13-åring vill ha barnbidraget
Som rubriken lyder. Men nyblivna tonåring vill ha barnbidraget och påstår att vännerna får sitt.
Hur är det hos er?
Som rubriken lyder. Men nyblivna tonåring vill ha barnbidraget och påstår att vännerna får sitt.
Hur är det hos er?
Min 13-åeing får inte så mycket pengar per månad. På det lär hon sig inte pengars värde.
Hon får jobba ihop pengar, precis som hennes syskon fick göra.
Ingen av systrarna slösar bort pengar som vuxna idag.
En 13-åring klarar sig gott med ett par hundra/månad, anser vi.
Alla mina tre får sitt hela bidrag.
När man är i den åldern borde man få sitt tycker jag men då får ni sätta regler är det slut så är det slut vill ni ha ngt speciellt spara. Eller gör mer jobb hemma om man nu vill tjäna mer. Ex klippa gräsmattan, hjälpa till vår, höst städning (trädgårdsarbete)
Men sommarjobb brukar börja väl börja 13-18. års ålder arbetsvillkor efter ålder.
Min äldsta ska börja nu i sommar.
Ni bör ju tänka på att allt är dyrare nu och borde inte era barn få då högre bidrag?
Aldrig. Barnbidraget är till för att stötta föräldrarna ekonomiskt, och även om man inte har det behovet så är det inte bra att ge sina barn en så stor summa pengar i månaden eftersom de sällan lär sig hushålla med pengarna på det sättet. Deras "inkomst" är kort sagt för stor för deras utgifter så de vänjer sig vid en livsstil där de köper nästan vad de vill utan att behöva ha någon större eftertanke, spara ett längre tag osv. Här är det ett blankt nej i vilket fall.
Aldrig. Barnbidraget är till för att stötta föräldrarna ekonomiskt, och även om man inte har det behovet så är det inte bra att ge sina barn en så stor summa pengar i månaden eftersom de sällan lär sig hushålla med pengarna på det sättet. Deras "inkomst" är kort sagt för stor för deras utgifter så de vänjer sig vid en livsstil där de köper nästan vad de vill utan att behöva ha någon större eftertanke, spara ett längre tag osv. Här är det ett blankt nej i vilket fall.
Vi står för busskort,
Kläder. Vill de ha ngt extra över de så får de betala själva och spara.
Vi betalar deras abonnemang (familjens)
Vill de gå ut och fika, köpa glass och småsaker, fritidsgård, (deras caféer och dylikt) etc de får de står för.
Att det är till föräldrarna det fattar man.
Men man har rätt till och säga att det är till barnen, inget fel med det.
Man har rätt till att ge barnen barnbidraget.
Man har rätt och ge delar utav det eller hela.
Jag ser det som en inkomst till barnen för det går i skolan och de har rätt till ha eget och eget ansvar. Vill de ha mer pengar spara jobba mer hemma såsom trädgårdsarbete t e x.
Tror att er första föräldrar vet vad barnbidraget ska gå till.
Men man får ha egen uppfattning hur de ska användas?
Tror att de flesta föräldrar vet *ska det stå