• Majonn­äs
    Sat 9 Jul 2022 19:34
    10883 visningar
    34 svar
    34
    10883

    Finns det statistik hur vanligt det är med MA?

    Missfall vet jag men just MA ? Är i v 12 och nojjar massor över att bebisen har dött sen vi såg den senast i v 8. Ska göra kub om 1,5 vecka men känns som en evighet dit och är så skraj den ska ligga död där inne. Dum som jag var försökte jag lyssna med en doppler igår och hittade såklart bara mina egna . Kan inte glädjas över graviditeten för tror allt ska hända hela tiden.

  • Svar på tråden Finns det statistik hur vanligt det är med MA?
  • Majonn­äs
    Wed 27 Jul 2022 16:13
    #21

    Nu är det klart , fick  kom igång efter ytterligare två tabletter, sen gick det snabbt , först kom vad jag tror hela hinnsäcken kände hur det ploppade ut, en halv senare kom moderkakan. Men blödde rejält och fick blodtrycksfall så de satte dropp. Sen in på undersök med vul och läkaren tog bort lite rester med en tång somna i början , antagligen därför det blödde så värst. Pyttelite rester kvar men de kommer ut av sig själv sa de. Behövde inte skrapas tack o lov. Nu ligger vi här två timmar för blödningskoll. Hade aldrig i livet velat gå igenom det här hemma. Här är de fantastiska! 

  • Majonn­äs
    Wed 27 Jul 2022 16:14
    #22

    Gud vad slarvigt skrivet ser jag nu, min telefon , så snurrig är jag inte Flört

  • Anonym (I)
    Thu 28 Jul 2022 08:40
    #23

    Skönt att höra. Vila ordentligt närmsta veckan också!

  • Majonn­äs
    Thu 28 Jul 2022 15:45
    #24

    Jadå, men konstigt nog är jag väldigt mycket piggare nu trots sllt igår. Vaknade och mådde såå bra. De tog hb efter blodbadet och det låg på 120 , otroligt bra för att ha förlorat så himla mycket blod.  Fick stanna några timmar extra för jag blödde mer än de ville fram till vad jag tror va de sista resterna kom ut. Inte blödigt alls mycket sen dess. {#emotions_dlg.flower}


    Tack för stödet i tråden! Skönt att få skriva av sig här inne.

  • Anonym (I)
    Fri 29 Jul 2022 00:14
    #25

    Oj 120, du måste ha väldigt bra värde normalt. Du borde ge blod. :)
    jag hade 73 3 dar efter mitt, och då hade inte allt kommit ur, därav att jag fick blod. Låg på 94 efter jag fick blodet, 114 tror jag två veckor senare, tog värdet på återbesöket eftersom det varit så lågt.

  • Majonn­äs
    Fri 29 Jul 2022 09:21
    #26

    Hade 145 på inskrivningen, men har ändå ätit järntabletter för ferritinvärdet va normalt men lägsta spannet. 


    Oj,hur mådde du efter snittet ? Jag hade 87 eller något efter mitt men behövde bara äta järntabletter. Men du fick ju blod och allt, låter jättejobbigt! Men skönt att vi har bra sjukvård .

  • Pentra
    Fri 29 Jul 2022 12:57
    #27
    -1
  • Majonn­äs
    Fri 29 Jul 2022 13:03
    #28

    Jag bara suckar åt dig Pentra. 

  • Pentra
    Fri 29 Jul 2022 13:27
    #29
    Majonnäs skrev 2022-07-29 13:03:45 följande:
    Jag bara suckar åt dig Pentra. 

    Detta hjälper tyvärr inte det minsta när det gäller alla hjärtskärande missfall och hemska dösfödslar och alla djupa tragedier, i dessa spår, som som ofödda barn, blivande föräldrar och närstående får genomlida... Attackera inte budbäraren. Attackera ist dem som orsakar och de som undanhåller statistik och sanningar. Mvh, Pentra
  • Majonn­äs
    Fri 29 Jul 2022 14:38
    #30

    Om du har ett uns empati ber jag dig försvinna från tråden , vänligt men bestämt med din propaganda.

  • Anonym (I)
    Sat 30 Jul 2022 00:51
    #31

    Jag var trött och orkade knappt nåt. Och blev tröttare för var dag. vi tog aldrig nåt prov på inskrivningen eftersom det upptäcktes då, men brukar ligga strax under 120 i vanliga fall, har ätit jätntabletter hela året.
    när jag födde mitt första barn blödde jag mer än en liter, då hade jag 94 i värde efter några timmar, det får en ju att undra hur mycket blod som kom vid missfallet.
    Så min upplevelse är att det är skönare att få ut det under mer kontrollerade former.

    145 känns ju väldigt bra. Vilka järntabletter åt du?

  • Anonym (M)
    Sat 30 Jul 2022 01:24
    #32

    Tror det är alldeles för tidigt att lyssna med doppler?
    Vet inte hur vanligt det är men jag har haft två iallafall  (och 3 barn). Första var innan första barnet, upptäcktes i vecka 11 men fostret hade slutat växa i vecka 9 och jag fick göra en skrapning. Andra var precis innan jag blev gravid med tredje barnet, det var väldigt tidigt , ca vecka 5 och för tidigt för att se något egentligen men jag hade ont och blodprov tydde på MA .. ville / kunde inte vänta på att det startade av sig självt så jag fick tabletter för att få ut det. 


    Tror många missfall är MA egentligen? Om du förstår hur jag menar. Oftast har nog fostret varit dött ett tag innan man börjar blöda, iallafall när det är tidiga missfall. 


    Lycka till iallafall!

  • Anonym (M)
    Sat 30 Jul 2022 01:28
    #33

    Förlåt läste inte hela tråden, såg nu att det var ett MA. Beklagar < 3 
    Säg till om du undra något om tiden efter eller så..
    Kram! 

  • Majonn­äs
    Sat 30 Jul 2022 08:37
    #34

    Anonym (I) jag förstår att du var så trött då med det värdet. Eller hur! Enligt min journal förlorade jag som du, över 1 liter blod. Men efter missfallet nu kändes det som jag blödde ut flera liter. Så fort jag ställde mig upp forsade det ut . Men det var nog resterna som satt vid kanten för när läkaren tagit bort det lugnade det ner sig ordentligt.  Åt niferex. Varannan dag. Gör det nu en månad till efter allt. 


    Anonym (M) tack Hjärta jag tror som du också angående MA, de flesta foster dör nog innan. 


    Det är skönt att kunna skriva av sig här inne bara. Har andra att prata med irl men skönt att prata med andra som tyvärr gått igenom samma. 

Svar på tråden Finns det statistik hur vanligt det är med MA?