• Samiii

    RD8

    Jag gjorde misstaget att testa med en 2-dagars idag. Solklart minus.. och nu ger jag omedvetet upp.. solskenshistorier?

  • Svar på tråden RD8
  • Mummy Shark
    Villblimamma skrev 2022-07-24 14:34:03 följande:
    Jag är på ruvardag 3 idag. Känner absolut ingenting ???? testade igår på dag 2 såklart negatvit , jag har en 6 dagars blastycost , känns som att denna gång är det också kört ????
    Fast att testa på dag 2 är ju t.o.m. ännu tokigare än att testa på dag 5! Skrattande (Vad lätt det är att vara rationell åt andra. Flört)
    Jag har också en sex-dagars blastocyst. Jag har läst att det (oftast) tar upp till fem dagar för embryot att fästa och om det gör det borde du kunna testa positivt tidigast dag 6, eller hur? Så tänker jag i alla fall. Och att inte ha några känningar alls är nog det vanligaste (framför allt om du tänker att det inte fäst än). Men som sagt är det lättare att vara rationell när det gäller andra. Jag önskar att jag inte hade några känningar eftersom jag tolkar alla mina symtom (kan lägga till en liten rosa flytning till molvärken nu) som tecken på begynnande mf. 
     
    När är det sagt att du ska testa då?
  • Villblimamma
    Mummy Shark skrev 2022-07-24 14:54:57 följande:
    Fast att testa på dag 2 är ju t.o.m. ännu tokigare än att testa på dag 5! Skrattande (Vad lätt det är att vara rationell åt andra. Flört)
    Jag har också en sex-dagars blastocyst. Jag har läst att det (oftast) tar upp till fem dagar för embryot att fästa och om det gör det borde du kunna testa positivt tidigast dag 6, eller hur? Så tänker jag i alla fall. Och att inte ha några känningar alls är nog det vanligaste (framför allt om du tänker att det inte fäst än). Men som sagt är det lättare att vara rationell när det gäller andra. Jag önskar att jag inte hade några känningar eftersom jag tolkar alla mina symtom (kan lägga till en liten rosa flytning till molvärken nu) som tecken på begynnande mf. 
     
    När är det sagt att du ska testa då?

    Vi har testdag den 5 augusti:) ja, det är tokigt att testa så tidigt, jag har två barn sen tidigare genom Ivf. Bägge barnen visade stark positiv på dag 2. 


    jag har kört med naturligcykel förresten 

  • Mummy Shark
    Villblimamma skrev 2022-07-24 15:31:15 följande:

    Vi har testdag den 5 augusti:) ja, det är tokigt att testa så tidigt, jag har två barn sen tidigare genom Ivf. Bägge barnen visade stark positiv på dag 2. 


    jag har kört med naturligcykel förresten 


    Men vad skönt, då vet du att det funkar med din kropp i alla fall.

    Jag har bara bara barn genom naturlig befruktning sedan tidigare så jag har hittills inga egna positiva erfarenheter av ET. Det är ju ganska mycket som är annorlunda trots allt, medicineringen är bara en sak. Hur kommer min kropp att reagera? 

    Hur gamla är dina barn och är behandlingarna gjorda på samma ställe?
  • Villblimamma
    Mummy Shark skrev 2022-07-24 17:27:57 följande:
    Men vad skönt, då vet du att det funkar med din kropp i alla fall.

    Jag har bara bara barn genom naturlig befruktning sedan tidigare så jag har hittills inga egna positiva erfarenheter av ET. Det är ju ganska mycket som är annorlunda trots allt, medicineringen är bara en sak. Hur kommer min kropp att reagera? 

    Hur gamla är dina barn och är behandlingarna gjorda på samma ställe?

    Mina barn är 8 och 4. Nej ni valde vi en annan klinik , nu försöker jag med en annan partner. 


    Det här är våran andra försök , jag blir bara stressad över att denna gång ska vi bli besvikna igen ?.
    det vill man inte, min partner vill så gärna att vi ska ha ett barn tillsammans 

  • Mummy Shark
    Villblimamma skrev 2022-07-24 19:08:57 följande:

    Mina barn är 8 och 4. Nej ni valde vi en annan klinik , nu försöker jag med en annan partner. 


    Det här är våran andra försök , jag blir bara stressad över att denna gång ska vi bli besvikna igen ?.
    det vill man inte, min partner vill så gärna att vi ska ha ett barn tillsammans 


    Då har vi väldigt liknande situationer. Glad

    Håller tummarna för oss båda två!!! 
  • Villblimamma
    Mummy Shark skrev 2022-07-24 19:21:32 följande:
    Då har vi väldigt liknande situationer. Glad

    Håller tummarna för oss båda två!!! 

    Hur brukar dina dagar se ut ? Lever som vanligt? 


    själv har jag försökt ta det lugnt så mycket jag kan , det är svårt när man har barn att kunna ta det lugnt men jag försöker så gott jag kan. 

  • Mummy Shark
    Villblimamma skrev 2022-07-24 19:36:12 följande:

    Hur brukar dina dagar se ut ? Lever som vanligt? 


    själv har jag försökt ta det lugnt så mycket jag kan , det är svårt när man har barn att kunna ta det lugnt men jag försöker så gott jag kan. 


    Försöker vila lite mer och tänker mer på vad jag äter. Har googlat på vad som är bra och inte bra att äta vid ET - hur vetenskapligt det är vet jag inte men är man desperat så. Skrattande Har inte heller tränat något sedan ET. Doktorn på kliniken sade att man kunde göra det men jag har hittat artiklar som säger motsatsen så då tänker jag att doktorn inte kommer att ge mig några nya barn om hon har fel, så jag tar det säkra före det osäkra. Kortare promenader men inget annat.

    Du då?
  • Villblimamma
    Mummy Shark skrev 2022-07-24 19:48:42 följande:
    Försöker vila lite mer och tänker mer på vad jag äter. Har googlat på vad som är bra och inte bra att äta vid ET - hur vetenskapligt det är vet jag inte men är man desperat så. Skrattande Har inte heller tränat något sedan ET. Doktorn på kliniken sade att man kunde göra det men jag har hittat artiklar som säger motsatsen så då tänker jag att doktorn inte kommer att ge mig några nya barn om hon har fel, så jag tar det säkra före det osäkra. Kortare promenader men inget annat.

    Du då?
    Jag brukar typ bara laga nåt till barnen , städa efter lite annars ingenting mer än så , idag varit på park med mina barn och lite på promenad Skrattande
  • Mummy Shark

    Och så pratar jag med magen förstås! Tänker att det är som med blommor, att de växer om man pratar med dem! Glad Och så vill jag att den ska veta att den inte är ensam.

    Är jag dum i huvudet om jag testar igen imorgon? Minus Plus

  • Villblimamma
    Mummy Shark skrev 2022-07-24 21:09:24 följande:

    Och så pratar jag med magen förstås! Tänker att det är som med blommor, att de växer om man pratar med dem! Glad Och så vill jag att den ska veta att den inte är ensam.

    Är jag dum i huvudet om jag testar igen imorgon? Minus Plus


    När har du BIM ? Jag har den 1 . Tänker om jag inte får mens den 1 då ska testa 2 . 


    jag brukar också prata att om hur mycket vi längtar och älskar vår lillan Drömmer

  • Mummy Shark
    Villblimamma skrev 2022-07-25 06:02:49 följande:

    När har du BIM ? Jag har den 1 . Tänker om jag inte får mens den 1 då ska testa 2 . 


    jag brukar också prata att om hur mycket vi längtar och älskar vår lillan Drömmer


    Jag höll mig från att testa imorse, det hade ju varit så skönt att få ett plus men jag vet hur bedrövad jag blev igår efter minuset så det är inte värt det. Testar nog imorgon igen.

    Jag har BIM idag men enligt andra här i forumen gör medicinerna jag äter (Estrofem och/eller Utrogest) att mensen inte kommer igång. Om jag förstått det rätt alltså!!! Du kanske vet?
    Min klinik har inte riktigt förklarat det (heller) så jag får leta egen information. (De svarar inte ens på mail just nu - fast vi är mitt uppe i en behandling.)
  • Villblimamma
    Mummy Shark skrev 2022-07-25 08:19:10 följande:
    Jag höll mig från att testa imorse, det hade ju varit så skönt att få ett plus men jag vet hur bedrövad jag blev igår efter minuset så det är inte värt det. Testar nog imorgon igen.

    Jag har BIM idag men enligt andra här i forumen gör medicinerna jag äter (Estrofem och/eller Utrogest) att mensen inte kommer igång. Om jag förstått det rätt alltså!!! Du kanske vet?
    Min klinik har inte riktigt förklarat det (heller) så jag får leta egen information. (De svarar inte ens på mail just nu - fast vi är mitt uppe i en behandling.)

    Bättre så , man blir sååå besviken att inte se efterlängtade plusen Rynkar på näsan Jag har ingen aning om medicinerna som du har nämnt:( tråkigt att kliniken inte svarar . 


    Testa imorgon och se , jag har lovat mig om att väntar fram till den 2 augusti ;) fast det känns så jobbigt och långt bort :(

  • Mummy Shark
    Villblimamma skrev 2022-07-25 08:37:00 följande:

    Bättre så , man blir sååå besviken att inte se efterlängtade plusen Rynkar på näsan Jag har ingen aning om medicinerna som du har nämnt:( tråkigt att kliniken inte svarar . 


    Testa imorgon och se , jag har lovat mig om att väntar fram till den 2 augusti ;) fast det känns så jobbigt och långt bort :(


    Äter inte du några mediciner då?
  • Villblimamma
    Mummy Shark skrev 2022-07-25 08:41:09 följande:
    Äter inte du några mediciner då?
    Nej , jag äter ingenting, jag använder inte heller någon vagitorie , Jag har kört ostimulerad på naturligcykel, jag fick inga hormon sprutor å sånt :)

    fick du med stimulerad cykel ? Använder du någon vaggis? 
  • Mummy Shark
    Villblimamma skrev 2022-07-25 11:15:55 följande:
    Nej , jag äter ingenting, jag använder inte heller någon vagitorie , Jag har kört ostimulerad på naturligcykel, jag fick inga hormon sprutor å sånt :)

    fick du med stimulerad cykel ? Använder du någon vaggis? 
    Oj, nu blir jag jättekonfunderad. Är det egna ägg? För i så fall trodde jag man "måste" ha en massa sprutor, så de kan plocka många ägg.
    Jag har tagit all tänkbar medicin, i både, sprutform, tablettform och vaggisar. Hållit på med det i snart ett år nu och jag är väldigt restriktiv med mediciner annars, tycker att min kropp brukar klara det mesta själv. Har text mens som en klocka, ägglossar varje månad etc. Så det känns inte bra med alla dessa piller. Undrar om det inte kan vara just dem som gör att det inte går vägen ibland...?
    Bara tanken på att man kan klara sig utan...!
    Är det vanligt?
  • Villblimamma
    Mummy Shark skrev 2022-07-25 11:48:29 följande:
    Oj, nu blir jag jättekonfunderad. Är det egna ägg? För i så fall trodde jag man "måste" ha en massa sprutor, så de kan plocka många ägg.
    Jag har tagit all tänkbar medicin, i både, sprutform, tablettform och vaggisar. Hållit på med det i snart ett år nu och jag är väldigt restriktiv med mediciner annars, tycker att min kropp brukar klara det mesta själv. Har text mens som en klocka, ägglossar varje månad etc. Så det känns inte bra med alla dessa piller. Undrar om det inte kan vara just dem som gör att det inte går vägen ibland...?
    Bara tanken på att man kan klara sig utan...!
    Är det vanligt?
    vid äggplock fick jag också hormoner sprutor men nu vid Fet återföring fick jag inte någon hormon spruta eller vaggisar, utan jag fick vänta min mens , efter mensen körde jag med ägglossningstester , när jag fick min ägglossning då ringde till kliniken, efter 6 dagar från ÄL så satte de in ett embryo som var 6 dagars odlat . När man kör ostimulerad men naturlig ÄL då får man ingen Vaggis heller 
    Mummy Shark skrev 2022-07-25 11:48:29 följande:
    Oj, nu blir jag jättekonfunderad. Är det egna ägg? För i så fall trodde jag man "måste" ha en massa sprutor, så de kan plocka många ägg.
    Jag har tagit all tänkbar medicin, i både, sprutform, tablettform och vaggisar. Hållit på med det i snart ett år nu och jag är väldigt restriktiv med mediciner annars, tycker att min kropp brukar klara det mesta själv. Har text mens som en klocka, ägglossar varje månad etc. Så det känns inte bra med alla dessa piller. Undrar om det inte kan vara just dem som gör att det inte går vägen ibland...?
    Bara
  • Mummy Shark
    Hjärta
    Villblimamma skrev 2022-07-25 12:23:01 följande:

    Nu har jag testat med Ägglossnings stycka , visar två starka positiv :) jag kan inte ha ÄL då jag hade för 10 dagar sedan , jag har hört att om man är gravid , kan ägglossnings sticka också visa posiriv :) 
    vågar inte testa med vanlig graviditetstest :( 
    lovat mig vänta fram till 2 augusti. 


    men min ägglossnings test är två starka streck , så stark var det inte ens vid min ägglossning :)


    Men åh, vad härligt!!! Vet inte om man törs säga grattis men alla goda tecken är ju bra, eller hur?! Så GRATTIS!!!
    Själv har jag inte testat mer men jag har så ont så det KAN inte vara bra. Är helt inställd på att det inte funkat. 


    Sedan har jag läst - de här forumen är ju bra för mycket men ibland späder de snarare på rädslor och farhågor. Jag hade fått för mig (kliniken påstår) att de har 80% levande födslar, men läser man internationelL statistik är det 35-40%. Viss skillnad. Kliniken säger också att de flesta lyckas på andra försöket. Men Sedan läser man om de som gjort mer än 10, bytt klinik flera gånger, och en del som aldrig lyckas. 


    Känner mig lite uppgiven och förstår inte hur folk orkar.  Jag hoppas SÅ att det går vägen för dig nu!!!

  • Mummy Shark
    Villblimamma skrev 2022-07-26 11:02:44 följande:

    Hur går det för dig? 


    jag tog ett graviditetstest till sist Rynkar på näsan blank negativt :( fast hade lovat att inte göra det men kunde inte låta bli :( 
    besviken och arg bara . 


    hur går det för dig ? Tog du ny test ? Jag är på ruvardag 5 idag. 


    Det är fortfarande tidigt för dig! Jag har läst om massor (de flesta?) som testar negativt nära inpå TD och sedan går det vägen ändå. Jag tror på dig! Glad Jag testade igen imorse - hade tänkt göra det, kör varannan dag Glad och det var negativt igen. Gråter  Var dock väldigt inställd på det och är redan mentalt på nästa försök. Tänker att nu justerar de medicinen lite och så funkar det nästa gång. Och att det blir som det är tänkt att bli. Gick det inte nu så var det ju inte den här bebisen vi skulle ha. 


    Hade en kemisk graviditet före min förstfödda som stannade av och det var jag ledsen för då men hade det blivit barn den gången hade jag ju aldrig fått min son och den killen är centrum i mitt universum. Hjärta


    Så vilken tur liksom, att det blev han. Så försöker jag iaf tänka för egen del, att vi kommer att få det barn det är meningen att vi ska ha. Och att de riktigt bra sakerna i livet kräver lite mer ansträngning. 


    Det jobbiga är väl att inte veta om det blir något barn alls. Har läst om folk här som ger upp efter år av försök, och det vet jag inte om jag hade fixat!

    Men än är vi inte där!!! Solig

  • Mammy2
    Mummy Shark skrev 2022-07-28 14:48:05 följande:

    Testade negativt idag på TD. Gråter Hur går det för dig?


    Ruvardag 13 negativt med blastycost, är BIM plus 3 . Ingens mens än och finns ingen tecken på det heller :(
Svar på tråden RD8