Anonym (I) skrev 2022-06-12 17:06:56 följande:
Första graviditeten misstänkte jag det då jag inte fick spottings 3 dar innan mens som jag haft innan varje mens de senaste åren. Så för mig var det avsaknad av vanliga menssymptom. Illamåendet kom först i typ v6.
nu senast trodde jag att jag skulle få mens och började tempa, vilket jag inte hade gjort på ett tag. Låg temp första dagen, sen hög och fortsatt hög, vilket efter en vecka fick mig att misstänka ÄL istället när jag trodde mensen skulle komma. Tog sen ett test för jag tänkte att det fanns chans till graviditet och japp så var det. Dvs inga symptom då heller innan positivt test.
Spännande, stort Grattis till plusset!
Anonym (Konstiga symptom) skrev 2022-06-12 17:20:41 följande:
Jag har aldrig haft de "klassiska symptomen" som illamående, ömma bröst osv. Det har kommit senare typ i vecka 7-8.
Runt BIM hade jag ena gången lite sura uppstötningar helt plötsligt en dag. Jag förstod inte att det förmodligen berodde på en graviditet, utan hade dessutom svept i mig en hel del kaffe på tom mage den dagen samt arbetade natt (dock så har jag normalt fall ganska tålig mage).
Andra gången var det enda symptomet att jag var förstoppad runt BIM. Normalt fall brukar jag bli lite dålig i magen när mensen närmar sig, men det är ju inte klassiska första symptom på en graviditet. Förstoppad brukar man bli några veckor in i graviditeten 
Jemp skrev 2022-06-12 19:32:34 följande:
Andra barnet hade jag inga symtom alls såpass tidigt. Testade dan efter bim för att chansen fanns typ. Symtomen kom nån vecka senare.
Första barnet hade jag dock symtom innan.
Låter som att ni haft fullt upp med annat under tiden och tagit det hela ganska "coolt", istället för att gå runt och analysera möjliga symtom ;) Det är nog det bästa rådet också, så slipper man bli tokig