• Wed 15 Jun 2022 09:21
    1691 visningar
    1 svar
    1
    1691

    Kiropraktik?

    Hej!
    Börjat gå till kiropraktorn. Gick dit först för jag tänkte jag vill veta allmänt om ifall jag felbelastar nånting eller om jag är sne och om det är något jag kan göra för att åtgärda och förebygga detta. Kiropraktorn undersökte mig och knäckte rätt, sen rekommenderade vi skulle ses 1 gång i veckan. Jag sa att jag tycker det låter svårt få till så ofta med 1 gång i veckan, undrade om man kan få övningar eller råd istället och ses lite mer sällan. Men hon sa då att hon inte tror på övningar utan att man måste gå dit ofta... Känner inte ens så stora besvär att jag känner jag har behov av att gå dit så mycket..
    Kiropraktorn följde sen med mig ut för att hjälpa mig boka tider och vi bokade in massa besök framöver, men känner jag inte har lust att gå eller betala för detta. Men jag vågar inte avboka, vet inte vad jag ska säga. Känner mig liksom pressad att jag måste gå fast jag vet inte om det verkligen är nödvändigt?

    Känns som det är lite lurendrejeri? Dyrt att gå dit ett besök kostar 550 kr och känner jag inte har lust lägga så mycket pengar. 

    Vad säger ni om kiropraktik? Någon som har några erfarenheter?

  • Svar på tråden Kiropraktik?
  • Wed 15 Jun 2022 09:55
    #1
    +1

    Du är helt fel målgrupp för kiropraktik och kommer bara bli lurad och kasta pengarna i sjön.

    Jag tycker du ska avboka och boka in dig på något som passar dina eventuella problem.

    Har du ont? Prata med din primärvårdsrehab om ev. fysioterapi. Mycket billigare och då får du troligen övningar som ska stärka dig.

    Har du inte ont, utan vill ha en sund rygg. Prata hellre med en tränare i någon sport, eller en personlig tränare på gymmet. Eller gå på massage!

    Och ja, jag har varit hos kiropraktor. Det hjälpte mot akut smärta. Och nej, det var inte en långsiktig lösning, utan man behöver också stärka upp sin rygg på olika sätt. 

Svar på tråden Kiropraktik?