• jajje

    Jätteorolig mamma

    Hej! Jag är så otroligt orolig att jag går sönder. Min 18 månaders son började för ungefär 3 veckor sen helt plötsligt skela och pupillerna var olika stora, vi åkte in till akuten och för att utesluta tumör gjordes en röntgen som inte visade något. Vi har fått en tid till ögonläkaren 4 juli men jag får panik varje dag över det här och bara gråter. Han skelar nu mera nästan hela tiden och jag är så otroligt rädd över att det ska vara cancer, dels att dom missat något på röntgen och att det kanske behövs en annan sorts röntgen eller att det ska vara en cancer som jag hört mycket om och den sitter i ögat och drabbar just barn i denna åldern. Jag är så rädd att det ska vara det här. Vill egentligen bara höra om någon varit med om samma och bara prata för jag klarar inte av den här väntan och oron. 
  • Svar på tråden Jätteorolig mamma
  • jajje
    erikaABC skrev 2022-06-15 22:42:43 följande:

    Men röntgen visade ju inget. Tumör syns på röntgen.


    Men den cancerformen som sätter sig på näthinnan och kallas retinoblastom syns ju inte på den röntgen som gjordes då (som jag har förstått) den ser ögonläkaren. 
  • Fliselisan

    Kan ni åka till en ögonakut och få saken undersökt? Annars ring ögonläkaren, säg att ni kan komma precis när som helst, att du är superorolig, böna och be. Ganska ofta har de små tider som de kan klämma in lite extra på. 

  • mammatill6

    förmodligen behöver barnet bara glasögon. Exakt så va det för min dotter. Började skela från en dag till nästa. Röntgades och inget hittades. Såg väldigt dåligt.

  • Glinda från Oz

    Det blev så för min kompis dotter. Det var någon form av synfel hon fick ha en lapp för ena ögat under en period, hon fick senare glasögon. Hon är en fullt frisk 10- åring idag. Hon skelar fortfarande lite och hon kommer troligtvis behöva glasögon resen av sitt liv men hon ser perfekt med dem. 

  • jajje
    Glinda från Oz skrev 2022-06-17 17:13:19 följande:

    Det blev så för min kompis dotter. Det var någon form av synfel hon fick ha en lapp för ena ögat under en period, hon fick senare glasögon. Hon är en fullt frisk 10- åring idag. Hon skelar fortfarande lite och hon kommer troligtvis behöva glasögon resen av sitt liv men hon ser perfekt med dem. 


    Ja jag hoppas verkligen att det är så gällande min son, men han har ofta om dagarna olika stora pupillerna vilket oroar mig. 
  • jajje
    mammatill6 skrev 2022-06-17 17:06:58 följande:

    förmodligen behöver barnet bara glasögon. Exakt så va det för min dotter. Började skela från en dag till nästa. Röntgades och inget hittades. Såg väldigt dåligt.


    Hur gammal var hon då och hade hon lika stora pupiller ibland? Var ni också hos ögonläkaren?
  • jajje
    Fliselisan skrev 2022-06-16 20:32:13 följande:

    Kan ni åka till en ögonakut och få saken undersökt? Annars ring ögonläkaren, säg att ni kan komma precis när som helst, att du är superorolig, böna och be. Ganska ofta har de små tider som de kan klämma in lite extra på. 


    Jag har redan ringt ögonläkaren och dom kan inte klämma in oss, nu är det ju inte långt kvar till 4 juli men det är otroligt jobbigt att vara så orolig hela tiden. 
  • jajje
    SurrrHommel skrev 2022-07-15 09:56:18 följande:

    Hej TS!
    känner igen symptomen..

    Hur har det gått för er tro?  // {#emotions_dlg.flower}


    Vi var hos läkaren men min son var trött ledsen så läkaren blev irriterad och skickade hem oss, sa att han är för liten för undersökning och att vi skulle vänta tre månader. Vilket för mig är helt sjukt, jag sa emot och stod på mig men det hjälpte inte. När jag kom hem ringde jag till ett annat sjukhus som ska ta emot oss såfort dom har en tid då det verkar vara svårt under semestertider. Så ledsen och trött på alltihop. ????
Svar på tråden Jätteorolig mamma