• Sun 17 Jul 2022 07:41
    813 visningar
    4 svar
    4
    813

    Ny grav efter missfall?

    Mitt missfall tog slut för cirka 3 veckor sedan. Började ha fertilt sekret endast någon dag efter jag slutat blöda, som höll i sig några dagar. 
    I fredags fick jag för mig att ta ett gravtest som till min stora förvåning visar ett plus! Vågar inte riktigt tro på det då jag tyvärr inte tog något test efter missfallet för att kolla så testen var negativa. 
    Nu imorse, 2 dagar senare tog jag ett nytt test som onekligen visar ett starkare plus. Vad tror ni experter, vågar jag tro på att detta är en ny graviditet? Oskyldig (Håller tummarna så hårt)

  • Svar på tråden Ny grav efter missfall?
  • Anonym (O)
    Sun 17 Jul 2022 09:00
    #1

    Efter mitt ma så fick jag positivt 1,2 och 3 veckor efter. Magkänslan sa ny graviditet. Och 4 veckor efter fick jag också plus. Men man MÅSTE alltid få vul om man plusar så tätt efter missfall eftersom risken att det är rester är stor. Du behöver ringa gyn. 

  • Sun 17 Jul 2022 09:32
    #2
    Anonym (O) skrev 2022-07-17 09:00:51 följande:

    Efter mitt ma så fick jag positivt 1,2 och 3 veckor efter. Magkänslan sa ny graviditet. Och 4 veckor efter fick jag också plus. Men man MÅSTE alltid få vul om man plusar så tätt efter missfall eftersom risken att det är rester är stor. Du behöver ringa gyn. 


    Var på kontroll med ultraljud för snart 4 veckor sedan och då var det endast liiite kvar av graviditeten, 4mm slemhinnerelief vilket doktorn sa är ingenting. Blödde cirka 3 dagar efter det innan blödningen upphörde. 
    Kontaktade kk i förrigår där jag fick till svar att ta ett nytt test om 2 veckor, visar det plus så skulle jag få komma in och kolla med ultraljud. 
  • Anonym (Enann­an)
    Tue 19 Jul 2022 09:44
    #3

    Grattis!!
    Jag hade ett missfall och blev gravid innan jag hann få mens igen efter det, den pojken är nu 2,5 år ????

  • Tue 19 Jul 2022 09:45
    #4

    ????? Skulle vara en - - >Glad

Svar på tråden Ny grav efter missfall?