• Anonym (orolig)

    Min 7åring får inte komma hem för socialjouren..

    Detta är en lång historia men jag ska försöka sammanfatta allt kort.
    Jag har tre barn i åldrarna 7,13 och 14.
    Är just nu ensamsamstående efter att mitt ex misshandlade mig och hotade mig o.s.v. 
    Efter misshandeln blev ju självklart soc inblandade och jag har gått till dem massor med gånger.
    Mitt ex och jag har ett gemensamt barn, alltså 7-åringen och de andra två med en annan man.
    Jag har efter allt som varit haft mycket ångest och sökt hjälp men inte fått något som hjälper mot min störda sömn (sover max 4 timmar per natt) o.s.v.
    Igårfick jag ett migränanfall utan dess like så att jag blev helt sängliggande. Då deras är sommarlov lät jag min yngsta bara ute och leka på gården för att vädret var fint. Helt plötsligt kommer en kvinna hem och frågar om han får sova hos dem (hon är mamma till en klasskompis till honom) och jag säger såklart ja då jag mår skit av migrän.
    Imorse blir jag uppringd av socialjouren då denna kvinna 
    varit orolig för honom för att jag "verkat" väck och får dessutom reda på att hon varit i mitt hem när jag sovit av utmattning! Är jag dum som tycker att det är konstigt att detta är fel? Jag har alltid tagit hand om mina barn och igår tog migränen och sömnbristen ut sin rätt.. Jag är så orolig för var detta ska leda och socialjouren här lyssnar inte på mig.
    Är jag dum eller ska man neka ett barn att vara hemma hos sin mamma (när hon dessutom inte har ett pågående migränanfall längre)
    Blir så orolig ????

  • Svar på tråden Min 7åring får inte komma hem för socialjouren..
  • Anonym (Erfaren)
    Anonym (Pea) skrev 2022-06-23 06:46:21 följande:

    Vi vet snarare att TS inte är en normal mamma. Hon är en mamma som nyligen blivit utsatt för allvarliga brott. Våld och hot från barnets pappa. Vi vet inte heller hur pass utsatta barnen blev för detta. Vem som helst skulle behöva stöd i hennes situation. 


    TS, hur går det för er? 


    Menar du att hennes utsatthet gör henne onormal alltså?
    Ok...
  • Anonym (Pea)
    Anonym (Erfaren) skrev 2022-06-23 08:16:07 följande:
    Menar du att hennes utsatthet gör henne onormal alltså?
    Ok...

    Ja, det är, som tur är, onormalt att bli slagen och hotad av sitt barns far. Skribenten (S) vill få det till att hon är lite vanligt sliten. Så är det inte. Hon är ett brottsoffer för våld i nära relation. Eventuellt är det omhändertagna barnet också det (barnfridsbrott). Under såna omständigheter kan man inte ge råd med utgångspunkt från att hon bara har lite sömnbrist. Det är att förminska det hon utsatts för något enormt. 

  • Anonym (S)
    Anonym (Pea) skrev 2022-06-23 08:23:38 följande:

    Ja, det är, som tur är, onormalt att bli slagen och hotad av sitt barns far. Skribenten (S) vill få det till att hon är lite vanligt sliten. Så är det inte. Hon är ett brottsoffer för våld i nära relation. Eventuellt är det omhändertagna barnet också det (barnfridsbrott). Under såna omständigheter kan man inte ge råd med utgångspunkt från att hon bara har lite sömnbrist. Det är att förminska det hon utsatts för något enormt. 


    Du kanske ska sluta uttala dig om vad andra menar!! Demon
  • Anonym (Pea)
    Anonym (S) skrev 2022-06-23 09:33:47 följande:
    Du kanske ska sluta uttala dig om vad andra menar!!  // Demon
    Om någon missuppfattat vad du skrivit är det betydligt mer konstruktivt att förklara istället för att gnälla och bli sur. Jag såg inget i inlägget nedan om att TS är/har varit utsatt för våld och hot. Alltså utgick jag från att du ansåg det vara oviktigt.
    Anonym (S) skrev 2022-06-20 20:31:38 följande:
    Ja vi får ju utgå från det vi vet, och det är en rätt normal men utsliten mamma som sover alldeles för lite och just för en enda gångs skull fått migrän, och en rejäl sådan 
  • Anonym (Hmmm.. ...)

    Om ts inte får hem sitt barn blir hon dubbelt bestraffad. Jäkla Soc, HJÄLP henne istället. Hon har lidit nog. Ge henne Imovane så hon får sova och eventuellt en stödfamilj till 7 åringen så hon får lite andrum.

  • Anonym (Erfaren)
    Anonym (Pea) skrev 2022-06-23 08:23:38 följande:

    Ja, det är, som tur är, onormalt att bli slagen och hotad av sitt barns far. Skribenten (S) vill få det till att hon är lite vanligt sliten. Så är det inte. Hon är ett brottsoffer för våld i nära relation. Eventuellt är det omhändertagna barnet också det (barnfridsbrott). Under såna omständigheter kan man inte ge råd med utgångspunkt från att hon bara har lite sömnbrist. Det är att förminska det hon utsatts för något enormt. 


    Du påstår att ts inte är normal för att hon utsatts för våld.
    Jag skulle säga att det är situationen hon levt i som är onormal. 
  • Anonym (Erfaren)
    Anonym (Kimchi) skrev 2022-06-29 10:16:28 följande:

    Hallå TS! 


    Vill du uppdatera? 


    Varför skulle hon göra det, så ansatt av gamar som hon varit?
  • Anonym (Kimchi)
    Anonym (Erfaren) skrev 2022-06-29 10:26:08 följande:
    Varför skulle hon göra det, så ansatt av gamar som hon varit?

    Ja gamarna som säger att ljuga och stryka socialtjänsten medhårs. Mamman mår skit pga sin relation. Där behöver hon stöd. Hon behöver också stöd i sin föräldraroll. Det är troligen så att socialtjänsten varit inkopplad tidigare. Annars skulle inte grabben omedelbart bli jourplacerad. Sannolikt var den här incidenten droppen. 


    Hon uppdaterat mig inte för hon har fått tagit itu med både det ena och det andra. Önskar henne lycka till. Att hon får ett stabilt mående och en väl fungerande familj. 

  • Anonym (Erfaren)
    Anonym (Kimchi) skrev 2022-06-29 19:07:14 följande:

    Ja gamarna som säger att ljuga och stryka socialtjänsten medhårs. Mamman mår skit pga sin relation. Där behöver hon stöd. Hon behöver också stöd i sin föräldraroll. Det är troligen så att socialtjänsten varit inkopplad tidigare. Annars skulle inte grabben omedelbart bli jourplacerad. Sannolikt var den här incidenten droppen. 


    Hon uppdaterat mig inte för hon har fått tagit itu med både det ena och det andra. Önskar henne lycka till. Att hon får ett stabilt mående och en väl fungerande familj. 


    Det är din gissning.
    Bra så.
Svar på tråden Min 7åring får inte komma hem för socialjouren..