker det är drygt att lyfta babyskyddet om det blir för tungt också...blir väl nog ett vanligt enkelt. 

Svar på tråden Roterbart babyskydd