• Torna

    Nyfödd höst/vinterkläder tips?

    Hej!

    Är nog ute i ganska god tid då vi väntar bebis i månadsskiftet september/oktober. Tänkte börja köpa lite bebiskläder till de första månaderna men blir väldigt osäker på behovet under höst/vinter för nyfödd.

    Vill passa på att handla lite på reor nu och det mesta som reas ut är ju kortärmade boddys. Är det någon mening med att köpa kortärmat till nyfödd under den tiden på året? Eller är det bara långärmat som gäller? Innertemperaturen hos oss den tiden på året brukar vara mellan 18-21 grader. Känner mig lite korkad som frågar, men men!

    Övriga klädtips mottages också gärna!

  • Svar på tråden Nyfödd höst/vinterkläder tips?
  • Sockerikaffet

    Jag tyckte helt klart att det var bättre med långärmat första vintern. Annars behöver man ha kofta/tröja och det blir lite knöligt på en liten bebis. Min
    är född i början av september. Jag skulle satsa på långärmat i de minsta storlekarna. 

  • Anonym (Bäbisar)

    Långärmade pjamasar är bäst. Även långärmade bodies funkar ju inne. 

  • Torna

    Tack för era svar!
    Då satsar jag på långärmat! :)

  • Alexi

    Köp inte massor i förväg. Du vet inte i vilken takt just din bebis kommer växa. Så har man kläder som är helt fel modell för årstiden när de passar. Min dotter fick tex kortärmade bodys i en storlek hon bara hade under vinterhalvåret, blev inte använda alls. 

    Om du är lite aktiv på FB osv i ditt närområde lär du kunna få säckvis med bebiskläder till skänks och så kan du köpa fina nya kläder på ordinarie pris om du vill ha något speciellt. 

Svar på tråden Nyfödd höst/vinterkläder tips?