• mammatill2daniella

    Någon som blivit gravid trots avbrutet samlag?

    Hej! Jag och min sambo har haft sex på sista tiden med avbrutet samlag. Alltså han drar ut den innan han kommer i mig. Jag börjar ändå oroa mig för att jag ska bli gravid ändå då killen verkligen inte vill ha fler barn och egentligen inte jag heller. lite slarvigt av oss egentligen. Men jag har tänkt att om han inte kommer där inne så borde jag väl inte kunna bli gravid? Någon som har egna erfarenheter av detta? 

  • Svar på tråden Någon som blivit gravid trots avbrutet samlag?
  • mammatill2daniella
    Anonym skrev 2022-07-06 23:48:16 följande:

    Ja, fick en liten pojke


    Hoppsan <3 all lycka till dig och din familj. 
  • Anonym (Idiotiskt)

    Ja när vi var unga och dumma och inte tänkte långt alls, blev gravid och gjorde abort.

  • Anonym (S)

    Nej, aldrig blivit gravid efter avbrutet - men enbart använt oss av avbrutet när ett barn ändå var välkommet. 

  • Anonym (Killgissar)

    Det är väl ca 25 % som blir gravida av avbrutet samlag, så där har du en ungefärlig siffra i så fall.

  • cosinus

    Finns väl hur många exempel på det som helst. Inte så att den metoden vunnit några priser för högst pålitlighet.

    med det sagt så har jag som fött 4 barn på totalt 5 försök att bli gravid (m a o inga direkta problem att bli gravid) klarat mig 12 år utan missöden med avbrutet. Så det kan funka bra också. Alla blir inte gravida.

  • Anonym (S)
    sextiotalist skrev 2022-07-07 09:32:33 följande:

    Han är 25 nu


    ...i andra trådar är han en p-pillerbebis. Vad är sanningen?
Svar på tråden Någon som blivit gravid trots avbrutet samlag?