• Fri 1 Jul 2022 10:04
    3843 visningar
    3 svar
    3
    3843

    Gå ner i vikt

    Väger ca 98 kilo Och jag vill gå ner till 84 kg. (Framför allt bli av med min mage) 

    tips? Nu när det är fint väder ska jag jogga 2-4 km varannan dag. Helt otränad sedan ett år tillbaka 

    vad har du för tips? :)

  • Svar på tråden Gå ner i vikt
  • Fri 1 Jul 2022 18:05
    #1

    Äta mindre mat. Minskar man på kaloriintaget går man ner i vikt. De sedvanliga råden som att slopa läsken, bullarna och chipsen.

  • Sat 2 Jul 2022 12:07
    #2

    Att jogga 2-4 kilometer som helt otränad är så gott som omöjligt. Ta promenader mellan 30-60 minuter. Mycket bättre.
    mitt tios är
    skaffa lifesum app och räkna hur mycket du äter, dvs du ska ha kaloriunderskott
    skaffa aktivitietsklocka typ fitbit eller liknande som räknar dina steg fettförbränning mm
    gå promenader varannan eller ca 5 g vecka. 


    utöver det byt ut dina cravings mot bättre alternativ och ät proteinrikt och fiberrik  kost. Dvs kött och grönsaker i princip. Om du gillar glass byt ut mot proteinglass. Godis mot bär eller sockerfritt godis. Chips mot proteinrikare alternativ som linsbågar mm. 


    allt handlar ju även om mängden av godsaker och det kan du med hjälp av en köksvåg och lifesum lätt få koll på. 

Svar på tråden Gå ner i vikt