• Anonym (Ella)

Plus på clearblue, men strecket syns knappast på billiga testerna

Hej! På min bim dag tog jag ett billigt test (det enda jag hade hemma) och det var synligt. Dagarna efter började strecket bli svagare. Köpte clearblue efter några dagar och där är det fullt synligt och på digitala är det gravid v1-2. Tecken på missfall? Sist jag var gravid (mf i v.6) så var de billiga testerna ganska starka, och ökade varje tredje dag. Dessa gör inte det tyvärr....

• Svar på tråden Plus på clearblue, men strecket syns knappast på billiga testerna
  • Anonym (Ella)

Glömde bifoga foto 

• Anonym (Ella)

Någon?

• elin1989

Clearblue är väldigt känsliga. För att de digitala ska visa 1-2 behövs hCG 10, de flesta test är inte så känsliga. Ett digitalt test borde slå över till 2-3 dagarna efter BIM, då det krävs hCG på 153, vilket de absolut flesta är uppe i snart efter BIM. Då borde även de billiga testen bli starkare. Jag skulle göra ett till digitalt test en vecka efter BIM, om det inte har slagit över till 2-3 i vecka 5+0 skulle jag iaf misstänka tidigt missfall/kemisk graviditet tyvärr, men det är ju möjligt att hormonnivåerna bara är låga också. Berätta hur det går! 

• Anonym (Vecka)

De som visar veckor är inte alls fullt pålitliga. Finns otaliga trådar här där gravida fått "fel" vecka, men inget varit fel ändå. Det enda man kan säga är att veckan bör ha ökat om man testar med en veckas mellanrum.

• elin1989
    Anonym (Vecka) skrev 2022-07-06 13:10:58 följande:

De som visar veckor är inte alls fullt pålitliga. Finns otaliga trådar här där gravida fått "fel" vecka, men inget varit fel ändå. Det enda man kan säga är att veckan bör ha ökat om man testar med en veckas mellanrum.

Nej, alltså de är ju baserade på medelnivåer så om man ligger under det så kommer det att ta längre tid att slå över till 2-3 eller 3. Men väldigt låga nivåer är också förknippade med större risk för missfall, även om det förstås inte alltid är så, jag har också läst om personer som har haft låga värden men det ändå gått bra för. 
  • Anonym (Ella)

Men igår försvann en stor del av min "gravidhjärna", blev mer pigg och klar och kände att mina molvärk i magen och träningsvärk/bubblande försvann. Som att något bara dog. Fy hade så sist när jag fick MF så är rätt för det nu med. 

Eller är det möjligt att plussa på bim med något tydligt streck, trött som tusan, seg och sämst på besluttagande/trög och att det vänder efter några dagar och allt försvinner nästan helt? 

Ska testa ta ett digital exalt en vecka efter eller dagen efter för se om det stegrar. Men de små stickorna jag köper från gravidkollen har alltid stregrat efter tredje dagen och inte denna gången tyvärr...

• elin1989
    Anonym (Ella) skrev 2022-07-06 20:18:36 följande:

Men igår försvann en stor del av min "gravidhjärna", blev mer pigg och klar och kände att mina molvärk i magen och träningsvärk/bubblande försvann. Som att något bara dog. Fy hade så sist när jag fick MF så är rätt för det nu med. 

Eller är det möjligt att plussa på bim med något tydligt streck, trött som tusan, seg och sämst på besluttagande/trög och att det vänder efter några dagar och allt försvinner nästan helt? 

Ska testa ta ett digital exalt en vecka efter eller dagen efter för se om det stegrar. Men de små stickorna jag köper från gravidkollen har alltid stregrat efter tredje dagen och inte denna gången tyvärr...

Runt tredje dagen efter bim låter rätt för stegring, de borde ha blivit starkare vid det laget! Men jag har också sett folk på forum som har haft jättelåga hormonvärden och ändå gått bra för!

Ibland känner man på sig tycker jag. Vid min andra graviditet hade jag aldrig en bra känsla, fast testen steg som de skulle, även de med veckoindikator. Men symptomen var svagare och molvärken knappt där jämfört med första graviditeten. Och när jag var på ultraljud i vecka 6+5 så visade det sig att känslan var rätt tyvärr.
Svar på tråden Plus på clearblue, men strecket syns knappast på billiga testerna