• Livet är en strid
    Mon 4 Jul 2022 15:20
    4818 visningar
    27 svar
    -2
    27
    4818

    Jag mår inte bra!

    Hej jag är en man på 44 som nyligen fått i mitt ansikte att man sambo ska lämna mig efter 15år.
    Vi har två gemensamma barn.
    Detta är absolut det tyngsta som har hänt mig i hela mitt liv, då har jag ändå lite på det cv.t redan.
    Till saken hör oxå att jag ska bo med henne i 2 månader till, tills hon får sin nya lägenhet.
    Har redan bott ihop ca 1,5 efter beskedet.
    Jag är arg, besviken o ledsen om vart annat o jag kan inte hantera detta.

    Från ingenstans har hon blivit så kaxig o bryr sig bara om sig själv o sina värderingar.
    Redan tagit av sig ringen, börja klä sig mer utmande, så jävla bekräftelse kåt,ytlig
    Jag blir galen på detta, och jag mår så sjukt dåligt o vet inte vart jag ska ta vägen.Har inte massa vänner som trösta mig, är av arten som tycker det är rätt skönt att inte ha massa vänner som man måste passa upp på hela tiden.Hjälp mig!
    Har fokuserat helt på mina barn o familj.

  • Svar på tråden Jag mår inte bra!
  • Anonym (oOo)
    Mon 4 Jul 2022 16:46
    #11
    Gameofthrones skrev 2022-07-04 16:24:52 följande:
    Jag tror att hon är i en skilsmässofas. (hon har väl hållt denna inom sig ett tag)

    Jag tror att hon är i en sådan frihet att göra som man vill. 

    Vet du vad sköt ditt hon sköter sitt. 

    Man har sin klädstil oavsett tillsammans eller separerade. 

    Men förstår dig om klädsel. Man ska klä sig mer klass. Jag kommer att alltid hå fina klänningar Christian Louboutin skor, klänningar med klass oavsett färga håret etc etc. Så har jag nog sett ut i alla år. Färgstark. 
     Klä sig med klass. Ja, jag säger då det...

    Man ska ingenting med sin klädsel förutom att klä sig som man vill och trivs med.  Så sköt du dina klädsel så sköter vi andra vår.
  • Anonym (Fokus­)
    Mon 4 Jul 2022 17:15
    #12

    Något har hon saknat i er relation och det är nu det som ger sig uttryck med att prova en ny stil osv. Kanske hon har anpassat sig efter ditt tycke i många år och nu fått nog. Hon är faktiskt vuxen och får göra vad hon vill och kommentarer från dig kommer bara göra att er framtida relation blir lidande. Visa respekt och var tyst med dina åsikter på det planet.

    Fokusera på annat, vad har du saknat? Vad vill du göra om du inte lever med henne? Hitta något och sikta emot. Hitta annat och tänka på tills hon har flyttat.

    hennes beslut kan du inte ändra på och ingen vill väl leva med någon som inte vill vara med en?

  • Livet är en strid
    Mon 4 Jul 2022 17:17
    #13
    -3

    Ni fattar ingenting det hör man ju långa vägar, nått enstaka här o va har ni skrivit vettigt.
    Och jo klär man sig o ser ut som ett jävla leder då ska man oxå få höra det.
    För det är så jävla vidrigt hur ni kvinnor beter er, det duger fan inte att ha en egen man som bekräftar er dagligen ,nä man måste vara så ytlig o ha 2 ton smink tänka på.kläderna, ska va tajt mm, stå framför spegeln 2 timmar innan man kan köpa en mjölk på copp som tar 1 minut osv osv.
    Har man barn dessutom så ska man fan ha mer vett i huset en att klä sig som en fjortis brud när man är så pass gammal, riktigt osmakligt.
    Och det tjejer inte fattar är ju mer de kladdar ,ju mer de sabbar.
    Läppar, fixa rynkor, sillisar osv osv osv går så jävla fet bort, är så.patetiakt så jag svimmar.
    Är dom så jävla fula att man måste göra sig till så mycket r att försöka få upp.ärksamhet då äre ju nå som är gravt fel, bättre att gå till psykolog o reda ut sina inre problem.
    Men åter till att man måste göra sig till för andra män.
    Är man i ett förhållande så ska man inte vara ett jävla leder till tjej o sitta på sms,insta ,fejan mm o flörta m andra män, kollegor mm.
    Otrogna äckliga piss luffare är det värsta slags människor som finns, ljuga, gå bakom ryggen o spotta på sin partner.
    Det är så jävla fult det bara går att bli.
    Man lämnar först sen kan man göra va fan man nu ska göra .
    Och det är åt båda håll.
    Och nej hon lämnar mig knappast för att jag kallat henne leder nu på slutet , är ju hon själv som klär sig som ett så......
    Detta är baserat på annat, grunder som hon ens inte kan argumentera .
    När jag frågar varför så finns inga vettiga svar.
    Hon likt så många andra idioter tror att gräsmattan är grönare på andra sidan.
    Man slänger inte bort 15år ,huxflux utan att testa alla alternativ, det är naivt o respektlöst speciellt mot barna.
    Men mot hela förhållandet.
    Och hon har nytt boende men kan ej flytta nu  utom om ca 2 månader.
    Kul o umgås o levande den idioten nu inom samma tak, en person som fullständigt krossar mitt liv.
    Och till er som säger tyck inte synd om dig själv ,gå vidare mm mm ni vet fan inte vad ni pratar om, eller har inte upplevt detta.
    Så enkelt funkar det inte.
    Och tycka synd om sig själv får man göra precis hur mycket man vill speciellt i denna situationen där inte jag har begått några felaktigheter alls.
    Men hon vill jävligt gärna äta min goda mat som jag tillagar varje dag, komma o sätta sig vid dukat bord, och kan fan ens inte säga tack för maten eller att det va gott osv.
    Hon ska alltså utnyttja mig i 2 månader till, innan hon ska spotta mig i ansiktet, jävligt fult gjort.
    Och som sagt börja vädra fatta innan man ens har lämnat det om något är BIG NO NO DELUX.
    Inte oki nånstans.
    Men 100% i detta fallet så är detta hennes förlust, för jag säger bara lycka till att hitta någon som står ut med alla hennes saker samt ha en egen kock i 15 år mm.
    Hitta nån som kan sätta på en o ge ytliga kommentarer osv är inte svårt för en tjej att hitta, men att hitta en man som jag som är full av romantik o kärlek mm ,dom växer inte på träd kan jag lova.
    Är kärleksfull o romantisk, är grym på att laga mat, bakar,städar, fixar i trädgård mm.
    Hämta en likadan man, lycka till....
    Och återigen ang leder, näää inte så snällt sagt kanske.
    Men som man bäddar får man ligga o är inte så jag sprungit o sagt det i 15år direkt .
    Utan är nu i 1 månad som hon har börjat bete sig som ett o då får man ju höra det man är helt enkelt, inte svårare en så.
    Man kan lämna med respekt o stil, eller så kan man göra som hon o bete sig som ett stort jävla arsle, vara ego, visa noll respekt osv osv osv

  • Anonym (J)
    Mon 4 Jul 2022 18:23
    #14
    Livet är en strid skrev 2022-07-04 17:17:45 följande:

    Ni fattar ingenting det hör man ju långa vägar, nått enstaka här o va har ni skrivit vettigt.
    Och jo klär man sig o ser ut som ett jävla leder då ska man oxå få höra det.
    För det är så jävla vidrigt hur ni kvinnor beter er, det duger fan inte att ha en egen man som bekräftar er dagligen ,nä man måste vara så ytlig o ha 2 ton smink tänka på.kläderna, ska va tajt mm, stå framför spegeln 2 timmar innan man kan köpa en mjölk på copp som tar 1 minut osv osv.
    Har man barn dessutom så ska man fan ha mer vett i huset en att klä sig som en fjortis brud när man är så pass gammal, riktigt osmakligt.
    Och det tjejer inte fattar är ju mer de kladdar ,ju mer de sabbar.
    Läppar, fixa rynkor, sillisar osv osv osv går så jävla fet bort, är så.patetiakt så jag svimmar.
    Är dom så jävla fula att man måste göra sig till så mycket r att försöka få upp.ärksamhet då äre ju nå som är gravt fel, bättre att gå till psykolog o reda ut sina inre problem.
    Men åter till att man måste göra sig till för andra män.
    Är man i ett förhållande så ska man inte vara ett jävla leder till tjej o sitta på sms,insta ,fejan mm o flörta m andra män, kollegor mm.
    Otrogna äckliga piss luffare är det värsta slags människor som finns, ljuga, gå bakom ryggen o spotta på sin partner.
    Det är så jävla fult det bara går att bli.
    Man lämnar först sen kan man göra va fan man nu ska göra .
    Och det är åt båda håll.
    Och nej hon lämnar mig knappast för att jag kallat henne leder nu på slutet , är ju hon själv som klär sig som ett så......
    Detta är baserat på annat, grunder som hon ens inte kan argumentera .
    När jag frågar varför så finns inga vettiga svar.
    Hon likt så många andra idioter tror att gräsmattan är grönare på andra sidan.
    Man slänger inte bort 15år ,huxflux utan att testa alla alternativ, det är naivt o respektlöst speciellt mot barna.
    Men mot hela förhållandet.
    Och hon har nytt boende men kan ej flytta nu  utom om ca 2 månader.
    Kul o umgås o levande den idioten nu inom samma tak, en person som fullständigt krossar mitt liv.
    Och till er som säger tyck inte synd om dig själv ,gå vidare mm mm ni vet fan inte vad ni pratar om, eller har inte upplevt detta.
    Så enkelt funkar det inte.
    Och tycka synd om sig själv får man göra precis hur mycket man vill speciellt i denna situationen där inte jag har begått några felaktigheter alls.
    Men hon vill jävligt gärna äta min goda mat som jag tillagar varje dag, komma o sätta sig vid dukat bord, och kan fan ens inte säga tack för maten eller att det va gott osv.
    Hon ska alltså utnyttja mig i 2 månader till, innan hon ska spotta mig i ansiktet, jävligt fult gjort.
    Och som sagt börja vädra fatta innan man ens har lämnat det om något är BIG NO NO DELUX.
    Inte oki nånstans.
    Men 100% i detta fallet så är detta hennes förlust, för jag säger bara lycka till att hitta någon som står ut med alla hennes saker samt ha en egen kock i 15 år mm.
    Hitta nån som kan sätta på en o ge ytliga kommentarer osv är inte svårt för en tjej att hitta, men att hitta en man som jag som är full av romantik o kärlek mm ,dom växer inte på träd kan jag lova.
    Är kärleksfull o romantisk, är grym på att laga mat, bakar,städar, fixar i trädgård mm.
    Hämta en likadan man, lycka till....
    Och återigen ang leder, näää inte så snällt sagt kanske.
    Men som man bäddar får man ligga o är inte så jag sprungit o sagt det i 15år direkt .
    Utan är nu i 1 månad som hon har börjat bete sig som ett o då får man ju höra det man är helt enkelt, inte svårare en så.
    Man kan lämna med respekt o stil, eller så kan man göra som hon o bete sig som ett stort jävla arsle, vara ego, visa noll respekt osv osv osv



    Det är självklart superledsamt när det blir skilsmässa, helst när det främst är en som vill skiljas. Fruktansvärt sviken känner man sig och man vill bara att den andre ska vakna upp och fatta hur fel den gör.

    Men sanningen är den att du kan inte göra något mer än att försöka acceptera att det är så och försöka strunta i henne. Du kan inte påverka hur hon klär sig, att hon vill dejta etc...Mitt råd är att undvika att kommentera det, det gagnar inte dig och inte heller dina barn. Ödsla inte mer energi på henne.

    "Att hålla fast vid ilska är som att dricka gift och förvänta sig att den andre ska dö"

    Behöver du ventilera och älta, vilket är fullt normalt att göra så hitta nån utomstående. Kanske kan vara bra att få prata med någon t.ex kurator så att du kan få landa och komma vidare.

    Du kan ju alltid föreslå ansvar för barn och hem varannan vecka fram till att ni gått isär även boendemässigt. Varannan vecka hämtar hon, lagar mat, städar etc....

    Jag önskar dig lycka till
  • SaraL7­7
    Mon 4 Jul 2022 18:48
    #15

    Herregud, nu gick verkligen proppskåpet på gubbfan. Läskigt. Förstår nu ännu mer varför hon valt att lämna dig. Så sjukt osmakligt. Hon måste ha mått dåligt under större delen av er tid tillsammans, det är jag helt säker på givet vilket äckel du verkar vara.

  • Anonym (Värst­)
    Mon 4 Jul 2022 18:49
    #16

    Så här skriver du i en annan tråd på forumet:

    "Min tjej är snygg o jävligt många nästan alla män glor på henne precis hela tiden, och jag tycker det är jätte jätte jobbigt."

    Hur ska du ha det?

  • Mon 4 Jul 2022 19:26
    #17
    +3

    Ärligt talat TS tagga ner språket lite.
    Full förståelse för att det gör fruktansvärt ont.
    Hon har garanterat kommit längre i processen en dig och redan hunnit bearbeta detta. Du är fortfarande i chock.
    Att kalla någon öknamn eller påpeka någons klädsel är aldrig en bra ide. I synnerhet inte när det är mamman till dina barn.

    Det kommer en tid efter detta när ni kommer behöva samarbeta kring frågor som rör barnen.
    Håll din aggression inom dig.

    Du kallar henne kaxig men du nedvärderar henne med öknamn m.m?

    Försök att göra saker du mår bra av i stället.

    Var glad för tiden ni haft och för att hon gett dig den finaste gåvan man kan få nämligen era barn.

  • Mon 4 Jul 2022 20:59
    #18
    -1
    SaraL77 skrev 2022-07-04 18:48:37 följande:

    Herregud, nu gick verkligen proppskåpet på gubbfan. Läskigt. Förstår nu ännu mer varför hon valt att lämna dig. Så sjukt osmakligt. Hon måste ha mått dåligt under större delen av er tid tillsammans, det är jag helt säker på givet vilket äckel du verkar vara.


    Vi fattar att du inte sympatiserar med TS men du kan gärna låta bli att kalla honom gubbfan.
  • Anonym (L-M)
    Tue 5 Jul 2022 00:34
    #19
    Livet är en strid skrev 2022-07-04 15:42:37 följande:

    Tack kloka ord, man kan säga att hon beter sig inte jätte illa men ändå.
    Hon sa tex till mig igår att du är inte min längre så jag gör vad jag vill o klär mig hur jag vill.
    Jag påpekade att man som 36årig mamma inte beh klä sig som ett leder o visa magen osv.
    Hon har förvisso kropp, men jag anser inte att man klär sig så när man är 36år o har två barn.
    Och ännu mindre gör man det i läget vi befinner oss i nu, innan så har hon klätt sig hyfsat anständigt.
    Men sen beskedet så äre hela tiden korta kjolar,klänningar,genomskinliga kläder så man ser trosor, pattar osv.
    Nej jag är inte svartsjuk, jag bara tycker att man ska vara mer anständig o klä sig bättre.
    Det finns kjol o så finns det kjol om vi säger så, man behöver inte klä sig som en fjortis när man är 36år.
    Sen ska kan laga all mat till barna o henne tills hon drar, jag har förvisso skött det i 15år men nu känns det inte kul att beh slava åt henne, hon hjälper ju ens inte till, kan inte ens erbjuda att hacka sallad eller duka.
    Nu har hon tagit av sig ringen oxå ,varför så bråttom med det, jag fattar inte.
    Det är respektlöst, tycker hon pissar på hela vårat förhållande vi haft o allt vi gjort i 15år.
    Det känns så fruktansvärt tungt, jag känner helst för att bara dö om jag ska vara helt ärlig.
    Hon är ingen dålig mamma men vi har sjukt olika sätt att se saker på.
    Hon skämmer bort o säger ja till nästan allt, medan jag då får va den dumma som faktiskt sätter regler, säger nej till saker osv.
    Men det är ju sak samma nu, nu ska hon dra o hon bara går här o väntar på att få lämna mig.
    Det känns extremt extremt tungt, jag älskar henne och jag får panik när jag tänker på att vara själv hela dagarna ,tomt i sängen,inget att göra saker med längre.
    Känner mig ensammast på jorden just nu.
    Har panik, jag vet att hon kommer börja springa på aw, ränna runt o köpa kläder som hon aldrig and förut, klä sig som hon ej gjort förut, förmodligen skriva och umgås med massa män oxå o antagligen göra annat oxå.
    Blir sååååå ledsen o gråter ihjäl mig av detta, kan inte hantera detta som sagt


    Jo, du är svartsjuk. Men det är kanske inte så konstigt. Kan ingen av er hitta ett annat tillfälligt boende under de 2 sista månaderna? Förstår att det är jobbigt att bo under samma tak när det är den andre som vill lämna och så tydligt visar att hon gått vidare. 

    Du borde prata med någon trots att du inte vill. På VC finns kuratorer att prata med. Präst kan man också prata med.
  • Anonym (Osmak­ligt beteen­de av ts.)
    Tue 5 Jul 2022 00:46
    #20
    +1

    Vad vill du ha hjälp med?  Applåder för att du kallar henne luder och idiot? 
    Varför ska hon ha ringarna på sig när ni inte är ett par längre? 

    Å du är så fruktansvärt svartsjuk att det skriker om det.

  • Anonym (L-M)
    Tue 5 Jul 2022 00:46
    #21
    +2
    Livet är en strid skrev 2022-07-04 17:17:45 följande:

    Ni fattar ingenting det hör man ju långa vägar, nått enstaka här o va har ni skrivit vettigt.
    Och jo klär man sig o ser ut som ett jävla leder då ska man oxå få höra det.
    För det är så jävla vidrigt hur ni kvinnor beter er, det duger fan inte att ha en egen man som bekräftar er dagligen ,nä man måste vara så ytlig o ha 2 ton smink tänka på.kläderna, ska va tajt mm, stå framför spegeln 2 timmar innan man kan köpa en mjölk på copp som tar 1 minut osv osv.
    Har man barn dessutom så ska man fan ha mer vett i huset en att klä sig som en fjortis brud när man är så pass gammal, riktigt osmakligt.
    Och det tjejer inte fattar är ju mer de kladdar ,ju mer de sabbar.
    Läppar, fixa rynkor, sillisar osv osv osv går så jävla fet bort, är så.patetiakt så jag svimmar.
    Är dom så jävla fula att man måste göra sig till så mycket r att försöka få upp.ärksamhet då äre ju nå som är gravt fel, bättre att gå till psykolog o reda ut sina inre problem.
    Men åter till att man måste göra sig till för andra män.
    Är man i ett förhållande så ska man inte vara ett jävla leder till tjej o sitta på sms,insta ,fejan mm o flörta m andra män, kollegor mm.
    Otrogna äckliga piss luffare är det värsta slags människor som finns, ljuga, gå bakom ryggen o spotta på sin partner.
    Det är så jävla fult det bara går att bli.
    Man lämnar först sen kan man göra va fan man nu ska göra .
    Och det är åt båda håll.
    Och nej hon lämnar mig knappast för att jag kallat henne leder nu på slutet , är ju hon själv som klär sig som ett så......
    Detta är baserat på annat, grunder som hon ens inte kan argumentera .
    När jag frågar varför så finns inga vettiga svar.
    Hon likt så många andra idioter tror att gräsmattan är grönare på andra sidan.
    Man slänger inte bort 15år ,huxflux utan att testa alla alternativ, det är naivt o respektlöst speciellt mot barna.
    Men mot hela förhållandet.
    Och hon har nytt boende men kan ej flytta nu  utom om ca 2 månader.
    Kul o umgås o levande den idioten nu inom samma tak, en person som fullständigt krossar mitt liv.
    Och till er som säger tyck inte synd om dig själv ,gå vidare mm mm ni vet fan inte vad ni pratar om, eller har inte upplevt detta.
    Så enkelt funkar det inte.
    Och tycka synd om sig själv får man göra precis hur mycket man vill speciellt i denna situationen där inte jag har begått några felaktigheter alls.
    Men hon vill jävligt gärna äta min goda mat som jag tillagar varje dag, komma o sätta sig vid dukat bord, och kan fan ens inte säga tack för maten eller att det va gott osv.
    Hon ska alltså utnyttja mig i 2 månader till, innan hon ska spotta mig i ansiktet, jävligt fult gjort.
    Och som sagt börja vädra fatta innan man ens har lämnat det om något är BIG NO NO DELUX.
    Inte oki nånstans.
    Men 100% i detta fallet så är detta hennes förlust, för jag säger bara lycka till att hitta någon som står ut med alla hennes saker samt ha en egen kock i 15 år mm.
    Hitta nån som kan sätta på en o ge ytliga kommentarer osv är inte svårt för en tjej att hitta, men att hitta en man som jag som är full av romantik o kärlek mm ,dom växer inte på träd kan jag lova.
    Är kärleksfull o romantisk, är grym på att laga mat, bakar,städar, fixar i trädgård mm.
    Hämta en likadan man, lycka till....
    Och återigen ang leder, näää inte så snällt sagt kanske.
    Men som man bäddar får man ligga o är inte så jag sprungit o sagt det i 15år direkt .
    Utan är nu i 1 månad som hon har börjat bete sig som ett o då får man ju höra det man är helt enkelt, inte svårare en så.
    Man kan lämna med respekt o stil, eller så kan man göra som hon o bete sig som ett stort jävla arsle, vara ego, visa noll respekt osv osv osv


    Tar tillbaka det jag nyss skrev efter att ha läst det här obehagliga. Du ska inte snacka om respekt som inte visar henne någon respekt när du skriver så nedlåtande om henne och om andra kvinnor. Dra inte alla kvinnor över en kam! Förstår att du är arg och besviken över att hon lämnat dig men som du själv skriver; Som man bäddar får man ligga. Du verkar inte alltför härlig att vara med.

    Sant, jag har inte upplevt en separation men däremot dödsfall. 

    Du nämner knappt barnen. Allt handlar om DIG.
  • Anonym (Ajaj1­23)
    Tue 5 Jul 2022 00:47
    #22
    -1
    Livet är en strid skrev 2022-07-04 15:42:37 följande:

    Tack kloka ord, man kan säga att hon beter sig inte jätte illa men ändå.
    Hon sa tex till mig igår att du är inte min längre så jag gör vad jag vill o klär mig hur jag vill.
    Jag påpekade att man som 36årig mamma inte beh klä sig som ett leder o visa magen osv.
    Hon har förvisso kropp, men jag anser inte att man klär sig så när man är 36år o har två barn.
    Och ännu mindre gör man det i läget vi befinner oss i nu, innan så har hon klätt sig hyfsat anständigt.
    Men sen beskedet så äre hela tiden korta kjolar,klänningar,genomskinliga kläder så man ser trosor, pattar osv.
    Nej jag är inte svartsjuk, jag bara tycker att man ska vara mer anständig o klä sig bättre.
    Det finns kjol o så finns det kjol om vi säger så, man behöver inte klä sig som en fjortis när man är 36år.
    Sen ska kan laga all mat till barna o henne tills hon drar, jag har förvisso skött det i 15år men nu känns det inte kul att beh slava åt henne, hon hjälper ju ens inte till, kan inte ens erbjuda att hacka sallad eller duka.
    Nu har hon tagit av sig ringen oxå ,varför så bråttom med det, jag fattar inte.
    Det är respektlöst, tycker hon pissar på hela vårat förhållande vi haft o allt vi gjort i 15år.
    Det känns så fruktansvärt tungt, jag känner helst för att bara dö om jag ska vara helt ärlig.
    Hon är ingen dålig mamma men vi har sjukt olika sätt att se saker på.
    Hon skämmer bort o säger ja till nästan allt, medan jag då får va den dumma som faktiskt sätter regler, säger nej till saker osv.
    Men det är ju sak samma nu, nu ska hon dra o hon bara går här o väntar på att få lämna mig.
    Det känns extremt extremt tungt, jag älskar henne och jag får panik när jag tänker på att vara själv hela dagarna ,tomt i sängen,inget att göra saker med längre.
    Känner mig ensammast på jorden just nu.
    Har panik, jag vet att hon kommer börja springa på aw, ränna runt o köpa kläder som hon aldrig and förut, klä sig som hon ej gjort förut, förmodligen skriva och umgås med massa män oxå o antagligen göra annat oxå.
    Blir sååååå ledsen o gråter ihjäl mig av detta, kan inte hantera detta som sagt


    Verkar som om hon gått vidare redan nu, verkar vara betydligt snabbare och enklare än vad det kommer bli för dig. Du måste börja tänka på dig själv i första hand, en bra pappa är du säkerligen redan så fortsätt med det. Och börja med att sluta tänka på vad hon gör, säger, klär sig och beter sig. Hur tungt och jobbigt det än är nu så är morgondagen alltid en helt ny dag. Du kommer få utmana dig själv med tiden för att komma ut från bubblan, för du är inte ensam med att vara skild med barn utan större umgänge. Således finns det andra där ute som också längtar till att få träffa någon. Låt dig själv börja umgås med folk, skaffa dig själv en ny garderob, ladda ner tinder. En dag i taget och det kommer bli bra det lovar jag dig.
  • Anonym (L-M)
    Tue 5 Jul 2022 00:49
    #23
    +2
    exandthecity skrev 2022-07-04 20:59:56 följande:
    Vi fattar att du inte sympatiserar med TS men du kan gärna låta bli att kalla honom gubbfan.
    Men att han kallar frun och kvinnor för luder är okej? 
  • Tue 5 Jul 2022 06:45
    #24
    Anonym (L-M) skrev 2022-07-05 00:49:03 följande:
    Men att han kallar frun och kvinnor för luder är okej? 
    Nej
  • Anonym (Mörkr­ädd)
    Tue 5 Jul 2022 09:43
    #25
    +2

    Jag får rysningar och vibbar att du TS är en sån där man som kommer stalka ditt ex i en evighet. Lägga dig i sånt som du inte har med att göra. Allt som går dig fel blir hennes fel. Barnen kommer tröttna på sin pappa som beter sig så. Kommer inte vilja träffa dig. Men du kommer bara se det som hennes fel.
    Det finns för många män som fastnar i det. TA HJÄLP..... NU! 
    Annars får du inget roligt liv. 

    Från den dag ni valt att skiljas har du inget inget inget att göra med henne utöver frågor som direkt berör era barn. Klipp banden. 

    Och säg att maten du lagar bara är till barnen och dig om DET ÄR SÅ JÄVLA KÄNSLIGT. 

  • Anonym (Gulp)
    Wed 6 Jul 2022 00:27
    #26
    Anonym (Mörkrädd) skrev 2022-07-05 09:43:05 följande:

    Jag får rysningar och vibbar att du TS är en sån där man som kommer stalka ditt ex i en evighet. Lägga dig i sånt som du inte har med att göra. Allt som går dig fel blir hennes fel. Barnen kommer tröttna på sin pappa som beter sig så. Kommer inte vilja träffa dig. Men du kommer bara se det som hennes fel.
    Det finns för många män som fastnar i det. TA HJÄLP..... NU! 
    Annars får du inget roligt liv. 

    Från den dag ni valt att skiljas har du inget inget inget att göra med henne utöver frågor som direkt berör era barn. Klipp banden. 

    Och säg att maten du lagar bara är till barnen och dig om DET ÄR SÅ JÄVLA KÄNSLIGT. 


    +1
  • Fri 16 Dec 2022 21:15
    #27

    Förstår att du mår jättedåligt, kom det verkligen som en blixt från klar himmel? Om man har varit gifta i 15 år o har barn tillsammans, försöker man inte lösa problemen då.....att man ändå uttrycker att man inte upplever att relationen är bra och om det inte blir bättre att man inte vet om man orkar längre.... ?
    Att hon klär sig sådär är säkert hennes sätt att hantera att hon svikit och sårat dig.... hon kanske vill provocera.... och det har hon ju uppenbarligen lyckats med om du kommenterat kläderna negativt.... Kanske kan säga något i stil med att, det hjälper inte o bättra på utsidan om man inte jobbar med sin insida....för den är ändå viktigast i längden.... 
    Tycker att en förklaring till varför, borde man kunna ge.....när man sårar en person så pass mycket.... och barnen dessutom.... Förlora inte din självkänsla och gör bara saker som du kan stå för, visa respekt.... så är du ett föredöme för dina barn.... och ta hjälp, finns väl många andra män som upplevt samma som dig tyvärr....kanske kan fråga någon.... annars kurator.... de här kan vara en bra chans att hitta vänner som du kan komma närmare.... Vet att män ofta inte har så många vänner men det är viktigt å ha någon/några stycken i allafall.
    Ta hand om dig och laga inte mat varje dag ..... så får barnen eller mamman gör det.... (barn som är 8 år kan ju ofta laga enklare mat vad jag vet....)

Svar på tråden Jag mår inte bra!